Amikor először leültem a Playstation 1 elé CTR (Crash Team Racing) -el játszani, elgondolkodtam, hogy vajon milyen jó lenne ténylegesen beülni egy kocsiba és beszállni a versenybe. Persze ez csak egy kósza futurisztikus elképzelés volt egy kisfiú agyában, akit elvarázsolt a videojátékok világa. Ma már felnőttként elmondhatom, hogy bizony ez valóság lett, igaz nem pont autóban ülve élhetjük át, de az sem rossz amit a Sprint Vector nyújt.

Hogy mi is az? Nos képzeljétek el a Mario Kart vagy a fent említett CTR-t, de a virtuális valóságban és futó versenyként, bizony versenyautó helyett a lábainkon kell eljutnunk a célig. Különféle versenyek, kihívások és power upok várnak ránk a játék során.

De hogyan is néz ki ez az egész? Nos az irányítás ugyan nagyon összetett, ennek ellenére nem bonyolult, ám a gyakorlópályák kihagyása komoly gondot okozhat, amikor az éles versenyben helyt kell állni. A mozgás Move kontrollerekkel van megoldva, amiből mind kettőre szükségünk van, előre-hátra lendítéssel tudjuk futásra bírni a karaktert, minél ritmusosabban és gyorsabban csináljuk annál nagyobb sebességre teszünk szert. Ez már önmagában is hatalmas élmény és a vr sisakkal a fejünkön tényleg olyan mintha mi futnánk. Ám ez még semmi, a játék lehetőséget ad arra, hogy repüljünk, ugorjunk vagy éppen drifteljünk a pályán, mindezt pedig érthetően magyarázza és mutatja be, így a gyakorlásnál könnyedén elsajátíthatjuk.

3 mód, több nehézségi fokozatán élhetjük ki a lábunkban kezünkben lévő kilométereket.  Ezek pedig a következőek:

  • Verseny –  A gép ellen tudunk versenyezni
  • Kihívás  – Nehezített pályákon kell helyt állnunk
  • Online   – Ahol más játékosok ellen tudunk kiállni

Verseny

A kiképzés után, ez egy nagyszerű gyakorlás az online versenyekhez, persze a gépek kiszámíthatóbbak mint a húsvér játékosok, de egy alap tapasztalatnak, és a pályák megismeréséhez tökéletes ez a mód, arról nem is beszélve, hogy nagyon intenzív és izgalmasak a küzdelmek, ráadásul fizikailag rettenetesen fárasztó és nagyon jó kis kardió edzésnek bizonyul, bár ez minden módra igaz.

Kihívások

Ez az a mód, ahol tökéletesíthetjük az előző módban és a gyakorló pályákon elsajátított tudást. Itt nincsenek ellenfeleink csak és kizárólag az idő, illetve nem hagyatkozhatunk power upokra csak a saját reflexeinkre és ügyességünkre.

Online

A leginkább megosztóbb mód, ellenfeleink mindannyian más játékosok a világ minden részéről, kiszámíthatatlan és ravasz, nem fix pályán haladnak és sosem tudhatjuk, hogy ügyesebbek vagy bénábbak lesznek nálunk. Talán a legizgalmasabb mód mind közül, ám ha valaki nem szereti az online versenyeket legyen szó bármilyen játékról, akkor ezt sem fogja élvezni.

Mindegy melyiket preferáljuk a három közül, a fizikai testedzés garantált, sok játék van, ami alkalmas arra, hogy megmozgassa a játékosokat lásd például Just Dance, vagy ha a vrnál akarunk maradni ott van például a Sparc, ami a kidobós otthon játszható verziója.

A játék kinézete elég képregényesre sikerült és kicsit mesebeli érzést kelt, így aki nem szereti ezt a stílust annak lehet, hogy komolytalannak tűnik majd, ám azt garantálhatom, hogy a játék élményt egyáltalán nem rontja a grafika.

Ez a játék is egy tökéletes példa arra, hogy a virtuális valósággal rengeteg új lehetőség nyílt meg többek között a szórakozásra is. Eddig hasonló típusú játékkal nem találkozhattunk maximum Kinecten néhány játék próbált meg hasonlót alkotni, de ahogy eddig volt, ügyességi, autós, lövöldözős, és még sok, sok egyéb fajta mostantól mondhatjuk, hogy van futós játék is. Ráadásul ebben a hónapban egyből kettőt is kaptunk, hisz a Sprint Vector mellett megjelent a Run Dorothy Run című hasonló alkotás is, igaz ez utóbbi nem futó verseny, de legalább ennyire megmozgat minket.

Bemutató videó

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás