Oldal kiválasztása

Hyrule Warriors – Játékteszt

Hyrule Warriors – Játékteszt
9 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Hyrule világa hatalmas bajban van, újból szükség van a legendás hősre, de egyedül még ő sem képes megállítani a gonoszt. Össze kell fognia mindenkinek, és megnyerni a háborút.

Hyrule világa lehet, sokaknak ismerős, de biztosan vannak, akik a Nintendo-exkluzivitás miatt kiesnek ebből a körből. Lényegében az összes Legend of Zelda-játék ebbe az univerzumba tartozik, de persze vannak más helyszínek is. Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy ha egy ennyire ikonikus játékvilágban játszódik, miért csak a Hyrule Warriors címet kapta? Egyszerű a válasz: annyira eltér ugyanis az eddigi játékoktól, hogy nyugodtan kezelhető külön címként.

Történetünk Zelda rémálmával indul, amelyben azt vizionálja, hogy egész Hyrule el fog pusztulni, és a gonosz veszi át az uralmat. Küldetésének érzi, hogy megtalálja a Legendás Hőst, aki az átlagemberek közül fog kiemelkedni a nehéz időkben. Kint, a kastély udvarán újoncok gyakorlatoznak, és ott láthatjuk meg először Linket (a Zelda-játékok főszereplőjét). Nem sokkal ezen események után egy démonhorda kezdi el ostromolni a várat. Az újoncoknak ki van adva, hogy nem mehetnek ki a csatatérre, de természetesen főszereplőnk ezt megszegi. A harcot nehezen ugyan, de megnyerik, ám Zelda eltűnik. 

Impa, a Hyrule katonák irányítója meglátja Linkben a Legendás Hőst, és átadja neki a már-már ikonikus zöld ruhát, valamint megkéri, hogy segítsen neki megkeresni a hercegnőt. Innentől indul a kaland, hírt kapnak egy nőről, aki egy ellenállás vezetője, és persze segítünk is. Végül kiderül, hogy nem Zelda az, hanem Lana, aki mellénk is szegődik, majd a következő pályán Sheik csatlakozik, aki egy rejtélyes karakter, és furcsa titkokat hordoz. A harmadik pálya végén ismerkedünk meg Ciaval az ügyeletes gonosszal, de később kiderül, hogy ő is csak egy báb, akit irányítanak. Link ősnemezise, Ganondorf sem maradhat ki a játékból. Magában a történetben nagyon sok csavar van, és ennek során a karaktereket is jobban megismerjük, így ennél részletesebben nem is érdemes kifejteni.

Fentebb már említettem, hogy a játék teljesen szakít az eddigi Legend of Zelda-hagyományokkal. De hogy mit is jelent ez? Most már nem csak Linket irányíthatjuk, hanem több ismert karakterrel is játszhatunk, ilyen pl. Impa, Lana, Sheik, Fi, Midna stb. Maga a harcrendszer is hatalmas változásokon ment át, itt már nem 1-2 ellenfél ront ránk, hanem egész hordák. Ezen ne is csodálkozzunk, mert a fejlesztők (az Omega Force – az ő nevükhöz fűződik a Dynasty Warriors is) a DW-ben is látott hatalmas harcokat átemelték ide, ami remekül illeszkedik a Zelda világához. Nem csak a sok kis lény fogja megkeseríteni az életünket, lesznek nagyobbak is, akik már különleges támadásokat kaptak, és persze az elmaradhatatlan boss-harcok is megtalálhatók a játékban.

Ezek után megfogalmazódhat bennünk egy jogos aggodalom, hogy ha ekkora harcok vannak, akkor mi adja a kihívást, nem fullad-e unalomba gyorsan az egész? Egyszerű és rövid a válasz: nem. Minden pályán lesz egy fő küldetésünk, ami az idő múlásával változhat. De ezt az egészet egyszerűbb levezetni egy példán keresztül. Fő feladatunk például az, hogy egy bombát kell elkísérnünk A pontból B pontba. Rengeteg ellenfél fogja megnehezíteni az utunkat, közben a térkép nagy része már hozzánk tartozik, majd kapunk egy figyelmeztetést, hogy a fő bázisunkat egy hatalmas sereg ostromolja. Két lehetőségünk lesz: visszamegyünk a bázisra, és kipucoljuk gyorsan, így megelőzve azt, hogy újra kelljen kezdeni egy mentési ponttól, de akkor a bombát az ellenfél elpusztíthatja, így ismét ugyanoda kerülünk, vagy a bombát elkísérjük oda, ahova kell, és reménykedünk benne, hogy közben a védők bírják a strapát, és kihúzzák addig, amíg nem végzünk. De akár félmunkát is végezhetünk: a bomba körül megtisztítunk egy nagy terepet, így remélve, hogy azt jobban tudják védeni, és visszarohanunk segíteni. Néha döntéseket kell hozni arról, hogy mi a legjobb nekünk a későbbiekben, de van, amikor 3-4 segélyhívás közül nekünk kell mérlegelni, hogy melyiket csináljuk meg, és mit adunk fel.

Maga a játék irányítása tökéletesen egyszerű, egy klasszikusabb Hack 'n' Slash. Van alapütésünk, amit kombinálhatunk a másodlagos támadásunkkal, így nagyot sebző és sok lényre kiterjedő csapást hozunk össze. Ha elegendő ellenfelet mészárolunk le, akkor használhatunk egy különleges támadást, ami fegyverenként és karaktereként eltérő, érdemes ezeket legalább egyszer mind végignézni. De van egy második speciális támadásunk is, amit csak a zöld ital felszedésével tudunk előhozni, akkor egy még erősebb támadást aktiválhatunk.

A pályákon összeszedhetünk alapanyagokat és pénzt, amiket a boltban elkölthetünk. A felszedett anyagokra egyfajta craftolási rendszert találtak ki, így ha valamit szeretnénk kifejleszteni, akkor a felszedett tárgyakból pár darab szükséges hozzá. Ezzel juthatunk erősebb kombókhoz, életerőflaskához, fejleszthetünk ruhát, amitől jobb lesz az ellenállásunk az elemekkel szemben. Egy ötletes rendszer, ami ösztönöz minket arra, hogy felszedjünk minden elszórt tárgyat a pályán.

A Hyrule Warriors látványa lenyűgöző. Jól kihasználja a Wii U erejét, és nem csak egyfajta helyszínt kapunk, hanem szinte mindegyik pályán másmilyenek a viszonyok, így ezen a ponton jár az ötös a fejlesztőknek az alapos kidolgozásért. A zenei aláfestésekkel sincsen gond, minden pályán egy igazán pörgős szám szól, ami tökéletesen illik a végtelen harchoz. 

A Hyrule Warriors egy olyan cím, amivel a Wii U-nak indulnia kellet volna, akkor talán nem becsülnék ennyire alá. Azt a réteget szólítja meg, akik idegenkedtek ettől a konzoltól, és bizony, érdemes esélyt adni neki és a hamarosan érkező alkotásoknak. Az első fecske megérkezett, és bizonyított. Melegen ajánljuk mindenkinek.

Értékelés: 8,5/10

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »