A nyílt világú RPG-k mindig sok mindent ígérnek. Szabadságot, felfedezést, a világot befolyásoló döntéseket. Napjainkban azonban a legtöbb RPG egyetlen kötött utat enged számunkra. A karakterünk és a szerepe nagyban a fejlesztők elképzeléseitől függ és nem mi választjuk ki még a háttértörténetét sem. A Gedonia 2 ezzel ellentétben egy rövid oktatás után utunkra enged minket, és sok old-school RPG-t idézve tényleg azt csinálunk, amihez kedvünk van.
A játék nem akarja újraírni a műfajt, és inkább a klasszikusokból merít, és az ottani működő dolgokat modernizálja. A karakterünk megalkotása egyszerű, mégis jelentőségteljes folyamat: nyolc elosztható pont, négy tulajdonság, melyek merőben meghatározzák a játékstílusunkat és azt, hogy a világ hogyan reagál majd a karakterünkre. Intelligencia? Karizma? Erő? Bármit is választunk, más élményben lesz részünk a játék során.
A Gedonia 2 remekül szövi bele a választásaink következményeit a játékmenetbe: Nemesi háttért választottunk? Több befolyásunk lesz a karakterekre, akik máshogy is beszélnek velünk emiatt, továbbá új, mások számára elérhetetlen utak nyílnak meg számunkra.
Ehhez társul egy szintén old-school időket idéző harcrendszer, amiben semmi forradalmi nincs, de teszi a dolgát. Az egyetlen negatív velejárója, hogy az elosztott pontok permanensek, így elő fog fordulni, hogy hátra kell hagynunk egyes kincseket, mert a legkevesebb pontot kapott tulajdonságunk megakadályozza, hogy kinyissunk egy ládát.
Viszont a ténylegesen felszintezett tulajdonságainkból származó nyereségek szinte minden esetben kárpótolni fognak az út során. A fejlődési rendszer ugyan még csiszolásra szorul, de már most is meglehetősen érdekes: különféle mágikus ágakat tanulhatunk ki, beleértve az olyan sötét mágiát is, mint a holtak feltámasztása.
A világ tele van élettel, ami alatt nem csak a portyázó ellenfeleket és a tájat benépesítő állatokra gondolok. A három fő küldetés, amit jelenleg teljesíthetünk csak egy felvezetés, azonban a játék már most rengeteget tartogat számunkra. A rejtett barlangok, az ismeretlen romok, a mellékküldetések mind-mind a világ építésére és egy hihető háttér felépítésére és ezek a játék azon pillanatai, amik megmutatják, hogy nem kell kiemelkedő grafika egy tartalmas világ megalkotásához.
Persze Gedonia 2 még korán nincs kész állapotban. A korai hozzáférés, hibákkal, csiszolatlan részekkel, és időnként egy-egy hibás funkció is felüti a fejét. Ez nem egy technikailag tökéletes játék, ez egy világ, ami a játékosok visszajelzését követve növekszik. A Gedonia 2 nem forradalmasít, hanem a régi, működő rendszereket csiszolja, modernizálja. Egy old-school RPG, amely nem próbál mindenáron új lenni, csak egyszerűen szórakoztató.
Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…