Oldal kiválasztása

Command & Conquer 4 – Előzetes

Command & Conquer 4 – Előzetes
15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Command & Conquer negyedik és egyben utolsó részének bejelentése kicsitört váratlanul érte az ipart, az azóta napvilágot látott információk alapján viszont nyugodt szívvel állíthatjuk, hogy az EA Los Angeles-i stúdiójában készülő alkotás

A nyár közepén, teljesen váratlanul jelentette be az Electronic Arts, hogy minden idők egyik legsikeresebb RTS sorozatát, a Command & Conquert ismét elővették és a negyedik epizóddal végleg lezárják a NOD és a GDI évek óta tartó egymás elleni küzdelmét. Az azóta eltelt pár hónapban szerencsére számos érdekes információ látott napvilágot a tizennégy éves múltra visszatekintő sorozat legújabb epizódja kapcsán, mely alapjaiban írja majd újra a stílus alaptételeit, így időszerűnek láttuk, hogy a jövőre, kizárólag csak PC-re készülő és már alcímet is kapott Command & Conquer 4 érdekességei után nyomozzunk, és megvizsgáljuk, mi minden újdonsággal szolgál majd a Global Defense és a Brotherhood of Nod közötti örökös harc legújabb felvonása, melyben ismét központi szerep jut a planétánk felszínét beborító, titokzatos erőforrásnak, a tibériumnak.

 

A történet szerint 2062-ben járunk, tíz évvel a Kanes Wrath epizód eseményei után, a Föld felszínét beborító, korábban nyersanyagként használt tibérium terjedése azonban komoly méreteket öltött, így a mérgező kristály terjedését nem lehet már tovább kordában tartani, az emberiség pedig 2068 végére a kihalás szélére sodródhat. A váratlan megoldást pedig a korábban halottnak hitt, majd hamvaiból főnix madárként feltámadó Kane, a Nod Testvériség vezetője szolgálja. Állítása szerint sikerült kifejlesztenie egy eszközt, az úgynevezett Tiberium Control Networköt, amivel megtisztítható a Föld felszíne a mérgező kristálytól. A készülék fejlesztése teljes titokban zajlott, töredékinformációink szerint mielőtt működésre sikerült bírni, több mint 15 éven keresztül finomhangolták a készüléket, amit végül a NOD és a GDI közös erőfeszítéseként sikerült hadrendbe állítani. Rövid időre, de béke köttetett a két rivális fél között, beköszöntött az emberiség aranykora, azonban a kialakult idillikus helyzet csak látszólagos, hiszen számos kérdés merül fel mindkét oldal részéről: Vajon Kane miért adta fel hitét, amiben korábban évekig fanatikusan hitt? Tényleg minden rossz szándék nélkül paktált le az ellenséggel? Vagy ez is egy ördögi összeesküvés része volt?

 

A fejlesztők a kialakult borús helyzet egy sokkal sötétebb, komorabb világ ábrázolásával, játékmenettel és megfejelt történetmeséléssel szeretnék hangsúlyossá tenni. Ennek érdekében számos régi, az első epizóddal alapított stílus legfőbb jegyeit kihajítják a negyedik részből, így például mostantól elfelejthetjük a táborépítős, fix bázisos, hosszas nyersanyag gyűjtögetős játékmechanikát. Ezen kívül a fejlesztők szeretnék elérni, hogy a történet nemcsak a veteránok számára nyújtson maradandó élményt, hanem az új jövevényeknek is, így például a történetmesélés sokkal akcióorientáltabb, feszesebb lett. Emellett a játék névtelen és arctalan főhőse szemszögéből átélt eseményeket "én" perspektívába helyezik a készítők. Így az élőszereplős átvezető videókat és minden egyebet E/1személyben tekinthetünk meg, amivel szeretnék azt az érzést kelteni, hogy mi magunk éljük meg az eseményeket. Az átvezetők még egy szempontból is átalakulnak, ugyanis ezúttal sokkal borúsabb képet festenek majd a történetről, ráadásul kétértelmű információkkal bombáznak majd minket, így ránk hárul a döntés, vajon ki is a jó fiú és ki a rosszfiú.

 

Változásokon mennek át az egységek is, melyekből ezúttal három különböző osztály áll majd rendelkezésünkre. Mindhárom osztály, mindkét frakció esetében választható lesz, így a hozzánk leginkább illő stílus szerint választhatunk a támadó, a védekező, és az ellátó csapatok közül. Ha például a támadó csapatra szavazunk, akkor többnyire a szárazföldi  egységekkel, például gyalogosokkal fogunk jeleskedni az összecsapásokban. A védekező egységekkel építkezni tudunk, amiket különböző pontokon elhelyezett pajzsokkal, tornyokkal tudunk bevédeni. A támogató csapatokkal pedig számos speciális képességet tudunk előcsalni – például ion ágyú vagy nukleáris támadás. Ha esetleg játék közben úgy érezzük, az előzetesen kiválasztott osztály mégse passzol hozzánk, nem kell pánikba esni. Lehetőségünk lesz játék közben, mondjuk egy véresen komoly csata kellős közepén is új osztály közül választani, majd az új respawn rendszernek köszönhetően ismét becsatlakozni a játékba. A Command & Conquer 4 egységei közül ezúttal a középpontban a hatalmas lépegető szerű egységek – Crawler – lesznek, melyek amolyan mobil bázisként egyszerre lesznek felelősek a gyártásért, a fejlesztésért, és a nyersanyag biztosításért. Viszont nincs katasztrófa és végleges elbukás, ha az ellenfél elpusztítja az egységünket. Ugyanis lehetőségünk lesz ilyenkor újra respawolni, és visszatérni a csatába, sőt, akár meg is fordíthatjuk annak kimenetelét. A nehézség ebben csak annyi, hogy a visszatérési pontok általában messze lesznek elszórva a főbb eseményektől, addig pedig a megmaradt egységeinkkel kell bírni az ostromot.

 

A játék során tapasztalati pontokat gyűjtögethetünk, amik lehetőséget biztosítanak majd, hogy új fegyverek, speciális képességek, egységek elérésére, felhasználására. Az XP-k ráadásul minden játékmódban gyűjthetőek lesznek, vagyis ha mondjuk az egyjátékos módban kifog rajtunk egy küldetés, és nincs elég XP-nk, akkor elég ha mondjuk a skirmish módban lenyomunk egy spontán játékot, az ottani teljesítményünkért cserébe is pontokat fogunk kapni, amit viszünk magunkkal az akkor már újrakezdett egyjátékos küldetésbe. Természetesen a tapasztalati pontok gyűjtögetése online módban is él, ahol összesen öt különböző játékmód közül válogathatunk majd. A fejlesztők egy új Party rendszert is kifejlesztettek, ami magában foglal majd egy Follow the Leader ficsőrt, mely a csapattagok azonnali meccshez csatlakozását, klántámogatást, táblázatokat és minden egyebet magába foglal majd.

 

A Command & Conquer 4 HUD rendszere is komoly változásokon esik át. Búcsút inthetünk a jól megszokott vertikális elrendezésnek, ugyanis az új részben a horizontális menüsor dominál majd. Ezzel a fejlesztők azt szeretnék elérni, hogy a játékos figyelme kizárólag a térképen zajló eseményekre fókuszálódjon, így sokkal dinamikusabb, látványosabb harcokat lehet kivitelezni. Eltűnik a korábbi részekben használt radar, helyett a parancsnokoktól, felsőbb vezetéstől érkező parancsokat, tanácsokat, figyelmeztetéseket kell majd figyelnünk, amikor holografikus képek formájában bukkannak majd fel a kijelzőn.

 

A Command & Conquer negyedik epizódja valamikor jövőre készül el és kerül fel a boltok polcaira. A kizárólag PC-re fejlesztett játék rengeteg újdonságot csempész majd a stílusba, amivel egyértelműen egy új irány, egy új epizód, egy új sorozat alapköveit szeretné letenni az Electronic Arts Los Angeles.

Translate »