Oldal kiválasztása

Tom Clancy’s The Division – Előzetes

Tom Clancy’s The Division – Előzetes
8 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Javában folyik még a PlayIT, de szerencsére az elsők között próbálhattuk ki a The Division próbaverzióját. Gyorsan el is mondjuk, hogy milyen volt.

Korán reggel a helyszínre érkeztünk és a ruhatér nyitása után homlokegyenest rohantunk a The Division elkerített, szigorúan ellenőrzött és védett szekciója felé. A bejáratnál egy kedves hölgy fogadott minket, aki minden további nélkül hármas csapatokba osztott minket. Hirtelen nem tudtuk mire vélni a dolgot, de a pavilonba történő belépést követően minden egyértelművé vált. Tilos volt bármilyen hang és képanyagot rögzíteni a szobában, így sajnos nem tudom megmutatni, milyen helyen töltöttük el ezt a varázslatos 20 percet, de röviden a 3×3 Xbox One és a hozzá tartozó fülesek és monitorok egy háromszöget bezárva helyezkedtek el. Kiderült, hogy a fejlesztők nem teketóriáztak sokat, egyből az úgynevezett Dark Zone-ba küldtek minket, hogy harcoljunk csak szépen egymással az értékes zsákmányért.

Na de mi is az a Dark Zone, s egyáltalán miről szól a The Division? Utóbbira nem nehéz választ találni, a játék egy akció-rpg keverék, ahol csapatokba fejlődve kell a  különleges vírussal sújtotta New York utcáin különböző küldetéseket végrehajtani. A történet szerint alig pár héttel járunk a társadalom összeomlása után, a fejlesztők szerint a játék nem posztapokaliptikus besorolású, ugyanis az események most történnek, most van az apokalipszis, és csak is rajtunk a (magyarosan legyen egyelőre) Divízión múlik a világ (de legalábbis New York) sorsa.

Sajnos a bemutató alatt sok mindent nem tudtunk meg a játékról, a skillekről, a fejlődésről sokat nem tudok mesélni. A Dark Zone egyfajta PVP szekció a játékban, ahol a feladat NPC-ktől megszerezni az értékes zsákmányt, majd biztonságosan, egy helikopter segítségével kijuttatni a zónából. Ezt nehezíthetik más játékosok is – ugyanis nem kötelező nekik – illetve egyéb ellenfelek. A bemutató alatt egy instruktor segítette a csapatokat, aki bár a játékról nem sokat beszélt, az alapvető feladatokban, taktikákban és irányításban sokszor adott eligazítást számunkra.

Három féle karakter típus volt a bemutatóban, ha nagyon le akarom egyszerűsíteni, akkor egy ADC, egy SUPPORT és egy HEALER. Természetesen a szó szoros értelmében a kasztok nem állják meg a helyüket, de mégis ez alapján lehet őket megkülönböztetni. Jómagam az adc szerepében tetszelegtem, ami az alap fegyvereken túl egy célkereső guruló bombát, gránátokat és tapadós robbanószert jelentett. A support szerepében a kiegészítő fegyverek változnak robbanószerek helyett lehetőségünk van a terep felmérésére és védőtorony letevésére. A healer vagy legyen inkább medic pedig gyógyító képességekkel rendelkezett.

Első feladatunk a kihozandó felszerelések biztosítása volt. Ezek állítólag a játékban található értékesebb cuccok közé tartoznak, szóval sokat fogunk a hasonló zónákban mászkálni. Itt még viszonylag egyszerűbb dolgunk volt, "csak" npc-k álltak az utunkba. Az akadályt egész gyorsan vettük és haladtunk a további ellenfelekkel kikövezett út felé. Az irányítás egész kellemesre sikerült, a fedezékrendszer jól működik és a karakterek is egész mobilisak, kúsznak, másznak, vetődnek, felmásznak mindenféle magaslati helyekre stb. Az egyetlen gondom talán a gránát működésével volt. Tudniillik ezt ugyanis a d-pad egy gombjával kellett elővenni és célzás után elhajítani. Sajnos nem tudom megerősíteni, hogy van-e más módszer is erre, én a bemutató alatt nem jöttem rá, de kell meglepetés a megjelenés napjára is. A másik problémám a játékkal a lőszerek és idegen fegyverek felvétele volt. Itt se mondom biztosra, hogy nem lehet, de volt, hogy üres lett a fő fegyverem tára, a repkedő golyók és robbanások közepette viszont nem találtam plusz lőszert és az ellenfél fegyverét se tudtam felvenni. (Ez még nem jelenti azt, hogy nem is lehet.) A játék során ha valamelyikünket súlyos találat érte, úgy először csak a földre esett, itt még lehetősége volt a csapattársaknak segíteni, pár újabb találat után azonban szívleállás volt a képzeletbeli orvosunk diagnózisa. Szerencsére azonban ez nem jelentette a játék végét, pár másodperc elteltével jött a respawn és futhattunk vissza segíteni a bajtársaknak.

A végeredmény egy erős döntetlen lett, a meccs alatt semelyik csapat nem tudta kivinni a zsákmányolt felszerelést. Valószínűleg ebben közrejátszokttak az instruktorok is, akik csak utólag említették, hogy úgy egyébként nem volt kötelező egymásra (értsd a csapatok között) lövöldözni, s békében is megoldhattuk volna a dolgokat. Azonban ha valaki egy másik játékosra lő a nagyobb jutalom fejében, úgy vérdíj kerül a fejére, a pozíciója ismertté válik és máris nem olyan könnyű feladat a zsákmányolás. Tény, sokkal izgalmasabb.

Összefoglalva tehát, a The Division gyönyörű, az első benyomások nagyon pozitívak, személy szerint a Collectors Edition berendelése soha nem volt még nálam ilyen szinten megerősítve semmelyik játéknál sem. Aki kíváncsi arra, hogy melyik verzióval játszottunk, azoknak a 2015-ös E3-as prezentációt ajánlom, hasonló szekcióval játszottunk mi is.

Translate »