A Dungeons of Hinterberg a kalandok, utazás és önfelfedezés témáját használva régóta kedvelt motívumokat használ, hogy egy különleges élményt nyújtson a játékosainak. Korábban írtam egy beszámolót a játék demója alapján, azonban az ottani tapasztalatokkal szemben, a teljes játék hatalmas változáson esett át azóta. A játék történetének középpontjában Luisa áll, egy bécsi joghallgató, aki úgy érzi, hogy az egyetemi élet és a mindennapok mókuskereke kiégette. Ez a fáradtság az, amely elvezetett ahhoz a döntéséhez, hogy maga mögött hagyva a mindennapok monotonitását, egy festői alpesi városba, Hinterbergbe utazzon, ahol reméli, hogy megtalálja önmagát.
Hinterberg azonban nem egy átlagos alpesi város, amelyet kizárólag tehénlegelők és sípályák öveznek. Ez a település egy mágikus világ kapuja, amely nemcsak turistákat, hanem kalandorokat is vonz. A város és annak környéke tele van rejtélyekkel és kihívásokkal, ahol Luisa nemcsak pihenni és feltöltődni vágyik, hanem új értelmet találni az életében. A történet alapvetése, hogy Hinterberg varázsereje vonzza a kalandvágyókat, és Luisa is belemerül ebbe a különleges világba e vonzás által.
A Dungeons of Hinterberg játék során Luisa nemcsak a város szépségeiben gyönyörködhet, hanem szembe kell néznie a közelgő veszélyekkel is. A város környékén található barlangokban rejtőző szörnyek és a mágikus erők mindennap egyre nagyobb fenyegetést jelentenek. A játék során a feladatunk nemcsak a szörnyek legyőzése lesz, hanem egy mélyebb összeesküvés feltárása is, amely összekapcsolja Hinterberg titkait és a városban tapasztalható mágikus jelenségeket.
Luisa napjai különböző tevékenységekkel telhet, a mi döntéseink alapján, melyek során számos statisztikát kell figyelembe vennünk. Ez a rendszer a legjobban a Persona-sorozathoz hasonlítható. A játékban különböző módon tölthetjük el Luisa idejét: reggeli túrázással, délutáni pihenéssel, esti vásárlással vagy társasági életben való részvétellel. Ezek a tevékenységek befolyásolják Luisa hírnevét, tudatosságát, szórakozottságát és kikapcsolódását, amelyek hatással vannak arra, hogy kik állnak majd a rendelkezésére, ha segítségre van szüksége, és milyen információkat osztanak meg vele. Fontos megjegyezni, hogy a játék nem helyez nyomást ránk, így mindig van lehetőségünk arra, hogy másnapra halasszuk az aznapi teendőink.
A Hinterberg környékén található barlangok felfedezése során különböző környezetek közül választhatunk, amelyek mindegyike különleges mechanikákat, és egyedi képi világot és képességeket kínál. Például a havas Kolmstein régióban egy tuningolt hódeszkát és egy lézersugarat kapunk, amelyeket jégcsapok és cseppkövek áttörésére használhatunk – ennek a régiónak egy része volt elérhető a korábbi demóban. A Hinterwald őszi erdőjében a szél ereje és egy kis tornádó áll rendelkezésünkre, amelyekkel nehéz tárgyakat mozgathatunk. Ezek a képességek nemcsak a rejtvények megoldásában, hanem a szörnyek elleni harcban is segítséget nyújtanak.
A harcok a játékban a könnyű és nehéz támadások klasszikus kombinációjára épülnek, de ahogy Luisa előrehalad, és újabb kalandozókkal találkozik, egyre több támadási és védekezési trükköt sajátíthat el a különböző karakterektől. Ezek a harci technikák kellemesen frissítik fel a játékélményt, és változatossá teszik a küzdelmeket. Bár az ellenségek összetétele változatos, a boss harcok mechanikailag kevésbé fantáziadúsak.
A Dungeons of Hinterberg másik nagy vonzerejét a változatos fizikai rejtvények adják, amelyek szerves részét képezik a játéknak. A rejtvények megoldása során sziklákat dobálhatunk, falakat törhetünk át, bányaszekereken ugrálhatunk, és Monument Valley-stílusú forgó szobákat navigálhatunk. Ezek a rejtvények kihívást jelentenek, de megoldásuk remek jutalmakat rejt.
A játék grafikai stílusa szubjektív ízlés kérdése – az én véleményem továbbra is az, hogy míg a környezet remekül néz ki, a karakterek többsége nagyon csúnya lett, de ez a különleges képregényes stilizáció mindenképp emlékezetessé teszi a játék világát.
A Dungeons of Hinterberg nemcsak a kalandok és felfedezések világában merül el, hanem a Persona szériára emlékeztető közösségi RPG elemek is nagy szerepet kapnak. Luisa kapcsolatokat épít ki a város lakóival és látogatóival, ami lehetőséget ad arra, hogy mélyebb társadalmi szerepet töltsön be. A városban mindenki különálló személyiségként jelenik meg, és különböző történeteket osztanak meg Luisával. A társadalmi interakciók során különféle feladatokat végezhetünk el, amelyek különböző jutalmakat kínálnak, például több beérkező csomagot, vagy akár egy vacsorát egy luxusszállodában.
A társasági elemek egyik gyengesége a szinkronizált párbeszédek hiánya, ami a meglehetősen laposság teszi a hangsávot, ami továbbra is a játék gyengébb oldalához tartozik.
Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…