A Telltale régóta a döntésekre alapozó játékok kategóriájának tömeggyárosa. A stúdiótól érkező sorozatokat már nem is igazán érdemes játékként értékelni, jóval inkább egy interaktív filmként lehetne rájuk tekinteni, ahol a hangsúly a játékos és a karakterek közötti emocionális kötődés kialakításán van, a jó történet megírásán, valamint a remek hangulat megteremtésén. Hiába is szépítenénk, a legelső hasonló mechanikájú játékuk, a The Walking Dead óta nem sikerült a srácoknak érdemi újítást hozni a játékmenetbe. Zajlanak az események, néha eldöntjük, hogy jobbra vagy balra, hozunk pár fontos vagy kevésbé fontos döntést, esetleg mászkálunk picit, vagy teljesítünk pár elronthatatlan QTE-szegmenst. (Most őszintén, tegye fel a kezét, aki meghalt az elmúlt évek Telltale-játékaiban, akár egyszer is.) Ugyanakkor, ha a játékdesignerek nem is, az írók továbbra is remek munkát végeznek.
„A hősök sosem folyamodnak gyilkossághoz, hogy megoldják a problémáikat!”
Batman és Joker kapcsolata a DC univerzumában sose volt egyszerű. Számos remek értelmezés és feldolgozás született, ami a témát boncolgatta, személyes kedvencem, a Gyilkos Tréfa pedig talán a legközelebb álló alkotás jelen tesztünk tárgyához, az Enemy Withinhez. Az évad elején Batmannek Rébusszal gyűlik meg a baja, aki ott támad, ahol a legjobban fáj. Bomba robban a Wayne toronyban, Lucius életét veszti, Batman pedig bosszúra szomjazik. Az események bonyolódnak, de színre lép John Doe is, aki frissen szabadult az Arkhamból. Bár a játékosok már az első évadban is tisztában voltak vele, hogy kiről van szó, mégis a játék e pontján még nem beszélhetünk a Jokerről, mivel nem létezik.
Ez az a pont, ahol az írók zseniálisat alakítottak. John Doe karaktere az egyik legmélyebben kidolgozott szereplő lett, akit valaha a stúdió játékaiban láttam. Hiába tudtam, hogy ki lesz belőle, hiába voltam tisztában, hogy a zavarodott, gyermeteg elme mögött mi zajlik, mégis megpróbáltam segíteni rajta, mivel a játék megadja rá a lehetőséget. Ugyanakkor nem felejti el azt se, hogy kinek a karakterét építi fel, így az ötödik részre, döntéseink függvényében két, teljesen különálló végjátékba is futhatunk, ami a rajongóknak okot adhat az újrajátszásra is. Vagy ősellenséget teremtünk magunknak, vagy egy meghasonlott hőst, aki próbál ránk hasonlítani a maga módján, aki példaképként tekint ránk, ugyanakkor nem tudja kontrollálni saját démonait. És hogy ebből mi lesz? Mindenki derítse ki maga.
„Tekintettél valaha barátként rám?”
A fenti két végjátékban fogalmazódik meg a második évad zsenialitása. A részek önmagukban is hoznak egy stabil minőséget, de érezhető volt így visszagondolva, hogy az első négy rész a pofátlanul erős ötödiket készíti elő. Tudtunk kívül tapostuk ki magunknak és John Doe-nak az utat, döntöttünk életről és halálról, valamint Bruce Wayne és Batman sorsáról. Az egyensúlyozás a jó és a rossz között most nehezebb volt, mint valaha, és egyáltalán nem biztos, hogy a helyes döntés mindig a jó döntés.
Azonban nem lenne teszt, ha nem írnám le az árnyékoldalt is. Mivel a fejlesztők játéknak kezelik, hiába gondolom másként, nekem is így kell tekintenem az Enemy Withinre. És játékként bőven hagy kívánnivalót maga után a Batman második évada. A QTE-k egyáltalán nem izgalmasak, a vérnyomásunk meg ritkán fog megemelkedni akár egy pillanatra is. Hiába a remek történet és a kiváló szinkronszínészek, a játékmenetre és most már a grafikai motorra is ráférne egy alapos újragondolás. A képregényes stílus a Telltale védjegye, azonban a technikai oldal sem mindig tökéletes. Mechanika tekintetében lehetne újítani, és kicsit a keményvonalasabb játékosok felé nyitni. Személy szerint a mostani helyzet és a Vissza a jövőbe játék közötti félútra tudnék gondolni, hogy ne csak agyatlan befogadóként menjünk előre a történettel, hanem legyen valami kihívás is.
Összességében azonban rendkívül elégedett vagyok az Enemy Withinnel. A játékmenet tekintetében nem voltak elvárásaim, azt kaptam, amire számítottam. Azonban ebben a stílusban én mindig is a jó történetet kerestem, és hosszú idő óta most először sikerült a Telltale-nek felülmúlnia a várakozásaimat. Bátran ajánlom a stúdió rajongóinak, de Batman és Gotham rajongóinak is egyaránt, mert az Enemy Within nagyon közel áll minőségben a sokak által magasztalt Gyilkos Tréfához.
Golyókat pattogtatva építsd újra Ballbylon megsemmisült városát és szerezd meg kincseit.
Az év vége előtt kapunk még egy küzdősportolóról szóló életrajzi filmet. Ezúttal Dwayne Johnson száll…
Az Anima: Gate of Memories 2016-os akció RPG remastere friss látványvilágot, viszont a majd 10…
Decemberben az HBO Max kínálata igazán változatos lesz! Blockbuster filmektől kezdve horrorfilmeken át a karácsonyi…
Bár a közvélemény negatívan fogadta Sydney Sweeney új filmjét, a Christy egy megrendítő filmdráma komoly…
A Wall World 2 nemcsak erősebb, hanem érettebb is elődjénél. Mindent megtesz, amit egy folytatásnak…