Kilenc évvel a Helldivers megjelenése után elérkezett a várva várt folytatás. Az Arrowhead Studios által fejlesztett játék a játékmenetet teljesen felforgató változtatások ellenére is értelmesen megragadják az első rész varázsát. A legnagyobb változás a játék perspektívája, az eredeti játék izometrikus nézetével ellentétben a folytatás egy harmadik személyes, váll feletti kamerát használ, sokkal közelebb helyezve minket az akcióhoz. Az első részben minden játékos egyszerre tartózkodott a képernyőn, az ellenségek hullámairól nem is beszélve. Ez kaotikus pillanatokhoz vezetett, amikor a teljes csapat kétségbeesetten próbált túlélni, miközben a csapattársakat is szemmel kellett tartania. A folytatásban a képernyő csak a miénk lesz, azonban ez nem véd meg a csapattársainktól, aki az előző részhez hasonlóan pont olyan gyorsan végezhetnek ki minket, mint a kamion nagyságú bogarak, vagy a Helldivers-féle terminátorok. Az új nézeten keresztül az első játék káosza teljes mértékben megmaradt, csak mi kerültünk közelebb hozzá. Az új alapmechanika új problémákat vet fel, a csataterek, amelyekre ledobnak minket, hatalmasak, több ellenséget rejtenek és a csapattársaink, mivel nincsenek a képernyőnkhöz kötve, így szabadon elkóborolhatnak a közelünkből, magunkra hagyva minket.
Maga a játékmenet és a játékmechanikák fantasztikusak. A fegyverek súlyosnak érződnek és minden lövésnek ereje van, amelyet a játék mind hangban mind látványban éreztet. A Playstation 5 Dualsense kontrollerének köszönhetően minden fegyvernek saját egyénisége van. Az első részhez hasonlóan a mozgás csökkenti a pontosságot és növeli a visszarúgást, ami egy nehézfegyver használata pedig hatványozottan nehezebb, mint az alapfelszerelésünkhöz tartozó kisebb fegyvereknél. Bár mozgásunk meglehetősen korlátozott, ugyanis sem ugrani, sem bukfencezni nem tudunk, repertoárunk guggolásból és vetődésből fog állni. A vetődés a fő kitérő manőverünk mind az ellenfelek, mind a csapattársaink és az általuk dobált veszélyek ellen. Minden irányba tudunk vetődni, és vetődés közben is minden irányba tudunk fordulni és lőni is.
A játékmenet ismerős lesz az eredeti HELLDIVERS játékosainak, hiszen a játék magját megőrizték: a galaxistérképről kiválasztunk egy bolygót, azon egy küldetést, és meteorként becsapódva osztjuk a demokrácia szent eszméjét. Minél többet harcolunk egy adott bolygón (a játék ilyenkor a teljes játékosbázist figyeli), annál inkább felszabadul, és annál messzebbre toljuk a demokrácia ellenfeleit a galaxis pereme felé. Ez egy nagyszerű módja annak, hogy úgy érezzük, hogy győzelmeinknek súlya és eredménye van. A játék küldetései alatt egy megadott időkeretünk van a fő és mellék feladatok teljesítésére, a térkép felfedezésre és a bolygó elhagyására. A fő feladatok általában egyszerűek: ölj meg x mennyiségű bogarat, pusztíts el tojásokat, indíts újra valamilyen létesítményt, illetve a személyes kedvencem: asszisztálj egy nukleáris rakéta elindításában (mely felrobbanása a játék egyik legemlékezetesebb pontja – igen, ennek is szemtanúi lehetünk).
A fő és opcionális célok teljesítésével több kreditet és aranyat zsebelünk be a küldetés teljesítése után, amivel hajófejlesztéseket, új fegyvereket vagy páncélokat vásárolhatunk, ezeken felül új strategemeket tudunk fejleszteni. A strategemek azok a parancsok, melyeket kiadva a küldetések közben nehézfegyvereket kérhetünk le a zászlóshajónkról, légicsapásokat kérhetünk, vagy a zászlóshajóról – melynek időbe telik a célzás, vagy a vadászgép kíséretünktől – akiknek 3 támadás után vissza kell repülnie újratölteni, ezen felül rendelkezésre állnak aknák és automata lőtornyok is. Rengeteg mindent megvásárolhatunk és teljesen különböző loadoutokat tudunk kialakítani, így rengeteg különböző játékstílust választhatunk magunknak.
A játék általános története, világa és annak hangulata nagyon vicces. A tutorial rögtön azzal indít, hogy a kiképző őrmester a demokrácia elsöprő erejéről kiabál, valamint hosszasan fejtegeti, hogy mennyire kiváló Helldiver lesz belőlünk az oktatás teljesítése után. A demokráciát el kell terjeszteni a galaxisban, és ez a mi feladatunk lesz. Szükségünk is a demokrácia minden erejére, ugyanis ellenfeleink nem kegyelmeznek és közelednek SuperEarth felé, fenyegetve azt.
És hogy kik ellen is harcolunk? Az előző részből ismerősek lehetnek a bogarak, akik a galaxis keleti oldalán okoznak fejfájást nekünk. A bogarak előnye velünk szemben az, hogy rengetegen vannak és rendkívül ellenálló kitinpáncél borítja őket. Pillanatok alatt le tudnak rohanni minket és ha páncélozott bogarak is jelen vannak közöttük nagyon megnehezítik a dolgunkat. A második ellenséges frakció, akik a nyugati oldalán foglalnak helyet a csillagtérképünknek az automaton-ok, akik az előző rész kiborgjainak a helyét veszik át. Az automaton-ok a Helldivers világának terminátorai: érzelemmentes gyilkológépek, akiknek a programja csak az emberek elpusztítását tartalmazza. A bogarakkal ellentétben ők a saját megközelítésünket használják ellenünk: gépfegyverek, rakétavetők, ágyúk, lépegetők, tankok. Egyes automaton-ok láncfűrésszel és karddal támadnak ránk így minden hatótávolságot lefedve. A Helldivers harmadik frakciója, az Illuminate nevet viselő idegen faj jelenleg nem képviselteti magát, azonban a kiborg frakcióval szemben őket senki nem helyettesíti. A Helldivers 2, mivel Live Service alapú játék, így valószínű, hogy nem kell sokat várnunk az ellenséges civilizáció felbukkanására.
A játék remek, a mikrotranzakciók egyáltalán nem szükségesek, mivel teljes mértékben csak a külsőnket változtatják meg, amit úgyis játék közben a por és ellenfeleink vére olyan mértékben betakar, hogy egytálalán nem feltűnő milyen páncélt viselünk. Az egyetlen negatívum, ami viszont hatalmas, az a PC verzió kernel-szintű anticheat-je, az nProtect GameGuard. Azon kívül, hogy az nProtect múltbéli hibái miatt mára már nagyjából malware szintre lépett, számos hardveren játszhatatlanná teszi a játékot, amit a fejlesztők ugyan erősen próbálnak orvosolni, a mai napig van olyan (nem túl régi) hardver, ami ellehetetleníti a játékosokat akár egyetlen küldetés teljesítésétől. Így teljesen őszintén csak a játék PS5-ös verzióját tudom ajánlani, mivel várhatóan az év egyik legjobb játékáról beszélünk. Amint észhez térnek a fejlesztők és lecserélik az anticheat-et a PC-s verziót is melegen tudom majd ajánlani.
Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…