Oldal kiválasztása

GC 2013 – Blacklight Retribution – Próbakör

GC 2013 – Blacklight Retribution – Próbakör
11 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Blacklight Retribution egy 2012-ben Steamen napvilágot látott, aránylag jó értékeléseket kapott F2P FPS, amely idén PlayStation 4 konzolon is tiszteletét teszi. A gamescomon mi is kipróbáltuk az új verziót.

Mivel a Sony sajtókonferenciáján nem állítottak ki játszható konzolokat, így az a vicces helyzet alakult ki, hogy a gamescom alatt első alkalommal a Sony publikus standján foghattuk kézbe az új konzol megújult gamepadjét. A kiállítás során ugyanis a négy nagy tematikus stand egyike kifejezetten a PS4-nek volt kialakítva, és itt volt egy aprócska kis felirat elrejtve, amely jelezte, hogy a sajtósok nem csak soron kívül kipróbálhatják a Blacklight Retributiont, de elbeszélgethetnek annak egyik fejlesztőjével is.

A képen Chance Lyon, vezető fejlesztő látható a játék standjánál.

Én pont akkor érkeztem, amikor az egyik magazin nagyban interjúvolta célszemélyünket, így nagyjából nem is akadt más dolgom, mint hogy a beszélgetés végeztével kezembe ragadjam a kontrollert, és mindezen tudás birtokában belevágjak a botokkal folytatott harcba. Ezek a botok viszont piszok ügyesek és gyorsak voltak, éppen ezért a játékkal töltött idő fele a kontroller kipróbálgatásával és a sorozatos lemészárlásommal telt. (Természetesen magát a konzolt itt sem lehetett látni – valószínűleg fejlesztői kit volt.)

Alapvetően érdekes látni, ahogy a konzolok nyitnak az amúgy hagyományosan PC-s játékstílusok felé, ám érthető okokból egy FPS-nek könnyebb dolga van egy stratégiával vagy egy összetettebb irányítást igénylő MMO-val szemben. A Blacklight Retribution irányítása ugyan kis tanulást igényel, de semmivel sem többet, mint amit az első Halo-játékra kellett fordítani annak xboxos megjelenésekor. Cserébe viszont egy feltupírozott grafikával rendelkező, pörgős játékmenetet ígérő online lövöldét kapunk, amelyben személyre szabhatjuk fegyverünket és karakterünket is.

A fejlesztők egy videóban korábban kihangsúlyozták, mennyire örülnek annak, hogy a Sony megkereste őket, és hogy milyen sok segítséget kaptak a fejlesztés során. Ráadásul lehetőségük nyílik arra, hogy a kiadókat kikerülve saját maguk tegyék közzé az alkotásukat, így a PS4-es verzió esetén más árszabásra számíthatunk majd a játékbeli boltban, mint a steames verzió esetében. Ez a váltás azonban egyben azt is jelenti, hogy a játékot PS4-en játszva nem akadunk majd össze PC-s játékosokkal (ez az egérrel végzett célzás nagyobb pontossága miatt talán nem is akkora baj), és a két kiadás teljes más kiszolgálókon és felhasználói fiókokkal fog üzemelni.

A helyszínen szerzett tapasztalataink alapján a játékban minden megvan ahhoz, hogy sikerre vigyék a produktumot, hiszen az egyes meccsek gyorsan lepörögnek, számos fegyver közül választhatunk, és a játék azért hihető alapokra épül – még ha a jövőben is játszódik. Minden azon fog múlni, hogy mennyi játékost sikerül majd megnyerniük a készítőknek az új konzolon, és mivel F2P alapokra építenek, egyben az is számítani fog, mennyire egyszerű a pénzt elkölteni a játékon belüli boltban, és erre mennyire hajlandóak a regisztrált játékosok – bár ez gyakorlatilag minden, a konzolokra bejelentett MMO esetében aktuális kérdés lesz a közeljövőben. Az ígéretek szerint a konzol megjelenésekor már a Blacklight Retribution is (természetesen ingyenesen) letölthető lesz a PSN kínálatából.

Translate »