Oldal kiválasztása

WildStar – F2P

WildStar – F2P
8 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Nemrég free-to-play modellre váltott a WildStar. Most megnéztük, mennyivel járunk rosszabbul, ha ingyenesen akarunk játszani.

Először is leszögezném, hogy a teszt a F2P változat indulásakor készült. Minden MMO startja nehéz és sosem probléma mentes. Ennek fényében olvasd a tesztet.

Ahogy megláttam a kiírást a játék oldalán, hogy elstartolt a F2P változat, abban a pillanatban elkezdtem letölteni. Meglepődve láttam, hogy egy újraindult MMO esetében maximum sávszélesség mellett tudok tölteni. Szépen leszedte és lepatchelte a klienst. Megtörtént a login, és akkor ez a sokkoló kép fogadott. 

Igazából nem is tudom mire számítottam, de szépen kivártam a sorom, ami végül kicsivel több, mint 3 óra volt. Utána belépett a játék menüjébe, ahol láttam, hogy ingyenesként két karaktert készíthetünk. Ezzel szerintem komolyabb gondja nem lesz senkinek, majd maximum csinál még egy felhasználót szintén teljesen ingyen. A karakter kreáció után beléptem a játékba. Akkor fogadott a másik kép, hogy a betöltő ablak alján a csík hiába ért el a végpontjára, a játék még különösebben nem foglalkozott azzal, hogy bedobjon a világba. Egy „rövidke” várakozás után már el is kezdhettem a játékot. Felvettem az első questet és elkezdtem ölni az NPC-ket. Olyan brutális lag van konstans a szerver oldalon, hogy az még a mostani WoW:WoD launchon is túl tesz. Az egészben a vicces dolog az volt, hogy a statisztika mutatja a sarokban a stabil 60 fps-t, és mellette, hogy ping: 35. Ez hasonló elvet képvisel, mint a „tudom, hogy elszúrtam, de úgysem mondom meg”.

Az eszméletlen lag-ot félretéve elhúztam a karakterem a 14. szintig, ahol megkapjuk a házunkat és elkezdhetjük berendezni azt. Itt éreztem legkevésbé, hogy bármit is számítana a pénz, mert a F2P játékos a fizetőssel szemben annyi különbséggel rendelkezik, hogy 2000 helyett 1000 a limit a lerakható tárgyaknál. A F2P felhasználók negatívumai összesítve:

  • 30 helyett 3 aktív eladás vagy vásárlás az aukciós házban
  • Egy Circle tagja lehet és nem készíthet vagy hívhat meg másokat a Circle-be
  • Circuit Board craftolásnál a fizetősök -15% esélyt kapnak az overcharge-ra
  • Commodities Exchange-nél szintén 30 helyett 3 aktív eladás vagy vásárlás
  • Coordinate Craftingnál a fizetősök +10% bónuszt kapnak a Target Radiusra
  • A supportnak beadott ticketek feldolgozásánál előnyt élveznek a fizetősök
  • Fizetős accountok +25%-al több fizetőeszközt kapnak (minden currency beletartozik ebbe a bónuszba)
  • Gatheringre 10% bónuszt kapnak a fizetősök
  • Az ingyenes felhasználók nem hozhatnak létre guildeket és nem inviteolhatnak mást a guildjükbe
  • Csak fizetős felhasználó kap hozzáférést a PTR-hez (teszt realm)
  • Ha tele van a realm, a fizetősök előnyt élveznek a sorban
  • Fizetősök bónusz reputationt kapnak (combatból 50%, questből 25%).
  • „Wake Here” cooldown F2P esetén 1 óra, fizetősöknek feleannyi
  • Rest XP ingyeneseknél a jelenlegi szint 150 százaléka és minden 12 óra után 1%-ot kap; fizetősöknek 200% a cap és kétszer olyan gyorsan kapja
  • Fizetősök minden XP-hez 25% bónuszt kapnak
  • Ingyenesek nem hozhatnak létre Warpartyt és nem hívhatnak meg másokat oda.
  • Fizetősök minden hónak befizetésénél Cosmic Pontot kapnak

A WildStar esetében létezik egy középút is, amikor ingyenes vagy, de megkapod a fizetősök bizonyos funkcióit (Free-to-spend?). Ennek a pontos rendszeréről itt kaphattok tájékoztatást. Lényegében az in-game storeban történő vásárlással „veszed” meg magadnak a funkciók elérési lehetőségét.

Összességében elmondhatjuk, hogy free-to-play játékosoknak nem nagy érvágás a játék, de ha nincs olyan ismerősünk, aki fizetős, akkor sok közösségi funkcióból kimaradunk. De mint mindehol máshol az életben, ezen egy kis pénz befektetésével könnyedén változtathatunk.

Translate »