Oldal kiválasztása

The Bureau: XCOM Declassified – Próbakör

The Bureau: XCOM Declassified – Próbakör
11 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A hazai forgalmazónak köszönhetően idő előtt kipróbálhattuk a The Bureau: XCOM Declassifiedot, ami alighanem a nyár egyik legnagyobb meglepetése lesz!

A 2K Games egyik legjobb döntése volt az elmúlt néhány év során, amikor elhatározták, hogy feltámasztják a legendás XCOM-sorozatot, amelynek gyökerei egészen a kilencvenes évek első feléig nyúlnak vissza. A franchise ugyanis – akárcsak megannyi akkori videojáték – az ismétlődések hibájába esett, így az ezredfordulóhoz érve már teljes érdektelenség övezte, több készülő epizód a földbe is állt akkor, pedig nem hiányzott más a sikerhez, csak egy kis reform, valamint egy csipetnyi vérfrissítés. A 2K Games ezt garantálta a sorozatnak, így előbb a Firaxis készített egy nagyszerű, az első epizódok hangulatát és játékmenetét maximálisan felidéző epizódot, XCOM: Enemy Unknown címmel, a nyár végéhez közeledve pedig a BioShock fejlesztői próbálják meg a lehetetlent, a The Bureau: XCOM Declassified név alatt.

A hazai forgalmazónak köszönhetően sikerült idő előtt rápillantanunk a játék egy újságíróknak szánt előzetes változatára, és számunkra rögtön világossá vált, hogy ez a feladat mégsem tekinthető annyira lehetetlennek. A 2K Marin ugyanis a rövid betekintő alapján nagyszerű munkát végzett a The Bureauval, amit mi sem bizonyít jobban, minthogy már rögtön az első percekben úgy beszippantott minket a játék, hogy szó szerint fájt ismét visszatérni a valóságba. Számtalan alkotásban találkozhattunk már a hatvanas évek Amerikájával, de ennyire részletesen és hangulatosan még garantáltan egyik sem tudta lefesteni azt a semmivel sem összehasonlítható korszakot. Az XCOM Declassifiednak azonban sikerült, így a korai divatbéli sajátosságok mellett a hidegháborús korszak atmoszférája is meglepő hitelességgel tárul elénk a képernyőn, gyakran szó szerint azt kívántuk, hogy ne találkozzunk újabb űrlényekkel az adott pályán, mi ugyanis inkább körülnéznénk egy kicsit a városban és furikáznánk egyet valamelyik korabeli járgánnyal.

Hogy honnan kerültek elő hirtelen az űrlények? A The Bureau: XCOM Declassified – akárcsak a sorozat összes korábbi tagja – egy újabb idegen inváziót fest le előttünk, méghozzá kisebb-nagyobb mellékszálakkal ellátva. Sőt mi több, ha igazán alaposak akarnánk lenni, akkor időrendileg a The Bureauban élhetjük át az első nagy idegen megszállást, hiszen egyenesen a franchise gyökereihez repít vissza minket a játék, az első XCOM-osztag megalakulásának idejébe. Érdekesség, hogy bár ezen a téren visszarepülhetünk a múltba, de a játékmenet tekintetében inkább előremutató lett az alkotás, ami FPS-ként kezdte életét, de az általunk tesztelt előzetes változatban már egy nagyon jól irányítható, könnyed és nagyszerűen kidolgozott csapatalapú taktikai TPS-t ismerhettünk meg.

Ha nagyon le akarjuk egyszerűsíteni a mechanizmus jellemzését, akkor azt mondhatnánk, hogy nagyrészt az XCOM Enemy Unknownban megismert játékmenetet ültették át hátsónézetes formába a fejlesztők. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy bár főhősünk oldalán csak ügyességünkön és képességeinken múlik majd minden, de csapattársaink esetében már a számok dominálnak, vagyis minél erősebb vagy ügyesebb egy harcosunk, annál hatékonyabban veszi fel a küzdelmet az űrlényekkel szemben. Természetesen osztagunk tagjai szinteket is lépnek, így egyre jobbá válnak, illetve egyre több különleges tulajdonságuk is lesz, amatőrökből tehát lassan veterán katonákká válnak, éppen ezért érdemes vigyáznunk is rájuk, mert ha egyszer valaki egy XCOM-játékban meghal, az nem kel fel többé. A pályákon egyébiránt egyre több és egyre változatosabb ellenfelek tárulnak majd elénk, amelyek meg is követelik, hogy a legutolsó mellékküldetést is elvégezzük, ezáltal minél előbb felfejlődjünk az ő szintjükre, aminek köszönhetően lényegesen jobban jöhetünk ki az összecsapásokból, mint kezdőként. A harcok során egyébiránt a taktika és a csapatjáték nélkül nem húzzuk majd sokáig, egyszóval a fedezékeket folyamatosan használnunk kell majd, és azt is nagyon sokszor érdemes megfontolni, hogy kit küldünk harcba, illetve mikor.

Habár valóban csak egy nagyon rövid betekintést nyerhettünk a The Bureau: XCOM Declassifiedba, de az is éppen elegendő volt ahhoz, hogy kijelenthessük, az idei nyár egyik nagy meglepetése vár ránk. Utoljára ugyanis talán még a Tom Clancy-játékok fénykorában kaptunk olyan jól kidolgozott és elragadó koncepcióval rendelkező taktikai akciójátékot, mint amilyent a 2K Marin augusztus végén leszállít majd számunkra. Ha csak fele olyan izgalmas lesz az egész kampány, mint az a néhány bevetés, amit az előzetesben átélhettünk, akkor a végleges pontszámunk is a kilencven százalék irányába mozdulhat el. 

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »