A hét elején a Capcom elérhetővé tette a Dragon’s Dogma tulajdonosok számára a korábban beharangozott, közel két hónapos Xbox 360 exkluzivitást élvező Resident Evil 6 demót, amivel mi is futottunk egy kört.
Mint a legtöbb évek vagy akár évtizedek óta fenálló sorozat, a Resident Evil esetében se volt elkerülhető, hogy az eredeti részek lefektett alapjai után új irányba vigyék el a készítők ismert címűket. A vérfrissítés, a megújulás azonban nem ördögtől való, a technológia, vagy akár a trendek változásával az újdonságok bevezetése a játékfejlesztés velejárója. A kérdés ilyenkor csak az, hogy eközben a készítők képesek-e úgy egyensúlyozni, hogy sorozatuk ne veszítse el identitását, s megtartsa azt az alapvető esszenciát, amitől korábban játékuk az volt, ami. A Resident Evil 6 demója azonban kiváló lehetőség arra, hogy mindezt eldöntsük.
Az októberre datált túlélő-horror termékmintáját jelenleg csak a Dragon's Dogmát májusban megvásárló játékosok próbálhatják ki. A demó mindhárom játszható hős kampányából ízelítőt ad, így lehetőségünk nyílik, hogy Leonnal, Chris-szel, vagy az új szereplővel, Jake-el is végigverekedjük magunkat a zombik hadán. A különálló kampányok egyenként húsz perces bemutatói hamar bizonyítják, az egyes küldetéssorozatok eltérő stílusú játékokat takarnak. Ebből a szempontból a Leon S. Kennedy-féle szál ígérkezik a legígéretesebbnek, már csak azért is, mert ennek a szekciónak van egyedül olyan hangulata, ami a klasszikus Resident Evil atmoszférát idézi. Az első néhány, hangulatos, feszültségteli perc után azonban hamar unalomba fullad a misszió. Túlságosan lineáris, a későbbiekben pedig teljesen kiszámítható feladatot kell teljesítenünk, és a tempó lassúsága csak arra ad lehetőséget, hogy alaposan megismerkedjünk a hatodik rész újdonságaival, ilyen rövid idő azonban nem elég arra, hogy bele is éljük magunkat.
Ezzel szemben a Chris Redfield-féle vonal már sokkal pergősebb, akciódúsabb arcát mutatja. Tulajdonképpen egy Resident Evil 6-ba oltott Gears of Warral van dolgunk, ahol az adrenalinpumpáló lövöldözésen van a hangsúly. A kínai Lanshiang tetőin játszódó pályaszakasz alatt a BSAA-s Piers Nivans nyújt segítséget (mindegyik karakter kap maga mellé segítőtársat), amire egyébként szükségünk is lesz, mert itt találkozunk majd először az egyik új ellenféllel, a J’avo-kkal. Ez a küldetés ad először ízelítőt abból, hogyan működik, és mennyire hasznos újdonság lesz a közelharc előtérbe helyezése, de utalást kapunk arra is, hogy a teljes játékban majd Skill Pointok segítségével fejlődhetünk. Itt szembesülünk először az életerő-rendszer változásával is. Az új szisztéma szerint már egységekre van bontva a teljes életerőcsík, az egyes szakaszokon belül pedig nyugisabb időszakokban újratöltődik életünk. Ha teljesen szeretnénk meggyógyítani hősünket, akkor ismét a gyógynövényeket (a különböző növények kombinálhatóak lesznek) hívhatjuk segítségül, amiket ezúttal már egyetlen gombnyomással elérhetünk. Szintén fontos szerep jut a gyűjtögetésnek is, a lelőtt ellenfelek által eldobott lőszerutánpótlások ugyanis kevésnek fognak bizonyulni egy-egy új hullám előtt, éppen ezért minden egyes szakasz alatt célszerű alaposan körbejárni a megtisztított területeket.
A harmadik küldetés az akciót a háború sújtotta kelet-európai Edoniába helyezi, ahol Jake Muller és Sherry Berkin próbál menekülni az őket üldöző, könyörtelen Ustanak elől, amely a Resident Evil 6-ban bemutatott új, bio-organikus fegyverek egyike. Az ifjabb Wesker cselekményszál látványos képsorokkal indít, de hamar kiderül, hogy egy teljesen ötletteln, hamar unalomba fulladó mini-bossharcba csöppentünk, ahol végül a jól ismert olajhordók robbantásával telik el a demó játékidejének jelentős hányada.
A Resident Evil 6 demója rávilágított, a Capcom valóban hatalmas vállalkozásba vágta a fejszéjét. Monumentális történetet igyekeznek elmesélni, amihez különböző játékstílusokat hívnak segítségül, azonban a technológia hiába szolgálja hűen a filmszerű élményt, ha cserébe a játékélmény teljesen háttérbe szorul, s mindvégig azt várjuk, mikor jár át minket újra a nosztalgiahangulat. Ha viszont elfogadjuk, hogy a bevezetőben említett vérfrissítés nem csak technológiai oldalról közelíthető meg, hanem a vásárlók igényeit is figyelembe kell venni, akkor talán könnyebben megértjük, hogy a Capcom más irányba viszi el a franchise-t. És pont emiatt a monumentalitás miatt felesleges a demó alapján ítéletet hirdetni, a Resident Evil 6-ban ugyanis meg van a potenciál, de a nagyon rövid szekciókból álló kampányok ízelítői ezúttal kevésnek bizonyultak, hogy megmutassák valódi arcukat.
Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…