Oldal kiválasztása

The Technomancer – Játékteszt

The Technomancer – Játékteszt
8 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Mars: War Logs folytatása, a The Technomancer megérkezett, és valamivel jobb fogadtatása volt, mint az elődjének, de még mindig van hova fejlődnie.

Jelen esetben is a Marson lévő szörnyű élethelyzet adja a játék univerzumát. Főhősünk Zacariah, egy elég jellemtelen karakter, aki tanuló Technomancerként próbálja egységével megvédeni városukat a felkelőktől, stb.  A játék során megismerjük a technomancerek eredetét, és több frakciót, akik akár az egész bolygóra fenyegetést jelentenek. Itt nem akarok részletekbe menni, mert egész jó a sztori, és nem szeretném lespoilozni nektek. A történet során választhatunk, hogy melyik frakciót szeretnénk támogatni.

Egy elég tág világban mozoghatunk és fedezhetünk fel területeket, és a látványvilág és a környezet szinte kéri, hogy ismerjük meg őket. A tetteink, és a frakciókkal való kapcsolatok nem csak a történet kimenetelére vannak hatással, hanem főszereplőnk, Zacariah személyiségére is. Sajnos ez a rész már annyira nem volt kiemelkedő a történet során. Egy példa, ami már a játék legelején beleég a tudatunkba, hogy azok az emberek, akiket harc során megölünk, igazából nem halnak, meg csak fekszenek egy darabig a földön. CSAK akkor halnak meg, ha odamegyünk, és egyenként egy eszközzel lecsapoljuk őket, amibe végül belehalnak. Ez egy ilyen Batman szerű nem ölök embereket kategóriás érzést ad, de ha csak leszipolyozunk mindenkit, annak se lesz lényegesebb hatása a történet kimenetelére.

A harcrendszer nem sokat fejlődött az elődjéhez képest. Most is Attack, Dodge és Disrupt lehetőségeink vannak. Rengetegszer nem talált be a támadásom az ütés esetében, dodgeolás közben pedig simán beütöttek az ellenfelek. Ezen felül használhatunk Technomancer képességeket is, például az alap villámszerű támadást, ami lényegében semmi sebzést nem tol. Különböző stancek közül választhatunk, ami más-más fegyver szettet is ad, de szerintem a staffal való harc volt a leghatékonyabb.

A harcok és a küldetések teljesítése során szerezett xp pontoból tudjuk fejleszteni a karakterünket, és egy talent fa segítségével különböző képességeket tudunk feloldani számára. Ránézésre elég komplex az ágrajz, de ahogy beleolvasunk az egyes skillekbe, meglátjuk, hogy soknak külön-külön alképessége is van, ami még tovább mélyíti a testreszabás lehetőségeit.

A játékban található egy crafting rendszer, ami nagyrészt a ládákból felszedett nyersanyagokból dolgozik, de nem éreztem különösebb késztetést, hogy tárgyakat gyártsak magamnak, vagy többször fejlesszek egy-egy tárgyat.

A Spiders stúdió megmutatta, hogy tud fejlődni, de ez még mindig csak egy elég közepes játékra volt elegendő. Nagyon ígéretesnek tűnő dolgokat mutat, de sajnos nem tudja valami jól kivitelezni őket. A világ és a karakterek szeretnék, hogy megismerjük őket, de nem nagyon ad rá lehetőséget.

Értékelés: 6,5/10

 

Translate »