Oldal kiválasztása

Good Robot – Játékteszt

Good Robot  – Játékteszt
8 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A robotok élete nem csak játék és mese, főleg, amikor több ezer másik robot tör szegény kis bádogéletünkre. A Steam Greenlighton nagy érdeklődésnek örvendő Good Robot a napokban jelent meg, nézzük hát, mit tartogat számunkra.

A történet szerint 2031-ben, a határtalan környezet-szennyezés következtében az emberiség már nem képes a Föld felszínén túlélni. Szerencsére a PyroCorp nevű cég megoldással tudott szolgálni, föld alatti városok megépítésével, melyeket intelligens robotok hadai őriznek. Minden csodálatos és  szivárványos, ám egy sötét napon ezek az über intelligens robotok fellázadnak és lemészárolják a teljes emberiséget. A PryoCorp minket, az egyetlen fennmaradt jó robotot bíz meg a helyzet kezelésével, az ellenséges robotok elpusztításával és a bizonyítékok eltüntetésévél, melyek esetlegesen rossz fényt vethetnének a cégre. Nos igen, nem a legerősebb sztori, de nem is ez a lényeg, hanem a tömény akció. 

Új játékot indítva egyből az események sűrűjében találjuk magunkat, nincs felvezetés, vagy órákig tartó oktató-mód, rögtön átvehetjük az irányítást, hogy utána önerőből fedezzünk fel mindent. Egy kontroller beszerzése erősen ajánlott, egérrel és billentyűzettel a mozgás és célzás összehangolása nem a legegyszerűbb, noha nem lehetetlen, de valahogy nálam sokszor kimaradt egy-egy lövés, mert nem érzékelte éppen az egeret. Egy gamepad esetében ilyen problémám nem volt. 

Ahogy írtam már, célunk az összes létező ellenséges robot, apró csavarokra robbantása lesz, a rendelkezésünkre álló fegyverekkel, amiből rengeteg van. Akik játszottak már hasonló címekkel, azoknak nem lesz ismeretlen a dolog: egyes ellenfelek, legyőzésük után különféle power-up-okat dobnak, jelen esetben ezek különféle pusztító eszközök, lézerek, lassabb, de hatásosabb energia-gömbök, shotgun-szerű energia löketek. Egyszerre kettő ilyen aktív fegyverünk lehet, ezeket váltogatva érhetjük el a legjobb eredményt, mert az erősebb löketeknek kell 1-2 másodperc az újratöltésre. Ezeken felül a helyenként elhelyezett boltokban, különféle fejfedőket vásárolhatunk, ezek kimondottan mókás, robotunk fején pedig kimondottan poénosan mutató darabok, példának okáért lehetnek ezek bólogató szemek, varázsló-sityak, sombrero, szamuráj-sisak, de akár macskafülek is. Látványbeli elemnek se rosszak, de a fő funkciójuk nem ez: egyetlen találat erejéig megvédenek minket, legyen az bármily pusztító is. Bizony szükség is lesz ezekre, néha olyan lövedék-rengetegbe kerülünk bele, mintha bementünk volna egy lézer-diszkóba. 

Dolgunkat megkönnyítendő fejleszthetjük is robotunkat. Több területen oszthatunk el pontokat, lehet a célzást könnyíteni lézeres célzórendszerrel, mozoghatunk gyorsabban, lehet nagyobb ellenállásunk is. Ezekhez, illetve a már említett sapkákhoz is pénz kell, amit szétrobbantott ellenségeink hagynak hátra. Az egyetlen probléma ezzel, hogy minden halálozás nullázza a pénzünket és a már esetlegesen megnyitott fejlesztéseket is, így az egész játékra kihat a rogue-like címek szorongásos érzése, hogy vajon most hány percig bírjuk, mielőtt szétrobbant valami izé és kezdhetjük elölről az egészet. 

Összességében egy jó játékkal van dolgunk, a grafika színes-szagos, a hanghatások és a zene megfelelő, a játékmenet könnyen megtanulható, de csak odafigyeléssel lehetünk a legjobbak, így minden adott egy jó kis henteléshez. Az egyetlen igazi probléma a monotonitása, így kérdéses, hogy hosszabb távon képes-e lekötni a játékosokat, de ez egyéni ízlés kérdése.

Értékelés: 7/10

Translate »