A Fate/Samurai Remnant a nagy népszerűségnek örvendő Fate széria legújabb játéka. A Samurai Remnant fejlesztését az Omega Force-nak köszönhetjük, akik a Dynasty Warriors széria által lehetnek ismerősek. A tesztkulcsot ezúton is köszönjük a kiadónak, a Koei Techmo-nak. A kiadó kérésére jelen játékteszt sztori spoilereket nem tartalmaz, azon elemeket kivéve, melyek a prológ során kerülnek felfedésre.
A prológban megkapjuk a világépítés alapjait, és elkezdődik főhősünk kalandja mely egy remekül megírt, felejthetetlen történetté fog fejlődni a következő fejezetek alatt. A világ, amelybe a Samurai Remnant kalauzol minket, az Japán Keian periódusában elhelyezkedő Edo városa, történetünk főhőse pedig a fiatal Samurai, Miyamoto Iori lesz. Edo városa különböző kerületekre van osztva, melyek között szabadon mozoghatunk majd, mindegyik kerületen található egy-egy bounty board, ahol kisebb, az adott területen elérhető feladatokat melyek teljesítésére a játék kisebb-nagyobb jutalmakkal ösztönöz bennünket.
A játék kezdetén Iori élete a feje tetejére áll, ugyanis szerény falusi szamuráj létére belecsöppen a Waxing Moon Ritual-ba, mely során a résztvevőkhöz nagytörténelmi hősök szellemeit kötik. Iori is egy résztvevőként csatlakozik a rituáléhoz, azonban nem önszántából, és a játék első éjszakája azzal kezdődik, hogy az egyik hősi szellem átesik a háza tetején, teljesen tönkre téve azt. Ezután egy nagyobb harci szegmens következik, melynek a végén úgy látszik Hősünk alul marad, ekkor jelenik meg a hozzá tartozó hősi szellem, Saber személyében. A játék ezután a prológus hátralévő részét expozícióval és a játék alapmechanikáinak magyarázatával tölti.
Az Omega Force sikeresen vitte el a Dynasty Warriorok eszetlen kaszabolásából egy taktikus és mély harcrendszer felé, melyet rétegenként mutat be és tesz elérhetővé számunkra. Lesz részünk ugyan sok gyenge ellenfél elleni küzdelemre is, de a harcok java egy-egy erősebb ellenféllel fog történni és annak esetleges kísérőiből. A játék elején két különböző katana tartás, egyetlen varázslat és persze Saber segítsége áll rendelkezésünkre. Ahogy haladunk előre a játék során egyrészt új eszközöket, harci stílusokat és Saberhez hasonló új servantokat fogunk feloldani, másrészt a meglévő eszközeinket tudjuk majd fejleszteni. Iori két katanája például négy darabból épül fel, melyek egymástól függetlenül cserélhetők és fejleszthetők. A különböző harcstílusok remekül folynak egymásba, elég sebzés kiosztása esetén váltáskor bónuszt kap a következő harci stílusunk. A harcrendszer egyetlen gyengeségeként az Iori által használható varázslatokat tudnám megemlíteni, amik bár a játék elején is fontos szerepet játszanak bizonyos ellenfelekkel szemben, nagyon kevés drágakövet biztosít a játék, melyek lehetővé teszik a varázslataink ellövését.
A játék egyetlen nagy negatívumaként az irányítási sémát tudnám említeni, mely minden logikát kidob az ablakon, és a megszokott kiosztás helyett egy teljesen átláthatatlan és kényelmetlen opcióval indít. Szerencsére ez teljes mértékben kiküszöbölhető, egyrészt teljesen újra osztható a billentyűzetkiosztás, másrészt, a játék teljes kontroller supporttal rendelkezik. A kontrolleres irányítás egyébként mindenféle módosítás nélkül sokkal logikusabban lett kialakítva, így ezt hamarabb tudom ajánlani, főleg azoknak, akiknek nincs türelme egy teljes billentyűzetkiosztást átalakítani.
A játék mind grafika, mind hangzás terén kiemelkedő. Először is a grafika: a játék animált nyitóanimációja a cikk elején megtekinthető, azon kívül, hogy hibátlanul megteremti a hangulatot. A játékmenet során a karakterek anime stílusú modellje szépen kidolgozott és részletes. A városrészek bár sűrűn be vannak népesítve, az egyes háttér NPC-k a közelünkbe érve eltűnnek, majd mögöttünk megjelennek, mely eleinte elég zavaró volt. Sajnos a környezet tereptárgyain és épületein nem érződik a karaktermodellek magas fokú kidolgozottsága, azonban a fények játékával remekül kompenzálják ezt, és az összekép remekül mutat, még akkor is, ha nem tökéletes a látvány az utolsó részletig. Ami nagy pozitívuma a környezetnek, hogy minden kerület saját egyedi stílussal rendelkezik, mely egy pillantás alatt felismerhető, ezzel egy hiteles város képét adva számunkra. A zene pedig felteszi a hangulatra a pontot, mind az anime intro dal, a városrészek illeszkedő háttérzenéi és a csaták pörgős háttérzenéi remek körítést adnak, a már amúgy is zseniális játéknak.
Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…