Oldal kiválasztása

GC 2013 – XCOM: Enemy Within – Próbakör

GC 2013 – XCOM: Enemy Within – Próbakör
11 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Az idei gamescomon mutatkozott be az XCOM: Enemy Unknown első kiegészítője, az XCOM: Enemy Within, amit a 2K standjánál járva nem csak bemutattak nekünk, de ki is próbálhattuk.

A Firaxis tavaly megjelent, s rengeteg elismerést besöpört játéka, az XCOM: Enemy Unknown idén novemberben tovább bővül, mégpedig egy számos újdonságot ígérő expanzióval, az XCOM: Enemy Withinnel. A kiegészítő játékmechanika szempontjából nem mutat majd újdonságokat, ugyanabban a konzervatív felfogásban modernizált játékélményben lesz részünk, mint korábban, annyi különbséggel, hogy kapunk egy raklapnyi új fejlesztési lehetőséget, egységet, helyszínt és persze ellenfelet is. Ezek megjelenése azonban még tovább mélyíti a már eddig is ismert stratégiai és taktikai lehetőségeket, s mindaz, amit korábban jól működő receptnek gondoltunk, átértékelődik, s ha nem is az alapoktól, de majdnem mindent újra el kell sajátítanunk, ki kell ismernünk.

Ami a legfontosabb újdonság, hogy a jövőben kombinálhatjuk majd az idegen és emberi DNS-t, ezzel lehetővé téve, hogy tudósaink olyan szuperkatonákat fejlesszenek ki, akik bizonyos támadásokra immunisak legyenek. Emellett fizikailag is turbózhatóak lesznek katonáink, a Gene módban különböző augmentációkkal pakolhatjuk tele hőseinket, ez pedig lehetővé teszi, hogy agilisebb vagy precízebb zsoldosokkal aprítsuk az idegeneket. Ezekhez a fejlesztési lehetőségekhez kapcsolódik az egyik vadonatúj fejlesztés, a MEC (Mechanized Exoskeletal Cybersuit), ami tulajdonképpen egy exoskeletont takar. A kibernetikus részlegen kifejlesztett újdonság jóvoltából létrejött új kaszt, a Mech Trooper egy vérbeli nehézfiú, aki különböző egyedi képességei mellett olyan speciális fegyverekkel lesz felszerelhető, mint a gránátvető, a lángszóró, de segítségével akár aknákat is telepíthetünk. Két irányban lesz fejleszthető a karakterosztály: A fire support a támadási képességeken javít, míg a túlélési képesség a védekezésen fejleszt. Előbbi a tűzerőt növeli, illetve új fejlesztések elérését teszi lehetővé, utóbbi pedig különböző védelmi kütyük beszerzésében lesz segítségünkre.

Ahhoz, hogy többek között MEC-eket építsünk, a küldetések helyszínén található úgynevezett Meldet kell gyűjtögetnünk. Ezek az új erőforrások teszik lehetővé, hogy bizonyos fejlesztések elérhetővé váljanak, s bizony a MEC-ek gyártása nem olcsó mulatság, így nem csak ügyesen kell bánni a Melddel, de lehetőség szerint minden fellelhető erőforrást be kell gyűjtenünk a küldetések során. A MEC-re azonban szükség lesz a csatatéren, tűzerejének köszönhetően könnyedén módosítani tudja a terepet, a rombolható fedezékeknek köszönhetően pedig senki sincs biztonságban. De ne higgyük, hogy új karakterosztályunk sérthetetlen. Egyrészt az idegenek oldaláról is kapunk két új ellenfelet, köztük a Mechtoiddal, ráadásul ha nem figyelünk oda szuperkatonánkra, akkor ha túl nagy túlerővel találja szembe magát, könnyedén végezhetnek vele az UFO-k.

Ez utóbbi a mi próbakörünk során is megesett, egy rosszul választott fedezék vagy egy rossz döntés a teljes küldetés kudarcát is jelentheti, így még azok is komoly meglepetésekbe botlanak, akik bizony az XCOM: Enemy Unknown minden korábbi trükkjét jól ismerték. Lehet, hogy az XCOM: Enemy Within nem hoz nagyon sok újdonságot, de amit igen, az alaposan felborítja a korábbról ismert taktikákat, s így ismét újszerű élményt képes nyújtani a játék. A hangsúly nem is feltétlenül az új multiplayer helyszíneken, a nyolc új térképen vagy a rajongók által kiharcolt Offline Squad Editing funkción van, hanem azon, hogy a sorozatra jellemző esszencia semmit se változott, sőt, az újdonságok megjelenésével még tovább mélyült.

Az XCOM: Enemy Within november 12-én jelenik meg, PC-n, PS3-on és Xbox 360-on. A PC-s verzió esetében szükségünk lesz az alapjátékra is.

Translate »