Cikkek

Interplanetary: Enhanced Edition – Játékteszt

8 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A 2015-ös Interplanetary nem kavart hatalmas port anno, és azóta sem különösebben. Egy körökre osztott „tüzérségi” játék, ahol a például a worms rakétalövéseihez hasonlóan támadásokat indíthatunk, csak itt épp nukleáris tölteteket és egyebeket küldünk keresztűl az űrben két bolygó közt. Nemrég a Team17-el karöltve a Team Jolly Roger kiadta az Enhanced változatot, ami rengeteg balansz változtatást, bugfixeket, online AI-t, gyors célzási lehetőségeket és új épületeket hoz a játékba, amit ingyenesen megkaptak az előző rész tulajdonosai, és az Enhanced változat vásárlói is megkapják a régi változatot.

Kezdetben mindenki eléggé pontatlan és gyenge railgunokkal rendelkezik, amit becéloz, befejezi a körét, és reménykedik, hogy betalál az ellenfél területén. Nem találtad el a célpontot? Következő körben korrigálsz és újra lősz. Ha betalálnak a lövések akkor a népességszám megcsappan, amit nagyon nem szeretnénk. A játék fő magját a fejlődési fán való előrehaladás adja, ami a népességszámunk függvényében minden kör végén szerzett pontokkal lehetséges. Kevesebb halott -> gyorsabb fejlődés.

A pontos rögpálya meghatározása szintén fontos eleme a játéknak, ugyanis csak folyamatosan a hasunkra ütve nem fogunk sokmindent elérni. Teleszkópok használatával információkat tudhatunk meg az ellenséges bolygó városairól és épületeiről. Ezen információk használatával könnyebben választhatjuk meg a lövedékünk útját a legnagyobb pusztítás érdekében. A saját épületeink védelme is nagyon fontos, ugyanis a fegyverek nem lövik ki önmagukat és a lőszerek sem csak a levegőből teremnek, szükségünk van nyersanyagokra és áramra a használatukhoz. Az infrastruktúránk kiépeítése a lövésekkel való mesterkedés mellett komoly tervezést igényel.

A DEFCON játékosainak biztos ismerős lesz a globális méretű térképen történő játékmenet, de a casual játékosok számára szerintem elég nehezen elsajátítható a mechanikája. A felújított változat és az alapjáték között látványos javulás van (nem csak játékmenetben, de a grafika terén is). A könnyített célzási mód lerövidített tanulási időt eredményez, de az alapjáték precíziós célzását megöli ezáltal.

Legfrissebb bejegyzések

Used Cars Simulator – Korai Hozzáférés betekintő

Ha érdekel a használt autók világa, akkor ezt a játékot neked találták ki!

2025-12-13

Escape Simulator 2 – betekintő

A zseniális Escape Simulator folytatása megérkezett, és nagyobbat robban, mint elődje: tematikus szabadulószobák és új…

2025-12-13

Lost in Random: The Eternal Die – játékteszt

A Lost in Random: The Eternal Die a Lost in Random világából merít, de játékmenete…

2025-12-12

Viewfinder – betekintő

A Viewfinder a Portal és ahhoz hasonló logikára épülő játékok ismerős megoldásai közé egy új…

2025-12-12

Dark Quest 4 – Játékteszt

A HeroQuest ihlette dungeon crawler immár negyedik résszel jelentkezik.

2025-12-10

Legénybúcsú – Interjú a rendezővel és a színészekkel

December 11-én érkezik a mozikba a Legénybúcsú, Szente Vajk azonos című színdarabjának filmadaptációja. A sajtótájékoztatón…

2025-12-10