Oldal kiválasztása

FIFA Football – Játékteszt

FIFA Football – Játékteszt
12 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A név senkit ne tévesszen meg, a PlayStation Vitára szánt FIFA Football ugyanis nem több, mint a FIFA 11 nagygépes változatának érintőkijelzős irányítással fűszerezett handheld átirata.

A FIFA Football cím elsőre megtévesztő lehet, hiszen az óvatlan vásárló a sorozatot jellemző számozás hanyagolása miatt azt hiheti, a PlayStation Vita nyitócímei között a franchise egy új, feltételezhetően zsebkonzolra szánt változatával lesz dolga. Sajnos csalódást kell okoznunk, a FIFA Football ugyanis egy centivel se nyújt többet, mint az alapjául szolgáló FIFA  11, s ha figyelembe vesszük, hogy időközben tavaly ősszel egy zseniális FIFA 12-vel már gazdagabbak vagyunk, akkor értetlenkedve igyekszünk választ kapni kérdésünkre, vagyis hogy miért az eggyel korábbi, a maga idejében valóban jól működő FIFA 11-et írták át Vitára az EA Sports emberei.

 

Persze csak akkor érezheti a játékos visszalépésnek a FIFA Football-t, ha tavaly kimaradt az életéből a szinte tökéletességig csiszolt FIFA 12, így ugyanis nem fogja megérezni az olyan elemek hiányát, mint a finomhangolt védekező-rendszert, vagy az utolsó FIFA-részben bevezetett Player Impact Engine-t. Emellett alán még jó ötletnek is fogja tartani a sokkal inkább csak a Vita képességeit fitogtató elő- és hátlapi érintőkijelzős irányítás lehetőségét. Természetesen hiányoznak olyan játéklehetőségek is, mint az Ultimate Team, a Football Club és a Head to Head, cserébe azonban kapunk egy, a FIFA 11-ben is jól működő, három különböző opciót kínáló karriert. Itt ugyanis lehetőségünk lesz kiválasztani, hogy játékosként akarunk-e érvényesülni, esetleg menedzselni szeretnénk kedvenc csapatunkat, akár mint edző vagy játékos, vagy pedig a kettőt egybegyúrva, egyszerre kóstolunk bele a játékosok és az edzők stresszes életébe.

 

Az irányítás tekintetében érdemes szót ejteni a Vita-exkluzív lehetőségekről, amelyek ugyan kényelmi funkcióként szeretnének működni, valójában használatukra alig fogunk támaszkodni. Az érintőkijelzőt nyomogatva például passzolhatunk, vagy meghatározhatjuk a labda irányát, de játék közben nem biztos, hogy van értelme a kijelzőt eltakarni az ujjunkkal, ráadásul ennek pontossága a közelébe se ér a hagyományos analógkaros-gombos virtuális focinak. A hátlapi tapipad használata már használhatóbbnak tűnik, egyrészt mert ujjunk nem foglal el semmit a kijelzőből, másrészt segítségével igazán pontos és látványos kapura lövéseket kivitelezhetünk. Ehhez nem kell mást tennünk, mint a tapipad bármely pontjára rábökni, a focistánk pedig pont oda fogja rúgni a labdát, ahova böktünk. A rúgás erősségét az fogja meghatározni, mennyi ideig tartottuk nyomva az adott pontot. Ha mégis zavarna minket az új irányítási lehetőség, szerencsére kikapcsolhatóak, így semmire se kényszerít minket bele a játék.

 

Ami még fájó hiányosság lehet, az a program naprakészségének hiánya. Tesztünk során még nem igazán álltak rendelkezésünkre a januári átigazolások során beállt változások, így fordulhatott például elő, hogy az itthon érthetetlen módon agyonsztárolt megélhetési celeb-focis Dzsudzsák még a Mahalacskát erősítette.

 

A FIFA Football-on jól látszik, hogy az Electronic Arts nem szeretett volna lemaradni a PS Vita premierjéről, így a lehető legolcsóbb és leggyorsabb megoldást választva készítették el a Sony új konzoljára az első focis játékot. Bár a teszt alapvetően negatív hangvételű, hiszen csak a sok hiányosságról írtunk, ha egészében nézzük a játékot, akkor azt el kell ismerni, hogy napjaink egyik legjobb handheld focijátékát köszönthetjük a FIFA Football személyében, ami csak és kizárólag azt bizonyítja, hogy a másfél évvel ezelőtt megjelent FIFA 11 anno mennyire remek játék volt.

 

A tesztpéldányt partnerünktől, a Konzolvilágtól kaptuk. Köszönjük!

 

Értékelés: 8/10

Translate »