A Deck of Haunts, a Mantis fejlesztésében és a DANGEN Entertainment, valamint a Game Source Entertainment kiadásában, egy különös, távoli szívverések hangjával és terrorral teli stratégiai horrorjáték. A játék különös egyvelege a pakliépítésnek, a rogue-lite mechanikáknak és egy lassan növekvő, sötét labirintusnak, amelynek közepén ott dobog valami sötét és idegen.
A játék során itt nem egy túlélőt alakítunk. Nem egy vadászt, nem egy detektívet. Hanem bizonyos tekintetben a játék főgonoszát, a házat. Egy gonosz entitásként létezünk, a szobákban, annak falaiban és persze a betévedő emberek árnyékában. A ház középpontjában ott dobog a szív – egy förtelmes, lüktető dolog, amely őrületbe taszít bárkit, aki meglátja. Ezt a torz, természetfeletti szervet kell meg védenünk 28 éjszakán át. Minden éjszakán megszólal a harangszó, mely embereket csalogat a házba. Először csak kíváncsi tiniket. Aztán amatőr szellemvadászokat. Végül a világ nem hisz többé a véletlenekben – és megérkeznek a profik. Rendőrök, paranormális nyomozók, a racionalitás utolsó katonái.
A játék alapkoncepciója egy elborult horrorfilm világa. És bár vizuálisan vagy narratív szinten nem szándékozik újra definiálni a műfajt, a megvalósítása mégis rafinált és élvezetes. Nem az ijesztgetés a cél – a rettegést nekünk kell keltenünk a betorpanó emberekben. Minden szoba, minden kijátszott kártya, minden döntés visszhangzik a ház csarnokaiban. A kevés írott szöveg ellenére a játék karakterizál – áldozataink beköszönő mondatai gyakran árulkodóak, és remekül illenek az egyes feltüntetett tulajdonságaikhoz.
A játékmenet körökre és szobákra épül. Ha a házban bolyongó emberek eljutnak annak szívéig, vesztünk egy életpontot. A kártyák kijátszásával védekezünk: fizikai és mentális támadások, csapdák, átkok és speciális szobák állnak majd rendelkezésünkre. Három akciópont áll rendelkezésünkre körönként, amit ügyesen kell beosztanunk, a körök között ugyanis a megmaradó pontok elvesznek.
Ha minden házban tartózkodó embert sikerült megölnünk vagy őrületbe kergetnünk, megkapjuk az esszenciájukat. Ezt felhasználva új szobákat húzhatunk fel. Három alap szobatípus létezik: konyha, nappali és vendégszoba. Ebből építjük a labirintust, amely elrejti a szívet. A különleges szobák, mint egy elhagyott gyerekszoba vagy egy kínzókamra extra aktív és passzív képességekkel erősítenek minket és új stratégiákhoz nyitnak ajtót.
A 28 napos túlélés során minden hét egy új kihívás. A fenyegetések erősödnek. Minden éjszaka végén választhatunk új kártyát vagy erősíthetünk egy meglévőt. A rendszer klasszikus rogue-lite: ha elbukunk, a szív megsemmisül, kezdhetjük elölről. De nem üres kézzel: a feloldott új kártyák megmaradnak a pakliban és új lehetőségekkel is gazdagodunk. A rendszer maga könnyen tanulható, és mélysége is elegendő jó pár órányi játékhoz. A legfontosabb mindig az lesz, hogy szívhez közel járó, vagy mások számára pozitív effekteket adó embereket eltávolítsuk.
A ház maga sötét, vészjósló, a kártyák és a különleges szobák látványosak, az építési mechanika pedig érdekesen lett kialakítva. A karaktermodellek bár elég gyengék, nem vesznek el az élményből. A hangzás az egyetlen negatívum, amit el lehet mondani a játékról: a háttérzenék bár stílusosak, de ismétlődőek, a sérülések hangeffektjei pedig egyáltalán nem változatosak.
Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…