A Edens Zero Hiro Mashima mangájának első játék adaptációja, amelyet a Konami hozott el a rajongóknak. A játék alapjai bár erősek, ugyanis az akció-RPG rendszer biztos lábakon áll, de egy olyan pontot nem sikerült jól csinálni, ami a szerepjátékos közönség számára kulcsfontosságú: a világ hitelessége és interaktivitása.

A történet középpontjában Shiki áll, a fiú, aki robotok között nőtt fel, egyedüli emberként egy elhagyatott világban. Egy nap találkozik Rebeccával, a „tartalomgyártó” -val, aki kék macskájával, Happyvel érkezik ide. A sors hamar összeköti őket, ugyanis egy zűrös szituáció után barátokká válnak, és közösen nekiindulnak az univerzum felfedezésének. A páros végső célja pedig, hogy elérjenek egy entitást, akit egyszerűen csak „Mother” -ként emlegetnek.

Ez a háttér adja meg az Edens Zero kezdeti löketét: egy űropera, ahol a varázslat helyét az Ether Gear rendszere tölti be. Utazás közben Shiki és társai új világokat fedeznek fel, szövetségeseket szereznek, és lassan egyre gazdagabb társaság kíséri őket a galaxison átívelő utazásukon.

A játék két fő pillére a Történet mód és a Szabad felfedezés. Az előbbi a manga különböző történetszálait meséli el, míg az utóbbi lehetőséget ad arra, hogy bejárjuk a hatalmas Blue Garden bolygót. A két mód között az űrhajón keresztül tudunk majd váltani. Ez a hajó lesz a csapatunk központja is a játék során, és a történet előrehaladtával folyamatosan bővülni fog új létesítményekkel és fejlesztésekkel.

A játék elején azonban minden lassan nyílik meg: még a Blue Garden városából való kijutás is komoly akadály lehet, hiszen rögtön egy nagyszámú, távolsági támadásokkal operáló ellenséges csapat vár ránk. És a harcrendszert már rögtön ki is lehet emelni, ugyanis az akcióra épülő RPG elemekkel megszórt harcrendszer az Edens Zero legerősebb része. Egy négy főből álló csapatot állíthatunk össze, akik közül a harcok közben bármikor szabadon válthatunk. A játszható csapat mérete pedig kielégítően nagy lett: Shiki, Rebecca, Weisz és Homura mellett ott van Witch, Sister, Hermit és Jinn is.

Ráadásul minden karakter másban lesz erős: Shiki és Homura közelharcosok, Rebecca és Weisz távolról hatékonyak, Witch pedig elemi varázslatokkal (tűz, jég, villám) képes megbénítani az ellenfeleket. A rendszer három alapvető támadásra épít, amelyet Ether Gear pontok költésével tovább fejleszthetünk.

Ezek a fejlesztések sokrétűek lesznek: sebzésnövelés, a kitérés megkönnyítése, extra kiegészítőhelyek. Ami pedig különösen szimpatikus volt ebben a rendszerben, hogy bármikor visszaállíthatjuk az összes elköltött pontot, ha másik ágakat szeretnénk kipróbálni. A felszerelések tovább mélyítik a rendszert, hiszen nemcsak a klasszikus statokat (HP, támadás, védelem) befolyásolják, hanem státusz ellenállást és más bónuszokat is adhatnak.

A harcok arénaszerű helyszíneken zajlanak, általában egyszerre több ellenfél ellen. A speciális képességek sokszínűsége miatt minden karakternek megvan a maga helye: Shiki gravitációval húzza össze az ellenfeleket, Weisz tornyokat idéz, Witch az elemek között váltogat, Rebecca pedig távolról bombázza az ellenséget.

A kitérés tökéletes időzítését jutalmazza a harcrendszer, mégpedig azzal, hogy a tökéletes kitérés után egy nagyon erős ellentámadást vihetünk be. A gond csak az, hogy a (sok hasonló anime játékra is jellemző) merev animációk és az, hogy a támadásainkat nem tudjuk megszakítani gyakran csapdába ejthet minket. Személy szerint a tökéletes kitérésekkel összekötött ellentámadásokat ritkán használtam a játék során.

Szerencsére a manapság egyre elterjedtebbé váló transmog rendszer is bekerült a játékba, mely jelen esetben Dress Factory néven fut. Itt a megszerzett ruhadarabokat szabadon kombinálhatjuk, sőt külön szetteket menthetünk el minden karakterhez.

Bár a Blue Garden hatalmas, de szinte teljesen üres. Lakói között járva gyorsan rá fogunk jönni, hogy alig lehet velük interakcióba lépni. Ez pedig azt eredményezi, hogy a világ teljes egészében csupán díszletnek hat, nem valódi, élő világnak, ami egy RPG tekintetében nem a legjobb tulajdonság. Azonban ez nem csak a keleti játékok tekintetében feltűnő, a nemrég megjelent Avowed az egyik legjobb példa arra, hogy felépíthetünk egy végtelenségig érdekes háttértörténetet a világunknak, és megtölthetjük őket NPC-kkel, de ha nem léphetünk interakcióba evvel a világgal, az nagyon illuzió romboló lesz.  Ezen a Történet mód helyszínei sem fognak javítani: a legtöbb terület egy egyszerű folyosó, amelyekben némi lootot és pár ellenfelet találunk majd, de valódi felfedezés vagy változatosság alig akad.

Legfrissebb bejegyzések

BALL x PIT – Játékteszt

Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.

2025-12-05

Zúzógép – Filmkritika

Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…

2025-12-03

Anima Gate of Memories: I&II Remaster – betekintő

Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…

2025-12-03

HBO Max – 2025. decemberi ajánló

Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…

2025-12-01

Christy – Filmkritika

Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…

2025-11-30

Wall World 2 – játékteszt

A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…

2025-11-30