Oldal kiválasztása

Need for Speed World – Bétateszt

Need for Speed World – Bétateszt
14 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A héten elrajtolt az Ázsiában már bétatesztelt Need for Speed World nyugati verziója, mely igen csak alapos bepillantást engedett az Electronic Arts guruló-MMO játékába.

Az Electronic Arts-nak korábban már volt hasonló stílusban rajthoz állított próbálkozása, a Motor City szervereit azonban nemrég leállítatta a kaliforniai kiadó, így kissé meglepetésként érhette a rajongókat, hogy egy hasonló témájú MMO-val próbálkozik a csapat. Az EA azonban bízott önmagában és pár éve újrafogalmazott felfogásában, így az Ázsiában már nagy sikerrel tesztelt, valamikor a nyáron érkező Need for Speed World kapott egy nyugati verziójú, angol nyelvű bétaverziót is, amiben korlátozva, de azért kipróbálhattuk a játék nyújtotta, nagyon szórakoztató élményeket.

 

Az első, ami azonnal feltűnik, hogy monumentális világot járhatunk be négy keréken. A készítők elmondása szerint közel 250 ezer négyzetkilométernyi területet modelleztek le, melyek között az EA Black Box és EA Singapore munkatársai rengeteg új helyszínt, illetve a sorozat régi epizódjaiból ismert lokációkat is összekapcsoltak. A Carbonból például felbukkan Palmont, a Most Wantedból pedig Rockport, de a tervek szerint a sorozat közel tizennégy felvonásából további ismert városok is becsatlakoznak az MMO bejárható területeihez, amiket töltőképernyő felbukkanása nélkül csodálhatunk meg. A készítők állítják, és ezt mi is alátámaszthatjuk, a régiók egyetlen egységként kapcsolódnak egymásba, és nagyon jól illeszkednek a különböző környezetek egymáshoz. A pályák megvalósítása valami szemkápráztatóra sikeredett, pedig egy ingyenes MMO esetében nem várná az ember, hogy pazar látvány fogadja. Az EA fejlesztői nagyon kitettek magukért, így egy teljes értékű, bolti verziójú NFS-sel is simán felveszi a harcot az NFS: World külleme, ami nem csak a környezet, a városok, a vadregényes tájak megvalósításában érződik. A készítők ugyanis az autók modellezésére is nagyon odafigyeltek, így tényleg meseszép, ami a játékhoz történő csatlakozáskor fogad minket.

 

Ha már a verdáknál járunk, akkor érdemes megemlíteni, hogy a tervek szerint a végső játékban durván 250 négykerekű közül válogathatunk, a World premierjének napján pedig közel 50-100 autó lesz majd elérhető – értelemszerűen később bővül a felhozatal. A paletta színes, tényleg mindenki talál majd számára kedveset, amiket aztán a garázsban csinosíthat, fejleszthet. Mi egy Mazda, egy Lamborghini és egy Dodge volánja mögött adtuk át magunkat a szabadságérzetnek. Mivel az NFS: World ingyenesen lesz beszerezhető, így a Battlefield: Heroes-ból ismert mikrotranzakciók útján tartja majd fenn magát a játék. Mindez azt jelenti, hogy extra pontokat, pénzt, spéci képességeket és alkatrészeket nem csak a kihívások és versenyek teljesítésével szerezhetünk, hanem zsebünkbe nyúlva, vásárlás útján is. Arról lehet vitatkozni, hogy ez hosszútávon életképes lehet-e, a Heroes példáját látva a válasz egyelőre: Igen! Az EA az üzleti modellel kapcsolatban még nem árult el pontos részleteket, így akár egy egész életképes rendszert is kitalálhatnak.

 

A játékban nagyon egyszerűen tudunk versenyekhez csatlakozni, ugyanis egyetlen gomb nyomásával a rajtrácson találjuk magunkat, ahol nyolcfős összecsapásokban vehetünk részt. Az itt szerzett pénzösszeget és egyéb nyereményeket aztán garázsunkban, a verdánkat bütykölve tudunk majd felhasználni. Új alkatrészeket vásárolhatunk, esetleg egyedi festéseket rakhatunk az autóra, a lehetőségek tárháza szinte végtelen. Ha specifikus, célorientált missziókat szeretnénk teljesíteni, akkor a világtérképen villogó, megfelelő ikonok helyzetét kell megkeresnünk, és egyszerűen csak oda kell autókáznunk. Természetesen lehetőségünk van szabadon is vetélkedni, vagy csak élvezni a táj szépségeit, mindezt akár egyedül, haverokkal vagy MI-vel is megtehetjük.

 

Az irányítást tekintve a bétában egyelőre csak egér és billentyűzet párosával lehetett terelgetni a vascsodánkat, a fejlesztők azonban megígérték, hogy a végső, nyáron megjelenő, PC-exkluzív verzióban már kormány és gamepad is befogható lesz erre a feladatra, így még kényelmesebb vezetési élményt kapva. Ezen a téren amúgy nem szakít a hagyományokkal a World, a készítők ugyanis meg se próbálkoztak szimulátort varázsolni a játékból, így az továbbra is az arcade stílust képviseli. Ennek jegyében született meg a játék kezelőfelülete is, az interfész ugyanis a minimalista vonalat járja. A készítők minden csicsától megszabadították a képernyőt, így azon tényleg csak a legfontosabb információkat tünteti fel a játék, így a gázpedál tövig nyomása közben szabadon gyönyörködhetünk a kilátásban. A játékmódok terén is visszatérőket üdvözölhetünk, a Pursuit mód mellett ugyanis a híres, városi kocsik és rendőrök közötti macska-egér üldözés is helyet kapott a Worldben. A bétában egyelőre nem aktiválták a zsernyákokat, így csak az üldözöttek oldalán próbálható ki az egyik legélvezetesebb módusz, de a teljes játékban ez is orvosolva lesz.

 

A Need for Speed: World meglepően jóra sikeredett, a béta alapján igazán hosszú életet jósolunk neki, a játék ugyanis fenomenálisan fest, másrészt hozza azt a régóta elhanyagolt hangulatot, amit az elmúlt bolti verziók képtelenek voltak. A szabadságérzet, a hatalmas területek korlátok nélküli felfedezése, a haverokkal való mókázás és a változatos kihívások igazán érdekessé teszik a játékot.

Translate »