Oldal kiválasztása

PlayIT 2013 – képes beszámoló

PlayIT 2013 – képes beszámoló
10 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Pont ideális időpontban, a karácsonyi szezon legelején tartották meg a legnagyobb gamerrendezvényt, ahol az új konzolok mellett rengeteg játékot ki lehetett próbálni, de folyamatosan követték egymást a jobbnál jobb programok is.

Elöljáróban annyit elmondhatok a türelmetlenebb (ám a rendezvényre ki nem jutott) olvasóknak, hogy abszolút pozitív változásokon ment keresztül a PlayIT, bár még mindig van hová fejlődni. Az új helyszín maximálisan beváltotta a hozzá fűzött reményeket, sikerült végre az infrastruktúrát is többé-kevésbé megteremteni ahhoz, hogy több elégedett hangot halljunk, mint panaszt, és a gamestarosok maximálisan kitettek magukért, így többek között nekik is köszönhetően mindenhol folyamatosak voltak a színpadi produkciók, volt kvízlelátó, retró sarok és rengeteg hazavihető nyeremény.

PlayIT warm up

A rendezvényt két élő videostream előzte meg, amelyek során többek között a kiállításon is kipróbálható játékokról beszélgettek ismertebb játékosok és újságírók. Ebben mi is részt vettünk, és kisorsoltunk a műsor során egy, az Assassin's Creed játékokhoz kapcsolódó kapucnis felsőt. (Ha szeretnétek a videó ezen részére ugrani, kattintsatok ide!)

Sony PlayStation

A képre kattintva nagyobb verzió érhető el.

Természetesen a kiállítók is odatették magukat, és közülük is messze kiemelkedett a Sony standja, ami végre a brandnek megfelelő méretekben és külsővel jelentkezett. Itt egy halom PS3-as gép volt kiállítva, a külső félkört a Wonderbook uralta, belül volt egy PS Vita-sarok, és természetesen a legnagyobb érdeklődés a PS4-es gépeket övezte. Az új konzoloknál a rendezvény elején még sorba kellett állni a bejutáshoz, később viszont már javult a helyzet, de egészen a zárás előtti percekig az összes gép használatban volt. Mivel óriási számban volt személyzet a standon, így bárkinek gondja akadt, rögtön segítettek neki, és a rengeteg gépnek köszönhetően több órás sorok sem alakultak ki. A standról elmondható, hogy mind méreteiben, mind külalakját és a nyújtott szolgáltatásokat tekintve nemzetközi színvonalú volt.

Microsoft Xbox

A képre kattintva nagyobb verzió érhető el.

Bár kisebb standon, de központi helye(ke)n volt jelen a Microsoft legújabb konzolja, amit RYSE gladiátorruhába öltözött személyzet kíséretében lehetett kipróbálni. A nyitáskor itt is kisebb-nagyobb sorok alakultak ki, főleg amiatt is, hogy kevesebb gép volt elérhető, de a késő délutáni időszakban már várakozás nélkül hozzá lehetett férkőzni a gépekhez. Jól látszott, hogy bár sokan érdeklődnek az MS konzolja iránt, a szolgáltatások hiánya és a hivatalos magyarországi premier jövőre halasztása most a Sony malmára hajtja a vizet. Beszédes volt a színpadon szereplő 576-os Sasa megjegyzése is, amikor arról kérdezték, hogy fogynak itthon a konzolok, és elmondta, hogy Xbox One-ból még akad néha egy-egy példány, persze csak azért, mert egyes előrendelők visszamondták a foglalásukat.

A képre kattintva nagyobb verzió érhető el.

Az új konzol mellett természetesen számos helyen voltak Xbox 360-as gépek, és egy halom játékkal lehetett játszani rajtuk (Kinect, Battlefield 4, FIFA 14, Assassin's Creed 4 stb.). A hazai Microsoft a centralizált megjelenés helyett inkább azt a stratégiát választotta, hogy megpróbál mindenhol jelen lenni.

Egyéb látnivalók

A képre kattintva nagyobb verzió érhető el.

A két konzolgyártó természetesen kiemelt szerepet kapott az idei show során, de számos egyéb program és kiállító tett azért, hogy meg lehessen tölteni az új helyszín csarnokát. A kiállítók között volt számos hardveres cég (Samsung, Toshiba, Lenovo, Dell-Alienware, Logitech, Cooler Master, ASUS), voltak színpadi produkciók, World of Tanks, League of Legends, Call of Duty: Ghosts, Hearthstone, könyv- és relikviabolt, retró sarok, gamermozi, kvízlelátó, FIFA- és Starcraft-verseny, no meg az 576- és a PlayIT-bolt.

A képre kattintva nagyobb verzió érhető el.

Összességében idén nagyon megérte kimenni a kiállított dolgokért, és az új konzolgenerációnak köszönhetően végre megjelenés előtti játékokkal is lehetett játszani – nem csak a már boltokban is kapható dolgok promócióját sikerült összehozni. A színpadi produkciók, a cosplay, a versenyek, a rendszeres nyereménysorsolások mind gondoskodtak arról, hogy sose legyen üresjárat, még akkor sem, ha az éppen kiszemelt stand előtt kígyózó sorok álltak.

A képre kattintva nagyobb verzió érhető el.

Ha valaki megéhezett vagy megszomjazott, több lehetőség közül is választhatott, hiszen kitelepült a Zing kisteherautója, de a helyszínen volt menza is, vagy éppen hotdogos. Ezen a téren óriási a fejlődés a korábbi rendezvényekhez képest, és ha valaki esetleg türelmetlen volt, vagy csak nem akarta kifizetni a fesztiváláron osztogatott étkekért vagy itókáért kért pénzt, egy 10 perces sétával eljuthatott a kínai vagy török éttermekbe, ahol 700 forintért már nagy adag főételt lehetett burkolni. Egyszóval a helyszínváltással a kényelmi tényező óriási mértékű fejlődésen esett át.

Negatív tapasztalatok

A képre kattintva nagyobb verzió érhető el.

Azért sajnos ezekből is akadt jó pár, mégpedig több területen is. Az első és legfontosabb, hogy a beléptetésnél még mindig káosz uralkodott, mert nem volt rendes tájékoztatás (mindenki a parkolóőröket kérdezte, akiknek persze fogalmuk sem volt arról, kinek és melyik sorba kell állnia, hiszen ők nem a rendezvény szervezői közé tartoztak), és ahogy az várható volt, több ember szeretett volna bejutni, mint amekkora a csarnok maximális befogadóképessége volt (a létszámkorlátot viszont szigorúan betartották, így aki bejutott, kulturált körülmények között nézelődhetett). Sem a kihelyezett táblák nem voltak elegendőek és elég informatívak, sem a szervezőkből nem volt elég a parkolóban és az utcán. Az információhiány azonban sajnos a kiállítótérben is jellemző volt, hiszen csupán az itt-ott elhelyezett összehajtogatható térkép segítségével lehetett aránylag jól tájékozódni, e nélkül nehezített terepen mozgott bárki.

A képre kattintva nagyobb verzió érhető el.

Az egyes lépcsőházaknál ugyan ki volt írva, hogy mi található a lelátószinten, ám gyaníthatóan ide több embert is fel lehetett volna csábítani, ha a ki- és bejáratoknál és a lépcsőházaknál normális térkép is van. A retró sarok megtalálása pedig láthatóan mindenkinek kihívást okozott, pedig az ott található, igazi gyöngyszemeket rejtő terem minden betévedőnél könnyekkel vegyes mosolyt váltott ki. Flipperektől kezdve ősöreg otthoni szórakoztatórendszerekig minden megtalálható volt itt, és láthatóan ugyanúgy képesek voltak ezek a régészeti leletek is hosszú perceken át elszórakoztatni a látogatókat, mint a fő kiállítói térben található új generációs kütyük vagy az Oculus Rift.

A képre kattintva nagyobb verzió érhető el.

És akkor ott van még a mindig problémás pont, az 576 boltja, amely előtt a már lassan szokásosnak mondható embertömeg hömpölygött délelőtt. Ha valaki megtehette, és lefoglalta előre a játékát, majd délután ment oda a standhoz átvenni azt, akkor viszont gyakorlatilag sorban állás nélkül, azonnal hozzájuthatott a hőn áhított termékekhez. Szóval részlegesen azért sikerült javítani a helyzeten, de még mindig van hová fejlődni ezen a téren.

Összegzés

A képre kattintva nagyobb verzió érhető el.

Az idei év legnagyobb gamerrendezvénye magasabbra tette a lécet, mint az eddigi alkalmak során bármikor, és többé-kevésbé sikerült is megugrani ezt a magasságot, habár kétségtelenül akadnak hiányosságok. Három dolgot érdemes kiemelni a PlayIT-tel kapcsolatban, és ezek a következők:

A képre kattintva nagyobb verzió érhető el.

  • Az új helyszín minőségi ugrást jelentett, bár a beléptetéssel, a vásárlói sorokkal és a tájékoztatással komoly problémák vannak még mindig. Érződik a rendezvényen, hogy elsődlegesen olyan fejlesztésekre ügyeltek a szervezők, amik pénzügyi megtérüléssel is kecsegtetnek, amikből pedig plusz pénzbevétel nem várható, arra kisebb figyelmet fordítottak. (Csak egy tipp, hátha olvassák az illetékesek: önkéntesek beszervezésével a kecske is jóllakna, és a káposzta is megmaradna.)
  • A gamestarosok nagyon kitettek magukért a pogramszervezésben, és ezért külön dicséret illeti őket.
  • A rendezvényt idén uralták a következő generációs konzolok, ám a nagy kérdés az, hogy ezek nélkül is képes-e a PlayIT annyi újdonságot nyújtani, hogy rekordszámú látogatót vonzzon be? (Idén egyébként összesen 12 ezren látogattak ki a rendezvényre. A csarnok alap befogadóképessége 4 ezer fő, amit további terek megnyitásával 10 ezerig lehet bővíteni, és még további csarnokok is megnyithatók a látogatók előtt, így a jövőre nézve még bőven van potenciál az új helyszínben.)

A képre kattintva nagyobb verzió érhető el.

A legutolsó kérdésre remélhetőleg a következő PlayIT-en megtudjuk a választ. Szerintünk az irány jó, és sikerült egy hazai viszonyokat tekintve igencsak színvonalas rendezvényt összehozni, ám érdemes lenne odafigyelni egy-két apróbb részletre is, hogy a következő még jobb lehessen.

A képre kattintva nagyobb verzió érhető el.

(Ha esetleg saját tapasztalatok van a rendezvénnyel kapcsolatban, osszátok meg velünk egy hozzászólásban!)

Translate »