A Life is Strange alatt már kiderült, hogy a DONTNOD nagyon jól tud érzéseket kommunikálni a történetei során, és ez most sincs máshogy. Ebben a rövid történetben, ami az első játék univerzumában játszódik Chris vagy alter-egoja Captain Spirit történetét ismerjük meg. Különböző “küldetéseket” kell végrehajtanunk, amiket a gyermeki fantáziával ötvöztek. Közben megismerkedünk Chris apjával is és családi problémáikkal.

Akcióink inkább a Before the Stormra hasonlítanak, mert nincs semmilyen időmanipuláció, mint az első játékban volt. Beszélgetések során választási lehetőségeink vannak, és gondosan kell megválasztanunk őket. Ezen felül viszont kaptunk egy “szuperhősös” opciót sok interakció alkalmával, amikor ha lenyomva tartjuk a ravaszát, akkor egy “szupererő” segítségével hajthatjuk végre a dolgokat. Ez nagyon jó betekintést ad, hogy Chris mennyire bele tudja élni magát Captain Spirit szerepébe.

Az első játék grafikájáért az Unreal Engine 3 felelt, ám ezt a demot és a Life is Strange 2-t már az Unreal Engine 4 hajtja, és gyönyörű jeleneteket készít. Ahogy a szériára eddig, most is igaz, hogy gondossággal megalkotott helyszíneket, karaktereket és zenéket használnak a történet bemutatására. Még néhány utalást is találunk az eddigi játékokra a környezet felfedezése során. Streamereknek és YouTubereknek is található egy opció a beállításokba, ami lemuteolja a licenszelt zeneszámokat, hogy az algoritmusok miatt ne kerüljenek gondba, ha videót töltenek fel a gameplayről.

Amennyiben maximalisták vagyunk, akkor próbáljunk meg mindent teljesíteni ebben a rövidke bevezető/felvezető játékban, mert a cselekedeteink hatással lesznek a Life is Strange 2-re valamilyen módon, és a store oldal ígérete szerint valamilyen bónusz tartalmat is feloldunk vele a második játékban.

Ez a kis történet is megerősített abban, hogy nem csak a brand elismerése és az eddigi játékok jó értékelései miatt készül az új rész, hanem mert a készítők valóban egy művészi darabot akarnak ismételten elkészíteni. Ez a játék is megmutatta, hogy ezeknek az “interaktív film” szerű játékoknak igenis helye van a nagy címek között, mert nincs még egy hasonló médium, ami ilyen szinten tudná átadni a való világ komoly problémáit és érzéseit, miközben szórakoztató, de mégis emberközeli tud lenni.

A második rész már előrendelhető, amiért cserébe néhány in-game ajándékot is kapunk.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás