A párizsi Streum On Studio neve sokaknak ismerős lehet: a csapat korábban olyan játékokon dolgozott, mint a Space Hulk: Deathwing vagy a Necromunda: Hired Gun. Most ismét független fejlesztőként térnek vissza, és egy merész új projekten dolgoznak, a Daimon Blades-en. A játék az E.Y.E: Divine Cybermancy világában játszódik, ám a cyberpunk lövöldék helyett ezúttal sötét fantasy környezetben, brutális közelharci akcióval hívja párbajra a játékosokat.
A Daimon Blades világát egymással hadban álló szervezetek uralják. A Culter Dei a római lovagrendek mintájára épül, a Jian Shang Di az ázsiai kultúrákból merít, míg a Saif al-Haq a babiloni hagyományokat idézi. A játék elején választhatunk, hogy melyik frakcióhoz csatlakozik, és ezzel honnan indul a saját történetünk.
A cselekmény középpontjában egy titokzatos, elfeledett templom áll. A mentorunk vezeti az első expedíciót a szentélybe, ám eltűnik, és hamar kiderül, hogy hátat fordított a rendnek, árulóvá vált. A második expedíció során nekünk kell kiderítenünk az igazságot, és szembenéznünk vele. A „Daimon” maga jelen esetben egy isteni szellemet, vezető erőt jelent, amely fegyverünkben testesül meg, és természetfeletti képességekkel ruház fel minket.
A játékmenet roguelike mechanikákat használó expedíciókra épül: 20–40 perces bevetések során fedezzük fel a világot, gyűjtünk nyersanyagokat és tapasztalatot, majd a végén egy főellenféllel nézünk szembe. Minden expedíció procedurálisan generált pályákat kínál, új ellenségelhelyezésekkel, feladatokkal és változó környezettel. A játékmenet egyértelműen a DOOM intenzív ritmusát idézi, de a felszerelésünkön keresztül egy RPG mélységét is ötvözi és illeszti bele egy roguelike köntösbe. A csapatunk főhadiszállása a templom, ahol felszereléseket készíthetünk és fejleszthetünk, pihenhetünk és új küldetéseket indíthatunk.
A harcok során kulcsfontosságú a védekezés és a parry-rendszer. A pontos időzítés brutális ellentámadásokat tesz lehetővé, ha az ellenfelek támadásait megfelelően olvassuk ki és reagálunk rájuk. A közönséges katonák mellett különleges képességekkel bíró ellenfelek és eltorzult mini bossok is nehezítik majd a meglepően változatos kazamatákat, barlangokat és egyéb látogatható helyszíneket.
A játék központi elemei a daimonok által megszállt fegyverek. Ezek egyedi képességekkel bírnak, passzív bónuszokkal és aktiválható képességekkel. A fegyverek és a bennük lakozó daimonok velünk együtt fejlődnek majd: szintet lépnek, és így még erősebbek lesznek. A rendszer rugalmas, nincsenek kasztok, minden játékos saját stílusának megfelelően építheti fel felszerelését, ugyanis minden karakter és minden daimon az összes fegyvertípus használatát engedi.
A fejlesztéshez nyersanyagokat lesz szükségünk, amelyeket a különböző birodalmak és biome-ok felfedezése közben lesz lehetőségünk begyűjteni. A fegyverek és páncélok kovácsolása mellett kozmetikai skineket is készíthetünk, amelyek a frakciók hőseinek kinézetére épülnek. A fejlesztők célja, hogy a jövőben minden elemet modulárissá tegyenek, teljes szabadságot adva a játékosnak, azonban erre még várnunk kell majd.
A Daimon Blades sajátossága, ami kicsit talán el is választja a hagyományos roguelike játékoktól, hogy a fegyverünk képes életben tartani minket, ám ennek ára van. Halálunkkor a daimonunk feléleszt minket, azonban egy korrupciós mutató minden halálozással egyre gyorsabban meg fog telni. Mikor ez bekövetkezik, akkor jutunk el arra a szokásos roguelike pontra, hogy minden előrehaladásunk és megszerzett képességünk és nyersanyagunk odavész. A templomba való visszatérés tehát kulcsfontosságú, hiszen így tudjuk csak a felszerelésünket fejleszteni és könnyíteni az előrehaladásunkat.
A játék kooperatív módban is játszható. A harcok MMO-szerű taktikákat igényelnek: fontos a szerepek összehangolása, a társaink támogatása, és az, hogy ki mikor lép be egy fázisba. Ha valakit egy boss leüt a lábáról, a társai feléleszthetik, ami hatalmas előnyt jelent a solo játékkal szemben, ahol sokkal könnyebben és gyorsabban fogunk a korrupció áldozatává válni.
A kooperatív játék alatt a templomunk egy social hub szerepét fogja betölteni. Lehetőséget ad a társainkkal való találkozásra, a közös expedíciók indítására, valamint az új felszerelések kipróbálására és a craftolásra is.
A Daimon Blades vizuális világa a groteszk, démoni ellenfelek és a rendünk páncélos lovagjai közötti éles ellentétre épül. A látványvilága a sötét fantasy és a démoni mitológia határán mozog. Ami pozitívum, hogy az általam kipróbált Korai Hozzáférésű verzió remekül optimalizáltnak tűnt. Nem tapasztaltam akadásokat és különösebb technológiai problémákat sem.
A fejlesztők ígéretei között szerepel az is, hogy nem lesznek mikro tranzakciók, és inkább tartalmi bővítményekkel (nagyobb szabású fizetett DLC-kkel) tervezik majd bővíteni a játékot a Korai Hozzáférés befejezése után. Emellett már most lépéseket tettek annak érdekében, hogy a hordozható gépeken, például a Steam Decken és a ROG Ally X-en is megfelelően futtatható legyen a játék.
A Daimon Blades ígéretes ötvözete a brutális FPS-közelharcnak, a szerepjátékos mélységnek és a roguelike újrajátszhatóságnak. Az E.Y.E univerzum sötét fantasy változata a frakciók árulásairól, korrupciójáról és isteni erőkről mesél, miközben a minden expedícióval közelebb kerülünk a világ titkaihoz. Ha a Streum On Studio valóban megvalósítja mindazt, amit az előzetes nyilatkozatokban felvázolt, a Daimon Blades egy igen emlékezetes kooperatív játék lesz.
Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…