Oldal kiválasztása

Sparc – Játékteszt

Sparc – Játékteszt
6 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Általános iskolában szinte mindenki játszott kidobóst, legalábbis a kispadról biztosan néztük. Gamerként én is sértőnek tartom a kifejezést, hogy „egész nap csak a gép előtt ül és nem csinál semmit sem” egyáltalán nem egyszerű tízen órákon át folyamatosan CS:GO-zni vagy LoL-ozni. Viszont tény, hogy sokunkra köztük, igen, rám is csak rámférne egy kis extra mozgás. Nem is azért, mert a közvélemény „kockának” hív minket, amit azért megjegyzek, egyre jobban csendesedik, és tűnik el. Hanem azért mert az egészségnek szüksége van a mozgásra. Gondoljatok bele… Egészségesebbek vagyunk, tovább élünk, sokkal több játékot vihetünk végig! Ebben pedig segít nekünk a Sparc.

Alapjaiban egy kidobósról beszélünk két játékos között, futurisztikus arénában, pajzsokkal. Durván hangzik, igaz? Várjatok csak, amíg kipróbáljátok, el fog állni a lélegzetetek!
A játékszabályai a következőek:

  • Pontot ér, ha eltalálod az ellenfeledet
  • Pontot ér, ha a saját labdáját nem tudja elkapni és az eltalálja
  • Ha a saját labdánk a kezünkben van, akkor van lehetőségünk egy pajzzsal elütni az ellenfél labdáját (mintha csak teniszeznénk), erre egyszer van lehetőségünk dobásonként.
  • Strike az, ha az ellenfél vagy saját labdánk egy bizonyos körön belül landol a játékosok mögött
    Strike: Végtelenségig növelhető pontszám, amivel növekszik a labdánk mérete és sebessége, találat esetén nullázódik.

A játék teljes egészében VRra lett készítve, a labdák elől elhajolhatunk, leguggolhatunk, sőt ha helyünk engedi, ugrálhatunk is össze-vissza. A move kontrollerek tökéletesen működnek és mivel egymással szemben állunk ellenfelünkkel, a PSVR legnagyobb hibájával sem találkozunk, miszerint ha a kontrollerek a hátunk mögé kerülnek, vagy ha hátat fordítunk a kamerának, akkor az elveszíti az érzékelést és eltűnnek a virtuális kezeink.

A játékban háromféle játékmóddal találkozhatunk:

  • Basic (Kezdő) – Háromperces meccsek, ahol a több pontot elérő játékos nyer, illetve kapunk egy kis segítséget is a célzáshoz.
  • Advanced (Haladó) – Időkorlát nélküli meccsek négy pontig, ahol három meccsből kettőt meg kell nyernünk.
  • Experimental (Kísérleti) – A kezdő mód egy kis csavarral, a pálya megvan döntve 45°-kal

A váróteremben minden esetben négy darab játékos fér el egyszerre és ebből kettő játszhat egymással, ha nem privát partiban  játszunk, akkor azonnal halljuk is a többieket, így megbeszélhetjük, ki kivel játsszon, feltéve, hogy megértjük egymást.  A játék intenzív, pörgős és nagyon fárasztó, 5-6 meccs kétségtelenül felér egy rövidebb edzéstervvel, és elhihetitek nekem, nem fogtok megállni ennyinél, ha belejöttök.

Translate »