Az anime adaptációs játékok mindig vegyes minőségben készülnek, mind játékmechanika, mint történet terén. Számos játékot láthattunk mostanában is, melyek meglévő karaktereket helyeztek teljesen egyedi történetbe – mint például a One Piece Odyssey, melyben az eredeti történetbe szúrtak bele egy új történetszálat, vagy az eredeti történetet dolgozzák fel, valamilyen játékmenettel kiegészítve – példának a pár évvel ezelőtti Demon Slayer – The Hinokami Chronicles-t tudnám említeni, melynek a sztorimódja Tanjiro történetét követi végig, egy 3Ds verekedős játékba kerítve.
A FAIRY TAIL 2-t a Koei Tecmo fejlesztette, ugyanaz a stúdió, amely 2020-ban bemutatta az első FAIRY TAIL játékot. A Koei Tecmo-t szerintem rendszeres olvasóinknak nem kell bemutatni, hiszen olyan zseniális címek köthetők hozzájuk, mint a Dynasty Warriors széria, a Fire Emblem Warriors: Three Hopes, és persze az Atelier széria. A FAIRY TAIL, és a folytatása, az elsőhöz áll közelebb, ugyanis az anime egy pontján csatlakozik a történethez, a történet rengeteg saját szálat is kap, mely nem szerepelt az animében.
A játék a rettegett Alvarez Birodalom világuralmi inváziós tervével indul. A FAIRY TAIL máguscéh az egyetlen, amely képes szembeszállni a Spriggan 12 rettegett elitjeivel. A történet 12 fejezeten keresztül követi a csapatunkat, ahogy megpróbálnak megakadályozni egy sötét összeesküvést, miközben egy rejtélyes ellenség is leselkedik a háttérben.
A FAIRY TAIL 2 egyik különlegessége a karakterek közötti egyedi kapcsolati rendszer és a hozzájuk közeli történetmesélés. Karaktereink között az interakciók leggyakrabban egy-egy tábortűz körül zajlik, és a játék előrehaladtával egyre többet oldhatunk fel. A fő történetszál helyett a karakterek személyes kalandja kap nagyobb hangsúlyt, és a játékmenet során is érezhetően kiemelkednek az általunk irányított csapat közös, életképszerű jelenetei, a fő cselekmény eseményei felé. Az olyan szereplők, mint a nagylelkű Mirajane vagy az ingerlékeny Carla, különösen szórakoztatóak, míg Lucy őszinte narrációja igazán magával ragadó. A legemlékezetesebb pillanatokat azonban Erza szállította minden egyes jelenetében. A romantikus szálak – például Gray és Juvia, illetve Gajeel és Levy kapcsolatában – szintén kellemes színfoltok voltak.
Sajnos a FAIRY TAIL 2 játékmenete nem ér fel a karakterek mélységéhez, bár ez a rendszer érdekességéből nem vesz el. A harcok során egy három hősből álló csapatot irányítunk, valamint egy általunk választott fő karaktert, amíg a harcok között a világban felfedezünk. A harcrendszer leginkább a Final Fantasy XIII-ban látottra emlékeztet: az előző részben látott körökre osztott mechanikát dinamikus, valós idejű harcra cserélték a második részben. Az új rendszer lehetővé teszi a karakterek közötti azonnali váltást, ami taktikai lehetőségek egész sorát nyitja meg.
A karakterfejlesztés egy három ágra oszló képességfán keresztül történik, ahol „Eredet Pontokat” kiosztva válogathatunk kedvünk szerint az elérhető fejlesztések közül. Ezek a fejlesztések a különböző mágia-alapú képességeket erősítik. Továbbá lehetőségünk van automatikus szintlépésre is, ami kimondottan hasznos funkció a karakterek nagy száma miatt, ezzel a funkcióval szinte minden esetben hatékony karaktereket lehet alkotni. A képességek mellett a játék egy másik fontos eleme a Lacrima, melyek mágikus képességekkel ruházza fel a karaktert, akire felszereljük.
A csaták során a karakterek sima támadásai mellett látványos varázslatokat hajthatunk végre, például Natsu tűzsárkány-képességeit vagy Lucy csillagszellemeinek segítségét használhatjuk. A harcok általában gyorsak és szórakoztatóak, de egyszerűségük miatt hosszútávon ismétlődővé válhatnak, különösen a játék vége felé.
A FAIRY TAIL 2 grafikai világa nagyon szépen felépített, főleg a karakterek modelljei és a mágikus támadások effektjei. A környezet esetében már sokkal kevesebb részletet találhatunk, mint hasonló játékokban, azonban a lényeg nem is a háttérvilágon, hanem a látványos harcokon van. A játék hangvilága szintén kiváló: a zene és a szinkronszínészek tökéletes körítést adnak az élménynek.
Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…