Oldal kiválasztása

Champions Online élménybeszámoló – harmadik rész

Champions Online élménybeszámoló – harmadik rész
15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

MMO lévén, a játék fejlődési rendszerrel is rendelkezik, amit most a küldetésekkel együtt végigvesz cikkírónk, bemutatva, milyen kihívásokkal találkozhatunk a fejlődésünk során.

A Champions Online-t bemutató cikksorozatunk során szóba került már a karaktergenerálás, a kinézet, a játékmenet és egyéb hasznosságok, azonban egy MMORPG esetében mindenképpen fontos kielemezni a szintfejlődést is, amely ahogy számos más hasonló stílusú alkotás esetében, úgy itt is tapasztalati pontok (XP) gyűjtésével történik, és mint központi szereplő hajtja előre a játékost. Ha belépünk egy adott világba, általában előbb vagy utóbb találkozni fogunk egy főnökkel, aki a legtöbb és legjobb küldetéseket ajánlja fel nekünk. Azonban bármerre is járunk az adott területen, szinte mindenhol belefuthatunk feladatokba, elvégzendő munkákba, hiszen a mondás ismert: Egy szuperhős soha nem unatkozik. Tétlenkedni mi sem fogunk a játékban, méghozzá egyetlen percet sem, arra viszont nem árt odafigyelni, hogy az elénk táruló sok-sok küldetést milyen sorrendben vállaljuk be. Nem árt ugyanis szelektálni az elvégzendő munkákat, mivel többször belefuthatunk olyan feladatokba, amelyekhez még nem vagyunk elég fejlettek, ilyenkor pedig jön a csúf elhalálozás, amely szerencsére a Champions Online világában semmilyen következménnyel nem jár, de mégis kiverheti azt a bizonyos biztosítékot. A szintkülönbségek tehát sajnos nem érződnek túlzottan, bár az ellenfelek és a lekaszabolható szörnyek velünk fejlődnek, a feladatok szinthez mért eloszlásáról ez már nem mondható el minden esetben.

 

 

Maga a fejlődés kilenc szintből épül fel. Ez a kilenc elkülöníthető lépcsőfok ugyanazt követeli meg az embertől, ami a tapasztalati pontokért való folyamatos küzdelmet jelenti. Minden egyes fejlettségi fázisban egyre több és több pontot kell összegyűjtenünk azért, hogy előrelépjünk, és mindig kilencszer kell megtennünk ugyanazt, hiszen a tízedik már a következő szintre lépést jelenti. Ez a szabály az eredeti papíralapú szerepjátékból maradt rá a játékra, de virtuális formában is működik, hiszen így éppen tökéletes időközönként történik meg az előléptetés, aminek következtében ugye életerőnk, manaszintünk és természetesen tulajdonságaink számadatai is növekedik néhány értékkel. Ez viszont nyilván nem minden, hiszen az, hogy szintenként erősebbek és intelligensebbek leszünk, vajmi kevés ösztönzést jelentene a játékban.

 

 

Éppen ezért találták ki a fejlesztők a Powerhouse épületeket, amelyek bejáratai kísértetiesen hasonlítanak a csillagkapukhoz, de átlépve rajtuk szerencsére hamar rájövünk, hogy a hatalmas bejáratok más célt szolgálnak. Ezekben az épületekben ugyanis találhatunk trainereket, vagy magyarítva edzőket, akik a szintlépéskor kapott képességpontjainkat tudják beváltani újabb támadásokra, védekezésekre és más képességekre. Ez önmagában roppant jól hangzik, hiszen szavatosságot nyújt az alkotásnak az, ha újabb támadásokat aggathatunk karakterünkre (van is helyük bőven), a gond csak az, hogy egyszerre annyi fajta lehetőség közül válogathatunk, hogy egyszerűen lehetetlen kiigazodni azon, vajon mi hasznos és mi nem. Költőien fogalmazva ez az érzés a bőség zavara, hiszen minden egyes új képesség áttanulmányozása hosszú órákba is telhet. Itt tehát nem ártott volna kissé meghúzni a nadrágszíjat, mivel az átlagjátékos véleményem szerint szereti a nem túl bonyolult dolgokat, ha pedig betéved a Powerhouse-ba, könnyen elriadhat, ellenben ha nem használja ki az itt felkínált lehetőségeket, esélytelen a további érvényesülése. Mindemellett a képességpontjainkat elverhetjük mindenféle érdekes és kevésbé érdekes dologra, többféle támadást, védekezést tanulhatunk meg itt, területre vagy egy személyre hatókat egyaránt, valamint fejleszthetjük a már meglévőket is, ami a zűrzavart nem kedvelőknek talán a leghasznosabb opció lesz.

 

 

Természetesen nem csak képességeinket, hanem tulajdonságainkat is tudjuk fejleszteni, méghozzá teljesen egyszerű módon. A felvehető küldetések többsége ugyanis nem csak tapasztalati pontokat ad a sikeres teljesítés után, hanem egyes feladatosztó emberek még tulajdonságfokozó ruhákat vagy tárgyakat is felajánlanak hálájuk jeléül. Ezeket soha nem szabad visszautasítani, főleg azért nem, mert többféle lehetőség közül választhatunk, és ha esetleg akkor nincs is szükségünk valamire, tágas kis inventorynkban minden elfér, hátha valakinek éppen az kell a későbbiekben, ami számunkra használhatatlan.  

 

 

A Champions Online fejlődési rendszerének és szinteloszlásának tehát akadnak gyermekbetegségei, ugyanakkor, ha elindulunk egy kis XP vadászatra, netalán csak szimplán kalandozni a változatos világok valamelyikében, akkor is legyünk kellően óvatosak. A játék ugyanis hiába figyel minket és igazítja hozzánk az ellenfeleket, valamiért így is, úgy is belefuthatunk olyan szörnyekbe, amelyeket csak két-három szinttel feljebb kellett volna megtalálnunk. Ezeket nyilván a fejlesztők folyamatosan javítják, hiszen hetente minimum egy, de inkább két patch mindig érkezik a játékhoz, amelyek többek között például az ilyen negatív hibákat is orvosolják. Azonban van, amibe még a fejlesztőknek sincs beleszólásuk, hiszen a közösséget nem tudják javítani, az magától alakul. Ha kíváncsi vagy rá, vajon milyen a hangulat a Champions Online világában, akkor ajánlom, hogy tarts velünk a továbbiakban, hiszen cikksorozatunk negyedik részében erről is szót fogunk ejteni.

Folytatása következik…

Translate »