Oldal kiválasztása

Alan Wake’s American Nightmare – Játékteszt

Alan Wake’s American Nightmare – Játékteszt
12 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Letölthető formában, a történet szempontjából mellékszálnak tekinthető kiegészítéssel tér vissza napjaink egyik legismertebb írója, Alan Wake, aki még mindig a saját maga írt regény sötét világában ragadva küzd a Sötétséggel.

Két évvel az anyagilag csúfosat bukott Alan Wake megjelenése után a Remedy nem hagyta a kukába hajítani egyébként sok elemében szórakoztató és egyedi, tévésorozatok legjobb pillanatait idéző pszichológiai thrillerét. Így ha kisebb költségvetéssel, de letölthető cím formájában elkészülhetett az Alan Wake's American Nightmare, ami sokkal inkább tekinthető mellékszálnak, mint a nem rég PC-re is megjelent Alan Wake közvetlen folytatásának. A Twilight Zone és Tarantino filmjeit inspirációként felhasználó spin-off ennek megfelelően nem igyekszik olyan tartalmat nyújtani, mint dobozos elődje, viszont amit egy letölthető címtől elvár a vásárló, azt maradéktalanul teljesíti. Lássuk, mik is ezek!

 

Az Alan Wake's American Nightmare ha visszafogottan is, de igyekszik a főhős történetét továbbgörgetni, de a mellékszál sokkal inkább képez(het) hidat az első rész, és egy lehetséges folytatás között, az American Nightmare ugyanis amennyi kérdést megválaszol, legalább annyit hagy nyitva. A meglehetősen rövid, alig 3-4 órás játékidőt kínáló Story mód ezúttal a Wake által írt Night Spring sorozat egyik epizódjában játszódik, ahol a csapdába esett regényíró ezúttal gonosz alteregójával, Mr. Scratch-csel, és persze a Sötétséggel kerül összetűzésbe. A feladatoknak három különböző, az alapjáték hangulatától lényegesen eltérő helyszín ad otthont, s bár ezek meglepően nagy, szabad bejárható vidékek, az Alan Wake egyes pályáihoz mérten mégis mini-arénáknak tekinthetőek, ráadásul mindegyiken háromszor fogunk megfordulni, a sztorimód ugyanis kilenc fejezeten vezet keresztül minket.

 

A játékmeneten is faragott a Remedy, így amíg az Alan Wake esetében a hangsúly a hangulat megteremtése céljából lassan és ritkán adagolt lőszer-utánpótlásokon, és a lámpába megfelelő elemek keresgélésen (is) volt, addig az American Nightmare magasabb sebességbe kapcsolt, s gyakorlatilag egy akciódús, pergős játékot köszönthetünk a személyében. Több és sűrűbben támadó ellenfeleket kapunk a nyakunkba, cserébe azonban széles fegyverarzenált, s sűrűn elhelyezett utánpótlást. A mechanika nem változott, ezúttal is a lámpánk fényét használva kell a Sötétség "pajzsát" megtörni, hogy aztán csúzlinkkal végleg végezzünk a rosszfiúkkal. Az új karabélyokat a pályákon  elszórt kéziratok megtalálásával nyithatjuk meg, ezeket pedig a játék egyik új módjában, az árkád módban is működésre bírhatjuk.

 

A hordamódra hajazó új szekcióban a hangsúly a túlélésen van. Az árkád módban ugyanis öt különböző helyszínen kell a hullámokban támadó ellenfelek rohamait visszavernünk, minden esetben tíz percen át. A pályákon rengeteg elhelyezett lőszer, s életerőt visszatöltő fény található, a küldetés tehát nem tűnik lehetetlennek. A cél a túlélés mellett a minél több pont összegyűjtése, ugyanis csak így lehet megnyitni a következő pályákat. A játékmód egyetlen hiányossága, hogy  nincs benne se offline, se online kooperatív mód, így mindössze egy globális, illetve barátoknak szóló ranglistára karcolja fel a játék az elért pontszámainkat, ennek megfelelően időt állósága is rövidnek mondható. 

 

Egy letölthető játéktól nehéz is elvárni, hogy a dobozos címek tartalmát nyújtsa, éppen ezért az American Nightmare nem csak azoknak lehet remek választás, akiknek tetszett az Alan Wake, hanem azoknak is, akik szeretnének rövid időre kikapcsolni, s ezt épp egy szórakoztató, hangulatos, akcióban gazdag, de egyhuzamban játszva monoton játékkal szeretnék megtenni.

 

Értékelés: 8/10

Translate »