Oldal kiválasztása

Diablo III: Reaper of Souls – Játékteszt

Diablo III: Reaper of Souls – Játékteszt
10 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Pokol kapui ismét kinyíltak, a világ egy új hősért kiált, de vajon ki lesz az, aki legyőzi az új veszedelmet, avagy magát a Halál Angyalát?

Két évvel ezelőtti megjelenésekor a Diablo III nem aratott osztatlan sikert a sorozat rajongói között, mondhatni több táborra osztotta a fanatikusokat, akik az eladási adatok tükrében mégis megbarátkozhattak az újdonságokkal, hiszen egészen mostanáig 15 millió példány talált gazdára belőle világszerte. Mivel a Blizzard számításai bejöttek, ezért várható volt, hogy belátható időn belül egy folytatás, de sokkal inkább egy kiegészítő is érkezik majd az alkotáshoz. Ma már tudjuk, hogy a fejlesztők ismét szembementek a mai trendekkel, és a letölthető tartalmak korában egy klasszikus, dobozos kiegészítőt jelentettek meg néhány nappal ezelőtt az alkotáshoz, ami a Diablo III: Reaper of Souls címre hallgat, és akárcsak az alapjáték, már a megjelenés előtt megosztotta a várakozókat. Sokan ugyanis képtelenek voltak elfogadni azt, hogy a Blizzard egy teljes játék áráért ad majd egy olyan bővítményt, amit a modern divathoz igazodva a kiadók 99 százaléka letölthető tartalomként, nyomott áron árulna. A legendás kaliforniai alakulat azonban hitt az elképzeléseiben, és a helyzet az, hogy a végeredmény láttán azt kell mondanunk: nem véletlenül! Ne haladjunk azonban ennyire előre, lássuk inkább, hogy miért is vagyunk annyira elragadtatva a Reaper of Souls bővítménytől!

Mint ismert, a Blizzard már jóval a kiegészítő megjelenése előtt egy vaskos javítással alapozta meg a premiert, aminek keretein belül a Diablo III tulajdonosai nem csak letölthették maguknak az új tartalmakat, hanem rengeteg változást már vásárlás nélkül is megtapasztalhattak a gyakorlatban. Többek között ilyen volt például az új loot-rendszer, a rengeteg friss legendary tárgy, a hozzáadott események, vagy éppen az alapjaitól újragondolt fejlődéstábla, hogy csak néhányat emeljünk ki a patch által hozott változásokból. Ezek a módosítások tehát már a Reaper of Souls-hoz tartoznak, viszont még azok számára is elérhetők voltak, akik csak az alapjátékot birtokolták, éppen ezért több szót nem is fecsérelnénk rájuk, inkább rátérnénk azokra az újdonságokra, amelyek már csak a bővítmény megvásárlását követően oldódnak fel. Ilyen például a teljesen új fejezet, amelyben egy vadonatúj, minden eddiginél hosszabb történeti szálat ismerhetünk meg a játék sajátos világában. A sztori szerint ugyanis hiába öltük meg Diablót a harmadik epizód kampányának végén, az emberi gyarlóságnak köszönhetően egy új, minden eddiginél veszélyesebb démon, a Halál Angyala szabadult rá a szenvedést és a pusztulást már kis híján megszokott világra. Vele egyetemben káosz, és rengeteg új pokoli teremtmény is érkezett, újfent munkát adva ezzel egy hős számára, akivel főként a 70-re emelt szintkorlát miatt élmény lesz ismét kimenni a csatatérre, és belevetni magunkat a harcokba.

Az ötödik szín egyébiránt a sztori tekintetében sajnos nem sikerült túl kiemelkedőre, sőt mi több, inkább elnyújtották annak érdekében, hogy elkészülhessen a Diablo III eddigi leghosszabb felvonása. A történet hiányosságaiért azonban alaposan kárpótol majd minket az a sötét hangulat, amivel talán csak az alapjáték első fejezetében találkozhattunk korábban. Hiába lett viszont a lefestett atmoszféra tekintetében hiánytalan a Reaper of Souls, az új kalandok mennyisége miatt mégsem lehet őszinte a mosolyunk, hiszen a kiegészítő történetén 2-3 óra alatt átrághatjuk magunkat, és noha akadnak további újdonságok is, amennyiben azonban a Diablo II: Lord of Destruction-t vesszük alapul, mindez nevetségesen kevésnek bizonyul. Öröm az ürömben, hogy a Blizzard ennyivel azért nem érte be, így az új kiegészítő egyik legjobb újdonságaként köszönthetjük az új kaszt, avagy a Crusader megjelenését, akivel érdemes lesz ismét átélni nem csak a most érkezett, hanem a korábbi fejezeteket is. A Crusader összességében egy nemes lelkű lovagként írható le, aki erejére, valamint brutális páncéljára hagyatkozik a harcok során. Már a bővítmény megjelenése előtt is felmerült, hogy az új jövevény a második részben megismert és sokak által kedvelt Paladin-rajongóknak okozhat majd nagy örömöt, ami tulajdonképpen igaz is, hiszen valóban egy olyan mentalitású karakterről van szó, de egyértelmű koppintásról azért így sem lehetne beszélni. A lovag irányításával ugyanis a játékban kis híján új értelmet nyer a harc, mondhatni nem ismerünk majd lehetetlent és legyőzhetetlen ellenfelet, és noha különleges képességeinek egy része engem erőteljesen a Barbárra emlékeztetett, ettől függetlenül a Crusader skilljeinek felfedezése mégis valamiért több izgalmat nyújtott számomra, amit én a változatosság számlájára írok.

A Diablo III: Reaper of Souls legnagyobb problémája azonban az, hogy ezzel kis híján el is érkeztünk a komolyabb újdonságok felsorolásának végére, hiszen az új fejezet és karakter mellett szinte csak szemernyi friss tartalomról, és sokkal inkább apróbb módosításokról, valamint finomhangolásokról beszélhetünk. Nyilván balgaság lenne szó nélkül elmenni még az Adventure Mode vagy az új mester megjelenése mellett, azonban az összetett, kerek történetet, valamint a legalább 6-8 órányi tiszta játékidőt így sem képesek pótolni. Az új mester történetesen egyébiránt egy asszony lesz, avagy Mystic, aki képes megbűvölni felszereléseinket, míg az Adventure Mode azoknak kedvez majd, akik már sokadik végigjátszásnál tartanak, és a nagy kaszabolások során nem akarnak semmi mást, csak a csupasz pályákat, ahol néhány barát oldalán indulhat a móka. Ennek köszönhetően a kérdéses játékmódban a történet és az átvezetők kigyomlálásra kerültek, miközben az összes teleportkaput kinyitották, ezáltal oda megyünk, és azt a küldetést hajtjuk végre, amelyiket csak szeretnénk, a sorrendiséggel és a szabályokkal ugyanis nem kell törődnünk többé. Szintén a bővítménnyel, pontosabban az ötödik fejezettel érkezett még a Nephalem Rift küldetés, ami tulajdonképpen egy véletlengenerált barlangrendszert jelent átlagosan 10-20 perces játékidővel, és a lényege, hogy a benne található szörnyek teljes likvidálása mellett legyőzzük a dungeon végén megtalálható főellenfelet is.

Természetesen csak hab a tortán, hogy a Diablo III: Reaper of Souls fentebb megemlített friss tartalmai mellett rengeteg új fegyver, páncél és egyéb felszerelés is érkezett a játékba, de nem szabad megfeledkezni az ellenfelekről sem, hiszen az új fejezetben szinte csak és kizárólag korábban még soha nem látott teremtmények ellen vehetjük fel a kesztyűt. Lehet, hogy csak az új karakter szokatlansága okozta, de az új szörnyek, főként azonban a főellenfelek mintha szívósabbnak bizonyultak volna, mint a korábban földbe döngöltcsúnyaságok. A bővítmény, valamint a hozzá megjelent óriási frissítés komolyabb módosításokat nyilván nem alkalmazott a játékmeneten, így továbbra is a jól ismert mechanizmus, elrendezés és élmény vár ránk, mint amit az alapjátékban megszoktunk, és ez maximálisan igaz a grafikára is.

Összességében azt kell mondanom, hogy a fejlesztők a Diablo III: Reaper of Souls kiegészítővel vegyes érzelmeket ébresztettek fel bennem. A hiányos történet és a rövidke kampány miatt ugyan a legendás Blizzard-minőség véleményem szerint egy kis csorbát szenvedett most, arról nem is beszélve, hogy ennyi tartalomért nem tudom, hogy illendő-e egy teljes játéknak megfelelő összeget elkérni. Amennyiben korábban imádtad az alapjátékot, akkor viszont vélhetően te is elfelejted majd ezeket a negatívumokat, és ugyanúgy belefeledkezel az új fejezetbe, mint ahogyan korábban a Diablo III-ba, hiszen az a megmagyarázhatatlan varázslatosság ugyanúgy körüllengi a végeredményt most is. Ez pedig képes elfeledtetni még a legnagyobb hiányosságokat is!

Értékelés: 8/10

Translate »