Oldal kiválasztása

BlockStorm – Próbakör

BlockStorm – Próbakör
10 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Építés és rombolás talán még sohasem alkotott olyan jó kombinációt, mint a GhostShark Games által fejlesztett Blockstorm, ami nemrégiben került a Steam Korai hozzáférés szakaszba.

A játékról már első ránézésre elmondhatjuk, hogy a Minecraft ihlette, hiszen minden a kis elpusztítható és építhető kockákból épül fel. A világ felépítésében akár mi is részt vehetünk játék közben a rendelkezésre álló készletünkből, vagy egy teljes pályát is felépíthetünk egy könnyen kezelhető pályaszerkesztő segítségével.

Az építésen felül PvP is található benne, ami ráadásul fegyverekkel történik (AK-47, Uzi, RPG stb.), és jelenleg három játékmód áll rendelkezésre egymás gyilkolásához: Deathmatch, Team Deathmatch, Assault. A Call of Dutyból ismerősen csengő regenerálódó HP-rendszert kapott a játék, amit én személy szerint nem szeretek, de ez talán egy kis lehetőséget ad a fellélegzésre akkor, amikor az ellenséges csapat az általunk készített rögtönzött bunkert minden irányból RPG-vel próbálja lerombolni.

Első ránézésre gyerekjátéknak tűnik az építgetés, de egy játékosokkal teli szerveren meglepő fordulatot eredményez a játékmenetben. Tegyük fel, hogy mesterlövész puskánkkal próbálunk egy jó pozícióban letelepedni. Nincs szükségünk a játék adta lehetőségeket keresni, hanem akár saját magunknak létrehozhatunk egy magaslati pontot minden oldalról zárt falakkal és lőrésekkel, ezzel biztosítva rejtekünket. De vicces lehet még az is, amikor az ellenség bunkerjének tetején léket vágva beejtünk egy gránátot a mit sem sejtő játékosok közé, és miközben az életünkért rohanunk, visszafordulunk egy pillantást vetni arra, hogyan temeti maga alá az építmény a tervezőit.

Karaktereinket kedvünk szerint akár fel is építhetjük a menüben található editor segítségével, és ennek semmilyen határt nem szabtak a játék készítői. Alapból is találhatunk előre megépített karaktereket, amik erős utalásokat tesznek más játékokra és akár filmekre is (pl.: Hitman).

Attól eltekintve, hogy kevés játékos van még a korai hozzáférésű bétában, ha sikerül találnunk néhány játékost, akikkel kedvünkre ölhetjük egymást, nagyon pörgős és mégis taktikus csatákat vívhatunk. A kis kockákból álló világ sok FPS kedvelőt visszatart majd a játéktól, de a Minecraft fanatikusainak kötelező darab.

Dany véleménye

Szeretem a kreatív játékokat, ahol csak az én képzeletem szab határt, és őszintén remélem, hogy egyszer a Blockstorm is ezeknek a játékoknak a népes táborába fog tartozni. Az alapötlet nagyon jó, és a célközönség is adott, hiszen a sok Minecraft-játékos álmát hozza le a csillagos égről a Blockstorm: fegyverek, robbanás, akció, végtelen lehetőségek!

A probléma csak az, hogy a lehetőségek egyelőre mégse végtelenek, habár a felhozatal nem rossz, gondolok itt a pályatervezésre, a karaktertervezésre, a rengeteg fegyverre, de ezekkel is akadt 1-2 problémám. A pályatervezés egész jó és átlátható, de én kifejezetten örültem volna neki, ha lehetett volna First Person módban is építeni, akár többen is. Véleményem szerint ez hatalmasat dobott volna az élményen, bár szerintem ezt majd egy frissítéssel orvosolni is fogják.

A karaktertervezéssel csak egy problémám volt, ami az, hogy túl lett bonyolítva. Ugye egy 35 x 35-ös kockán belül azt csinálunk, amit akarunk, de ezt a számot bőven levihették volna mondjuk 10 x 10-re, vagy még annál is kisebbre. Igaz, hogy így szép, aprólékos szobrokat lehet létrehozni, de a nagyközönségnek szerintem ehhez nincs türelme. 

A harcrendszert nagyon eltalálták, az osztályok is mondhatni kiegyensúlyozottak, és a pályán minden rombolható – gépfegyverrel, gránáttal, RPG-vel… Ez különösen tetszett! Több kritikát nem is nagyon tudnék elmondani, talán, ha nagyon szőrösszívű lennék, akkor még annyit hozzátehetnék, hogy a szervereken 4-5 embernél többel sose találkozni, ami a nagy pályák miatt kicsit frusztráló, hiszen látszik, hogy 16 játékosra készítették őket. Bár szerintem ez csak ideiglenes probléma, hiszen a játék még fejlesztési stádiumba van, és egy kis reklámmal és egy kicsi árcsökkentéssel simán megtölthetik a szervereket, mert az alapötlet tényleg nagyon jó lett!

Translate »