Kategóriák: CikkekPC tesztek

HellClock – Egy dolgot nem vehetsz, időt… – Játékteszt

Neked is hiányzik a Diablo 3 élmény? Te is éhezel már egy jó ARPG gameplayre, ami nincs vége 10 óra után? Szeretnéd egy 16. századi mexikói igazságosztóként úgy takarítani a képernyőt, mint egy PoE endgame build?  Egyre inkább kezd úgy hangzani ez a bevezető, mint egy mosópor reklám? Ha legalább 2-re igen volt a válasz engedd meg, hogy bemutassam a HellClock-ot!

Kicsit komolyabbra fordítva a szót, hatalmas meglepetés volt a semmiből a HellClock, vagy csak én éltem eddig egy kő alatt. Onnan indulunk, hogy egy mexikói falu lemészárlásának a helyszínére érünk Pajeú szerepében, ahol a környék urai kiegészítve egy kis démoni segítséggel brutálisan lemészároltak mindent és mindenkit, és ez a kárhozat mentén kiszakadt földdarab valami féle limbóba van, ahol egy feladatunk van, a bosszú… (meg rájönni, hogy akkor most mi is történt itt)

Ha játszottunk már ARPG-vel vagy MOBÁkkal akkor ismerős lesz a recept. WASD irányítás, Egérrel céljunk, 5 darab skillet pedig tetszés szerint kiosztjuk magunknak a billentyűzeten, vagy kattintva mozgunk, és QWER-rel használjuk képesésségeinket. A játék GYORS, Ha ezt a bal felső sarokban ketyegő óra nem érzékeltette volna, a pillanatok alatt a képernyő egyik végéről a másikra teleportáló ellenségek fogják. Nincs vesztegetni való időnk, menjünk is.

De a harangok értünk szólnak. Vagyis az az 1, amit nem sokkal a bevezető után megtalálunk és oooh jaj na itt jövünk rá, hogy ez nem 2 perc lesz, jó roguelike-hoz méltóan itt a tisztessége META progresszió, inkrementális fejlesztések minden egyes nyert, vagy elbukott próbálkozás után, karakterünk közel minden statisztikáját fejleszthetjük, persze csak szépen lassan, idővel kinyitva teljesen új lehetőségeket és játék mechanikákat. Ugye nem csak én vagyok ilyen boldog, hogy 2025-be is készül ilyen játék és az nem egy P2W Gotcha kínából?

 

A játék során véletlen szerűen generált pályák sorozatán kell végig verekedünk magunk, Az ellenségekért XP-t kapunk amiért random fejlesztéseket választhatunk, adott képességeinkre. Fejlesztéseknek 4 szintje van, színkódos, az adott bónuszon felül, amilyen szintű a fejlesztés az passzívba még annyival emeli képességeink szintjét. Minden pálya végén van egy kis bolt ahol az ellenségekből hulló pénzt elkölthetjük. 3-5 pályánként kapunk egy Boss-t, de egy a lényeg, menni, ölni, fejlődni, sietni.

A rengeteg vérrel, és egyéb más testnedvvel átitatott ruhánkat néha jó lenne cserélni is. Itt lép be a képbe a META progresszió első lépcsője, ruhák és relikviák. Ezeket játék közben, nagyobb ellenségektől, vagy egyes boltokba megszerzett pénzért vehetünk, tisztességes ARPG-hez híven, a statisztikák random választódnak ki, és minden tárgy valamilyen képességünket erősíti, vagy teljesen újra definiálja azt.

De a build a lelke mindennek, valamire való PoE kezdők is tudják. Nyugodj meg itt nem kell googleezni, hogy mi is lenne a legjobb. Habár képességeink palettája nem limitált, de puszta kísérletezgetéssel 3-4 kör alatt megtalálod mi az, ami neked szimpatikus, mivel tudsz a legnagyobbat sebezni, és a folyamatosan hulló relikviák ösztönöznek is, hogy kipróbálj valami új kombinációt. Persze, lesznek kombinációk, ami felül ír minden más opciót, és matematikailag az a tökéletes, de majdnem minden képes éppen annyit ütni, hogy az szakítson is.

Ez a cikk inkább egy inspiráció, mintsem egy teljes kivesézése a játéknak, tényleg rengeteg olyan aspektusa van a játéknak, amit nem mondtam, és nem is akarok elspoilerezni azoktól, akik e mentén kedvet kapnak a játék kipróbálására. Egy biztos, ha egy kicsit is tetszett, amit eddig felvázoltam, csalódást biztos, hogy nem fog okozni a játék, a próbálkozgatások, build összelegózások lehet egy picit ijesztőek, vagy monotonok lesznek elsőre, de mikor megtalálod a jó kombinációt, megindul a DPS akkor jön meg az az adrenalin amiért én például mai napig nem tudtam letenni a Diablo 3-at. A játéknak van egy teljesen független skill fája is, ami csillag konstellációk által ad további buffokat, sőt lehet olyan is van, amiről én sem tudok. Nem is húzom tovább a szót, a HellClock-nak nem kell tartani a gyertyát, megérdemli a mikrofont, és hadd beszéljen magáért. Ha eljutottál idáig köszönöm szépen, hogy végig olvastad, ha meg tudod szerezni valamelyik elérhetőségem akkor jövök egy sörrel, és ha ilyen és ehhez hasonló WS Teleshopot imitáló, kapkodó érveléseket szeretnél látni és hallani, megtalálsz Twitchen i_m_achilles néven, Helúú 👋

Legfrissebb bejegyzések

Zúzógép – Filmkritika

Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…

2025-12-03

Anima Gate of Memories: I&II Remaster – betekintő

Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…

2025-12-03

HBO Max – 2025. decemberi ajánló

Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…

2025-12-01

Christy – Filmkritika

Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…

2025-11-30

Wall World 2 – játékteszt

A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…

2025-11-30

Benedict Cumberbatch csatlakozik a World of Tanks Ünnepi hadműveletéhez – kezdődik a mágikus téli offenzíva

A World of Tanks ünnepi eseményét ezúttal nem más dobja fel, mint a zseniális Benedict…

2025-11-30