Ma hajnalban megérkezett a demó mi pedig azonnal belevetettük magunkat az év egyik legjobban várt akciójátékának tesztelésébe.
Az első meglepetés:
A demó lecibálása szerencsére minimális időbe telt, így szerencsére legalább emiatt nem kellett bosszankodnom, azonban a Crysis egyjátékos kampányát bemutató demó elindítása után jött az igazi feketeleves. Az átvezető filmek 5-6 FPS-sel való mozgása totál letaglózott, már-már az azonnali kukába hajítás gondolata lebegett a szemem előtt, azonban annyit vártam a kipróbálható verzióra, hogy a szívem nem hagyott nyugodni, így némi finomhangolás után belevetettem magam a játék adta örömökbe.
Finomhangolás alatt azt értem, hogy a frissen vásárolt vasam alatt is döcögött a drága, így élvezhető sebességet csak 800×600-as felbontásnál és medium fokozatnál tudtam elérni. Hangsúlyozom, még így is brutális látványorgia tárul a szemünk elé, azonban a teljes látványkavalkád majd DX10-en meg High beállításon csalható csak igazán elő.
Far Cry nanosuittal:
A demó a teljes játék első küldetését engedi végigtolni. A Crysis szerencsére eltér az agyatlan megyek és lövök akciójátékoktól. Szép kerek történetet rittyentettek a fejlesztők, amelynek részletfoszlányait már az első pálya előrehaladtával megismerhetjük. Egy négy fős csapattal indulunk útnak, hogy a kiszabott küldetést teljesítsük, azonban még a földetérés előtt próblémánk adódik és elveszítjük társainkat. Itt jegyezném meg, hogy a MoH: Airborne-hoz hasonló repülőből való kiugrás feelingje itt sokkal jobban visszajön. Hihetetlenül oldották meg a mélységérzetet, egyszerűen csúcs ahogy szabadesésben közeledünk a sziget homokos tengerpartjához, suhog a szél, a társaink meg mellettünk repkednek.
A demonstráció körübelül 25-30 percnyi játékidővel rendelkezik. Hirtelen nem tűnik soknak, de rengeteg behatás ér minket a demó előrehaladtával és gyakorlatilag minden későbbiekben lényeges újítással megismerkedünk. A fegyverek fantasztikusak, több féle móddal rendelkeznek, rengeteg mindent lehet rájuk aggatni – és rengeteg csúzlit tesztelhetünk. Speciális nanoöltözékünk hihetetlen képességekkel ruház fel bennünket. Képesek vagyunk erőnket megnövelni vagy épp gyorsabban mozogni, mint a milicisták. Esetleg rövid ideig láthatatlanok leszünk. A környezet teljesen interaktív. Mindent képesek vagyunk elmozdítani, elhajítani – megnövelt erőnkkel hihetetlen erővel hajíthatjuk neki a hordókat a katonáknak – vagy épp ripittyára lőni. Az egész terület bejárható, gyakorlatilag a sziget minden egyes zúgába betekinthetünk, a víz minden idők legélethűbben kidolgozott részlete a Crysisnek. A karakterek arca, mimikájuk szintén dícséretet érdemel. Nincs két ugyanolyan fizimiskájú elszánt milicista. A járművek irányíthatósága is ügyesen lett megoldva, semmi zavaró tényező, nehéz kontrollálás.
A Crysis napjaink legjobban hype-olt alkotása. Bosszankodtunk a késett demó miatt, de mindenkép érdemes volt kivárni azt az extra egy hónapot. Ugyan nem lett úgy optimalizálva, mint a BioShock, ami miatt sajnos egy fekete pontot kell felírnom a CryTek számlájára, azonban a fent említett sok-sok pozitívum és ütős látvány abszolút feledteti velünk azon tényt, hogy ezen gamma zökkenőmentes futtatásához bizony kemény vas kell.
Tesztkonfig: Intel Core 2 Duo 2 GHz, 2 GB RAM, ATi Mobility Radeon 2400 HD
Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…