Oldal kiválasztása

Valhalla Hills – Bemutató

Valhalla Hills  – Bemutató
8 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Ha ismered a Settlers szériát, akkor észrevehetted, hogy a játék a kiadott részek során egyre eltávolodott az alap koncepciójától. A Funatics csapata megpróbálja felidézni ezt az élményt a Valhalla Hillsben, és újra az építés kerül előtérbe.

Vikingjeink életüket az istenek nevében élték, hősi halált haltak és kiérdemelték, hogy a Valhallába kerüljenek. Mikor a méltó jutalmukat kérték, Odin hátat fordított nekik és ezért be kell bizonyítaniuk, hogy méltóak a jutalomra. Röviden ennyi a története a játéknak. Szerintem pontosan elegendő egy ilyen sztori egy ehhez hasonló játékba.

Természetesen az isteneket nem egyszerű meggyőzni, ezért folyamatosan egyre nagyobb feladatokat kell teljesítenünk. Minden ilyen „pályát” az égből leeső (Valhallából kidobott) vikingekkel kezdünk, akikkel közösen a játékosnak be kell népesítenie a random generált szigetet. Ezek a szigetek kezdetben csak kis, alacsony szigetek, de ahogy haladunk előre, úgy egyre magasabb hegyeket kell benépesítenünk, ezért stratégikusan kell elhelyeznünk az épületeinket. A vikingeket nem irányíthatjuk közvetlenül, de akár kedvünk szerint elnevezhetjük őket. A játékos csak azt tudja meghatározni, hogy bizonyos épületek hova kerüljenek, a többiről vikingjeink gondoskodnak.

A játék elején az alapvető nyersanyagok a központi monolit környékén szétszórva találhatóak, de ahhoz, hogy egy jól működő gazdaságot építsünk fel, szükségünk van az erre alkalmas épületekre. Először csak a nyersanyagokat kitermelő épületeket tudunk készíteni, mint például egy farm, ami gabonát termel, majd egy malom, ami lisztet készít a gabonából és egy pék, aki kenyeret készít a lisztből. Mivel a pályák szinte mindegyike folyamatosan növekvő dombos, hegyes terület, így egy idő után platformokat kell létrehoznunk majd, és azok segítségével egyenes felületen építhetünk. Ezek építése viszont további nyersanyagokkal jár. A domborzati viszonyok nem csak a házak építését határozzák meg, de a kitermelhető nyersanyagok és a termelhető növények listáját is módosítja.

A vikingjeink mindig a lehető leggyorsabb útvonalat fogják használni a célpontjaik elérésére. Amennyiben építünk útvonalakat, akkor mivel azokon könnyebben tudnak közlekedni, mint a puszta földön, így lehetőség szerint azt fogják használni. Az utakkal elérhetünk új dolgokat is, például a kőfaragó számára egy új munkaterületet. Ezen kívül a lakosainknak saját igényei is vannak. Például egy bizonyos szakmát végző embernek szüksége van eszközökre, amiket használhatnak. Ha szemmel tartjuk a lakosainkat, akkor megtudhatjuk, hogy mire van szükségük ezeknek az elkészítéséhez.

Szerencsére nagyobb hangsúlyt kap az építkezés és a jól működő gazdaság kialakítása, mint a harc a játék során, de ezt sem szabad figyelmen kívül hagynunk. Nem csak természetfeletti lényekkel kell csatába szállnunk időről-időre, de a környezeti fenyegetéseket is el kell hárítanunk. Ilyenek például az erdőben élő farkasok, stb. Ők viszont nem fogják megvárni, hogy mi támadjunk, hanem amikor épp kedvük tartja, akkor meglátogatják a falucskánkat. Ha egy katonai bázist építünk, akkor néhány viking fegyverrel őrizni fogja a helyet, de támadás esetén még az egyszerű munkások is harcba mennek, a maguk erejével.

Minden Settlers fannak ajánlom ezt a játékot, mert nem csak egy szimpla klón, hanem annál valamivel több. A grafika és a látványvilág egyszerre szép és tükrözi a klasszikus játék egyszerűségét. Ha nem szereted a taktikus csatákat, de szeretsz építkezni, akkor ne hagyd ki ezt a játékot sem a felhozatalból.

Translate »