Oldal kiválasztása

Portal Stories Mel – Játékteszt

Portal Stories Mel – Játékteszt
9 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Valve régóta nyitva tartja az átjárókat a moddolni kívánók előtt. Ez a közösség érdekesebbnél érdekesebb vadhajtásokat csíráztatott már ki a Source Engine termékeny kódjaiból. Most a Prism Studios tagjai alkottak maradandót a Portal széria alapjaira.

Sokan már úgy vannak vele „a búbánat várjon még tovább a Valve-re”, hogy elkészítse szeretett játéksorozataink harmadik részét (L4D3, Portal 3… HL3). Ezért hát ezek az emberek gondolnak egy merészet és a saját kezükbe veszik az irányítást. Ebben az esetben sem történt másképp. 

Az év 1952. A játszható karakter ismételten egy nő…Mel. Cave Johnson és a bájos Caroline hangja beinvitál minket egy sóbányába, ahol az Aparture Science komplex és hatalmas laborjai, illetve teszt kamrái helyezkednek el. A komplexumba vezető úton egy villamosból nyerhetünk bepillantást a működésbe (az öreg rókáknak, de talán még az ifjabbaknak is egy kellemes visszaemlékezés ez, köszönjük srácok). Kilépve a nosztalgia vasútból megérkezünk a bejárathoz, ahol a belépésért felelős alkalmazott elaludt. Így Mel ingyen és bérmentve lehet részese annak a projektnek amibe asztronautákat, hős katonákat és olimpikonokat, tehát a legjobbakat vonják be. A kezdeti túra ugyanúgy végződik ahogyan a Portal 2 elkezdődik. Egy pihenő kabinban, alvással. Mel, szemeit kinyitva konstatálja, hogy a tudomány és maga az épületegyüttes romokban hever és ez az állapot visszafordíthatatlan. De az előre felvett Cave Johnson dialógus megnyugtat minket, miszerint még mindig 1952-ben vagyunk és ugyanaz az elnök. Pár lépés után felvehetjük a játék legfőbb eszközét, melyet a tudósok csak AHPD-nek (Aparture Handheld Portal Device) emlegettek. Az újragondolt Portal Gun retro külleme nagyon jól fest és illik az amúgy zseniálisan kialakított pálya dizájnhoz.

Miután magunknak tudjuk az AHPD-t azonnal beindul a történet, megjelennek új mesterséges intelligenciák mind jó és rossz oldalról. A Portal második részében megismert humoros Wheatley szerepét is pótolták, Virgil személyiségében. Aki ugyanazt a turista kísérő szerepet tölti be, mint Vergiliusz a Dante Poklában. Az átjáró kapu sötétebb oldalán ott van Aegis, maga a védelmi rendszer. Minden szereplő a készítőik hangján szólal meg és itt nem a régi alámondós szinkronra kell gondolni, hanem rendes minőségi dialógusokra. A forgatókönyvben ugyanúgy ott van a nagyszerű humor amit már a szériától megszokhattunk. Pár szót hadd említsek a játékban található „tesztekről”, ötletesek, nagyon pontosak és nehezek. Személy szerint sokkal nehezebbnek találtam a kihívást jelentő puzzle elemeket mint az előző részekben. Olyannyira, hogy a becsült játékidő felső határát még plusz három órával megfejeltem, de ez már az én szegénységi bizonyítványom.

Összegezve, a Portal élmény faktor teljes. Érdekes, fordulatos történet pipa. Logikát igénylő pontos feladatok pipa. Karakterek, dizájn ismételten pipa. Nem tudok belekötni a játékba, még a stáblista sem unalmas. Itt felfigyeltem egy minden bizonnyal magyar nemzetiségű úriemberre, ő Tamás Döme, aki animátori és dizájnnal kapcsolatos teendőket látott el. Magyar vonatkozás pipa. Ez a produktum teljesen ingyen letölthető a Portal 2 tulajok számára (mégiscsak egy mod, a kiinduló játék kell hozzá). Köszönet a Valve-nek, hogy a figyelme nem lankad a közösséggel szemben. De még nagyobb köszönet és pacsi a kommunának és a moddereknek!

Értékelés: 9/10

 

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »