Az a legjobb a független játékkészítő cégekben, hogy a legfontosabb számukra a minőségi játékkészítés, nem pedig a minél nagyobb profit, persze pénzből élnek ők is, és a játékaik is hatalmas összegeket emésztenek el, de nem az a céljuk, hogy 1 játékot 20 különbözőként adjanak el, lásd EA…

Ezt tükrözi a Climax Stuidos legújabb játéka is, a Riftstar Raiders, ami nem más, mint egy felülnézetes shoot’em up. Egy űrhajóval kell navigálnunk, kilőnünk minél több ellenfelet, és annál is több zsákmánnyal, illetve pénzzel visszatérni a küldetésünkről. Az első misszió rögtön meg is tanít minket az alapokra, mint például, hogy mivel lövünk, hogyan irányíthatjuk a hajónkat, mi az, aminek nem szabad nekimenni, és miket kell összegyűjteni. Amilyen egyszerű a játék felépítése, meglepő, hogy mennyi lehetőség van benne.

A pályákon kapszulákat tudunk gyűjteni, melyek közül mindegyik másra jó: a piros életet tölt, a kék pajzsot ad, míg a fehér pénzt ér. A pénzből pedig felszerelést és fejlesztéseket tudunk vásárolni hajónkra. Ám vannak olyan “képességek”, melyeket csak ellenfelek legyőzésével érhetünk el, úgynevezett perkek, ami lehet egy újfajta pajzs vagy valamilyen különleges fegyver. A rengeteg lehetőség miatt pedig teljesen személyre tudjuk szabni, hogy a hajónk milyen legyen.

Mindez jól hangzik, és ténylegesen jól is van kivitelezve, és noha élvezetes egyedül is, a játékfejlesztők úgy tervezték, hogy a legnagyobb élményt akkor nyújtsa, ha barátokkal együtt játszunk. Összesen hárman van lehetőségünk elmenni egy küldetésre, és megoldani az elénk kerülő akadályokat, nyilván ezek nem megoldhatatlanok vagy különösebben nehezek, inkább úgy kell elképzelni a játékot, mint egy árkád lövöldét. Színes, látványos robbanások, apró, fürge “karakterek” és különféle fegyverek várják, hogy elkezdődjön a buli.

Akár egyedül, akár egy vagy több társunkkal játszunk, nem fogunk csalódni, alapvetően pörgős és ügyességet igénylő játékmenetről van szó, ahol ha lankad a figyelmünk, az a küldetés sikerébe is kerülhet. Lényegében nem tartogat számunkra újat, ám attól, hogy egy játék nem innovatív, még lehet jó. A Riftstar Raiders pedig nagyszerűen bizonyítja is ezt. Szeretnék többet mondani róla, de nincs mit, van egy alap történetünk, ami rendesen össze van rakva, de ennél a stílusnál senki nem fog rá figyelni. A kinézete pedig, persze szép, de lássuk be, ettől ma már nem esik le az állunk. Viszont arra, amire a játékot szánták, arra 10/10-es!

Tehát adott egy régi stílus, egy szépen animált játék, a lehetőség többjátékos módra, rengeteg színes robbanás és villogás, illetve az űr mint játszótér. Már csak egy kanapé és két haver hiányzik, hogy leüljünk, és kezdődhet is a buli.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás