Oldal kiválasztása

STALKER: Call of Pripyat – Halloween

STALKER: Call of Pripyat  – Halloween
8 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Stalker sorozatot valós, megtörtént esemény ihlette, a Vlagyimir Iljics Lenin csernobili atomerőmű felrobbanása. A nagy mennyiségű hasadóanyag keltette sugár fertőzött terület centrumát elnevezték A Zónának, amit teljesen elzártak a külvilág elöl.

Ez a Zóna (teljes egészében bejárható hatalmas játéktér) ad otthont a játékmenetnek, és a játékbeli karaktereknek, akiket csak sztalkereknek hívnak. A sztalkerek különféle frakciókba egyesültek a céljaik és vágyaik szerint. Vannak akik kutatni akarják tudományos célból, vannak akik ezt a tevékenységet akarják meggátolni, hogy ne jusson ki semmiféle veszélyes dolog onnan. Végül, de nem utolsó sorban ott vannak azok a sztalkerek akik teljesen öncélúan csak meg akarnak gazdagodni a különleges, misztikus és természetfeletti tulajdonságokkal rendelkező  tárgyakből.

Főhősünk Gyiktyarjov őrnagy akit FPS nézetben írányítunk, és a katonaságtól küldték, hogy derítse ki a több lezuhant katonai helikopter pozícióját és a legénység állapotát. Ő maga is sztalkernak álcázza magát a könnyeb beszivárgás érdekében. Belépve a zónába a teljes lepusztultság csodás látványa fogad minket, amit folyamatos depresszív, és a kilátástalanság érzését keltő zenével kísérnek. Nem vicc, kevés ehhez fogható posztapokaliptikus atmoszféra létezik a játékvilágban. Ez is a játék legerősebb tulajdonsága. Számunkra ismerős szovjet építményekkel és motívumokkal találkozhatunk, amiket még ma is nap mint nap láthatunk. A fő és mellék küldetések a Zóna minden pontjára elkalauzolnak. Ezek lehetnek titkos földalatti laborok, különféle mutánsok oduja, és nem utolsó sorban hatalmas nyílt terek, amelykre a sugár fertőzés gyakorolt hatást, élőre és élettelenre egyaránt.

Napsütéssel ritkán fogunk találkozni a váltakozó napszakokban, de megmagyarázhatatlan anomália viharokkal és komor szürke szűrt fényes tájakkal még inkább. A Zónán belül sok karakterrel léphetünk interrakcióba. Élővel, haldoklóval, kereskedővel, bűnözővel és mindenféle személyiséggel, szóval nagy az "élet" a térségben. De a félelem faktor igazán csak napnyugta után kezdődik amikor a nagy torz lények és dögevők akítvak. Helynként rá is kényszerít a játék, hogy pár nagyobb éjszakai fenevadat vadásszunk le , mert veszélyesek a sztalkerekre nézve.

A sorozat ezen része a legnagyobb, legszebb és a leghangulatosabb is. A nagybetűs félelem mindenhol jelen van. A kampány sok-sok órával kecsegtet. Változatos helyzeteket és szituációkat generál. A Zóna felderítése közben sok rejtett dologra rátalálhatunk egy-egy hasádékban vagy a növényzet sűrűjében elrejtett hátizsákokban. Nagyon sok hasznos tárgy és fegyver van implementálva, könnyű elveszni az inventory-ban.

Véleményem szerint aki élvezte a Metro paráját, garantáltan a Stalker környezetben is otthon fogja érezni magát. Nagyszerű játék ez a Halloweenra való hangolódáshoz! Kellemes rettegést!


A történetből egyébként 1979-ben készült egy kétrészes film is, amit alább angol feliratosan megtekinthettek.

Translate »