Oldal kiválasztása

Super Galaxy Squadron EX – Játékteszt

Super Galaxy Squadron EX – Játékteszt
8 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Az arcade gépek egyik legsikeresebb műfaja a SHMUP, amiből 2016-ban elég sokkal fogunk találkozni. Kezdetben a Super Galaxy Squadron folytatásával/továbbgondolásával találkozhatunk, ami a kezdő játékosok felé is próbál nyitni.

SHMUP játékok már eltűnő félben vannak, de talán az idősebb korosztály örömmel fogadja, hogy kezdi reneszánszát élni a stílus. Az alapmechanika hihetetlenül egyszerű: lőjj és ne hagyd hogy téged lőjenek. Ennek ellenére a monitoron zajló rengeteg, szinte már követhetetlen esemény egy faja drogként hat a hardcore játésokra. A 2015-ben megjelent Super Galaxy Squadron folytatása próbál minél nagyobb közönséget bevonni ebbe az adrenalin pumpáló műfajba. A bullet hell játékokra jellemző a könyörtelenség, ami a játékos által elkövetett hibákat Dark Souls szerűen torolja meg. Ez a játék próbál egy kicsit könyörületesebb lenni, és több nehézségi szint beállítással segíti a tapasztalatlanabb játékosokat, miközben a hardcore játékosok számára továbbra is megtartja a brutális játékmenetet.

Emellett 14 különböző járművet is kínál nekünk a játék, amelyek mindegyike egy teljesen más játékélménnyel szolgál. Mindegyiknek saját statja, lövésmintája és hyper képessége van. A hyper képesség az az ellenségeink által elejtett pontokból feltölthető, és valami nagy, egész képernyőt leradírozó lövedéket indít.

Sajnos az arcade mód elég rövidkére sikeredett, de a különféle járművek használata egy kicsit kitolja ezt az időt. Aki viszont még így sem elégedett, azoknak ott az endless mód, amiben a legmagasabb pontszám elérésére irányuló fétisünket elégíthetjük ki. Ez a személyes kedvencem, mert nemcsak egyféle örömteli látvány a folyamatosan dagadó pontszámot nézni, de ahogy haladunk előre folyamatosan nehezedik a játék, így kvázi „beszokat” a játék minket, mielőtt bedobna a mélyvízbe.

A játékban található chiptune zenék tökéletesen adják vissza azt az élményt, amit egy ilyen cím esetében várnánk. Sajnálatos viszont, hogy a pályák végi bossoknak mindig ugyan az a zenéje. Itt némi változatosság jól jött volna.

A grafika nagyon letisztult és átlátható, ami egy SHMUP játéknál igen csak dicséretes dolog. A rengetek lövedék közt is mindig tökéletesen kivehetjük, hogy mi is történik épp a képernyőn. A különböző hajók, és az azokat jellemző frakciók is nagyon jól elkülöníthetők. Mindegyiknek meg van a maga sajátságos kinézete.

Mindenkinek csak ajánlani tudom a játékot, annak ellenére is, hogy az arcade mód elég rövidre szabott lett. Az EX-ben megtalálható a „klasszikus” játék is, így lényegében kettő az egyben, amit kapnuk. A SHMUP játékosoknak mindenképp ajánlom a kipróbálását, és készüljenek fel a 2016-os évre, ahol elég sok lövedékkerülgetésben lesz részünk.

Értékelés: 8/10

Translate »