A Woolfe: The Red Hood Diaries egy, a GRIN Gamestudio által készített játék, amelyet Kickstarter-program keretén belül finanszíroztak, és nem sokkal később a Steam Greenlighton keresztül be is került az áruház kínálatába.
Mindössze hat fejlesztő dolgozott a játékon, és próbálták a legtöbbet kihozni a rendelkezésre álló keretből. A végeredmény viszont elég vegyes érzelmeket váltott ki a játékosokból.
A történet a klasszikus „Piroska” sztori egy új változata, ahol Piroska már felnőtt lány, és szülei halálának nyomába ered, kosár helyett most egy fejszével felfegyverkezve. A játék legelején megismerjük a gonosz gyárigazgatót B. B. Woolfe-ot, akinek gyárában dolgozott Piroska egészen apja halála napjáig. A gyárban tett látogatásunk során Piroska megtalálja apja felmondólevelét a munkaasztalán, amin a dátum egybeesik a halálának napjával. Ezután természetesen elönti a harag, és rohan a fejszéjével kezében, hogy B. B. Woolfe életét vegye. Lényegében ennyi az összes történet, ami belefért az első epizódba (legalábbis a játék egy hatalmas „To be continued…” felirattal ért véget).
Az alkotás képi világa nagyon igényes és szép. Nagyon jól játszanak a fény-árnyék hatásokkal a pályákon, és az erdős területeken nagyon látványos, ahogyan a fény átszűrődik a fák lombjai között. A legkiemelkedőbb látvány is itt fogad minket, amikor a darabokra hullott erdő szétszakadt szikláit platformként használva haladunk végig a rózsatövisekkel átszőtt elemeken.
Sajnos a látvány önmagában nem elég egy játékban, mint ahogy azt már oly sokszor tapasztalhattuk. Nincs ez másként ennél a produktumnál sem. Egy 2,5 dimenziós megoldásról van szó, és ez talán hátrányt is jelent a játékmenet szempontjából. Aki játszott a Trine-sorozattal, az tudhatja, hogy mennyire kiszámíthatóan tudott közlekedni a platformok között, akármilyen távolságokat is kellett ugrania. Ezzel ellentétben itt a 2,5 dimenziós hatás miatt azt sem mindig tudjuk pontosan felmérni, hogy ahova éppen tartunk, egyáltalán egy síkban van-e azzal a platformmal, ahonnan az ugrásunkat megkezdtük, így nagyon sokszor egy tökéletesnek látszó ugrás vége a halálba zuhanással zárul.
A másik nagy problémája a rendszernek, az ütközések érzékelése. Újra és újra találkoztam olyan problémákkal, hogy ráugrottam egy kapaszkodásra alkalmas párkányra (mert némelyik bár pont ugyanúgy néz ki, azokon nem lehet kapaszkodni…), és hiába esek fejjel rá a falra, Piroska nem hajlandó megkapaszkodni a párkányon. Miután pár perccel később egy hasonló incidens miatt ismét meghaltam, a checkpointra visszatérve ráugrok arra a párkányra, amin az előbb rögtön megkapaszkodott, most szimplán ügyet sem vet rá, és leesem a semmibe. Bosszantó dolog még az is, hogy akárhányszor visszakerülünk a checkpointra a halál után, velünk együtt minden egyes halott ellenfél is újraéled. Az első pár alkalom után már nem is bajlódtam a megölésükkel, inkább szimplán lesprinteltem őket, mert soha nem tudtak beérni.
A zene nagyon jó lenne, ha nem egy rövidke dallam menne egy végtelenített loopban. Az első pálya után kénytelen voltam levenni a zenét, mert annyira repetitív volt, hogy nem bírtam tovább elviselni. Egy érdekesség még: a játék egyik csatornás pályáján a master volume csökkentése ellenére a vízcseppek hangja teljes hangerőn megy.
:galeria:
A harcrendszer túlságosan egyszerű. Van két támadási lehetőségünk: egy sima ütés és egy heavy ütés. Azt gondoltam, hogy esetleg a sorozatban bevitt sikeres találatok majd valamiféle kombinációkat nyitnak meg, de ehelyett egy manaszerű rendszerrel működő combo érhető el, amely igazából nem segít ki minket a harcban. Egyedül az elsőnek megkapott képességet találtam hasznosnak, amely lecsap egyet a földre, és egy adott területen sebzi az ellenfeleinket.
Az irányítás kifejezetten fura a mostani játékokhoz viszonyítva. Mozogni a nyilak segítségével tudunk, az Enter az interakció gombja. A betűk és a Szóköz használatával pedig támadhatunk. Gondoltam, bemegyek a játék menüjébe, és azonnal átállítom ezt a fura kiosztást, de ott csak egy kép fogadott az Xbox 360 kontroller kiosztásával, így maradt az alapbeállítás. A Steam-közösségben találtam ugyan leírást, hogy valamelyik fájl szerkesztésével megadhatjuk a saját billentyűzetkiosztásunkat, de úgy gondolom, hogy ez 2015-ben már alapvető, a játékon belüli funkció kellene legyen.
Az eddigieket összegezve azt kell mondjam, hogy egy hat főből álló fejlesztőcsapattól egy átlagosnak mondható játékot kaptunk. A látványvilág valóban szép, de a technikai hibák felett sajnos nem hunyhatunk szemet, mert nagyon rányomja a pecsétjét a játékélményre.
Értékelés: 5/10
Ezt az értékelésemet a játék későbbi fázisában majd újra előveszem, de a jelen állapotában nem tudok magasabb pontszámot adni rá.
Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…