Oldal kiválasztása

Clandestine – Indie

Clandestine – Indie
8 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A csiszolatlan gyémánt, ami nagyon egyedit alkot a stealth játékok körében, egy baráttal kooperatívan játszva pedig mindenképp maradandó élményt nyújt

Sajnos azt lehet mondani, hogy a mainstream játékok körében nem nagyon jelennek meg új, kreatív ötletek, de szerencsére az indie játékok mindig igyekeznek valami egyedit alkotni. Nem kivétel ez alól a Clandestine sem, ami egy új elképzelést ad a kooperatív stealth játékoknak, mégpedig azt, hogy nem két szuperkémet irányítva teljesítjük a feladatokat, hanem egy kém és egy hacker szerepét alakítjuk. A kémnek egy külsőnézetes játékban kell különféle feladatokat végrehajtania, míg a hackernek egy szimulált számítógépes rendszer irányításával kell segítenie a helyszínen lévő kémet. Nagymértékű együttműködés kell mindkét fél részéről, ha el akarjuk végezni a feladatot.

Katya, a kém, aki lényegében a játékot játssza, külső nézetből irányítható és fegyverekkel rendelkezik plusz egy minimális HUD áll rendelkezésére. A küldetések során lopakodva és az ellenfeleket kiiktatva kell teljesíteni a küldetéseket (választhat halálos és nem halálos technikát is). Semmi különösebb nincs benne, igazából egy női Sam Fisher szerű karakter.

Ami a nagy csavart hozza a játékba, az Martin, a Hacker. Ő igazából nem konkrét karakterként vesz részt a küldetésekben, hanem egy szimulált számítógépes rendszert kezelve segíti Katya-t a küldetés során.

Az első panel, ami Martin számítógépén található az a Camera Feed. Itt beleshetünk a biztonsági kamerák képeibe, és feltérképezhetjük az ellenfeleket, amiket a térképen bejelölhetünk Katya számára. A kamerákat tudjuk mozgatni, és ameddig mi irányítjuk, addig nem fog beriasztani, ha meglátja kémünket.

Második panelünk a Console. Itt láthatjuk az elsődleges és másodlagos célpontokat, amiket teljesítenünk kell, az alsó része pedig egy szöveges in-game chat ablakként funkciónál, ha kém partnerünknek vagy nekünk nem állna rendelkezésünkre a hang alapú kommunikáció (amit nagyon ajánlok mindenkinek).

A következő egy folyamatos figyelmet igénylő panel, mégpedig a Network View, ami az adott pályán lévő számítógépes hálózat térképe és folyamatosan hackelve kell információt begyűjtsünk és kollégánkat segítsük a terepen. Például a számzárral ellátott szobák kódjait nekünk kell feltörni és megadni a kémnek, hogy bejuthasson az ajtón. Viszont nem elég szimplán hackelgetnünk az egyes eszközöket, mert egy „Admin” jár ugyanígy a hálózaton és állítja vissza a feltört belépéseket és reseteli a kódokat, ha lebukunk.

Az utolsó és legfontosab panel a Tactical Map, amin minden lényeges információt megtalálunk a pályával kapcsolatban. Látjuk kollégánk épp merre jár, milyen kamerák vannak a közelben, ellenfelek merre járnak. Ezen felül az oldalsó menüben lőszert és életet is helyezhetünk el a kémünk számára a térkép egyes pontjain, de ha lelőtt hullákat is „eltakaríthatjuk” akár.

Az általunk hátrahagyott nyomok fontosak a végkimenetel szempontjából, mert a történet reagál a küldetéseken hátrahagyott nyomok és esetleges bizonyítékok számától függően.

A játékot nem csak két személyjel játszhatjuk, egyedül is nekiláthatunk, de így sokkal nagyobb összpontosítást igényel, mert a két karakter között oda vissza váltogatva kell továbbhaladnunk.

Sajnos a játéknak megvannak a maga hibái is, ami felett nem hunyhatunk szemet. A szinkronmunka szerintem nagyon gyengére sikerült, habár a karakterek próbálják a legjobbat kihozni a helyzetből. Az általam tesztelt változatban a hacker és a kém (előbbi egy hölgy, az utóbbi egy férfi) animációi egy az egyben megegyeztek és csak a külsejük változott. Hosszú, kínos percekig teli torokból nevettem, mikor megláttam, hogy a farmernadrágos hackerünk a fenekét lóbálva szalad fel-alá a központ folyosóin. Emellett a nem halálos mozdulatok animációi is néhol nevetségesen egyszerűek. Ezek valószínűleg az alacsony költségvetésből származhatnak, ami egy indie cím esetében nem lenne szokatlan.

A negatívumoktól eltekintve nagyon jó játékkal van dolgunk. A jövő stealth játékai példát vehetnek majd az ötletekből és továbbfejlesztve azokat egy új trendet hozhatnak belőle létre. Ha esetleg lesz folytatása a játéknak vagy remake, akkor egy nagyobb pénzkerettel akár konkurens játéka is lehet az AAA címeknek.

Értékelés: 8/10

Translate »