Oldal kiválasztása

Singularity – Előzetes

Singularity – Előzetes
15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Raven Software a múlt hónapban Las Vegas-ban tartott DICE rendezvényen mutatta be a sajtó képviselőinek legújabb alkotását, a Singularityt, mely az FPS kategóriában száll majd ringbe, mégis annyi újító elemet tartalmaz, hogy érdemes szót ejteni róla.

Az Activison-Blizzard keze alatt dolgozó Raven Software csapata jelenleg igencsak elfoglalt, hiszen a Wolfenstein és az X-Men Origins: Wolverine játékadaptáció mellett nemrég bevállalt egy harmadik projektet is, a Singularityt, amit most februárban, a Las Vegas-ban tartott DICE-on mutatott be az újságíróknak. A játék az FPS-kategóriát képviselteti, de a fejlesztők annyi újdonságot szeretnének a játékba gyömöszölni, hogy mindenképpen érdemes egy kövér előzetesben bemutatni az érdekességeket.  A Raven Wisconsinban található stúdiója szerencsére nem hiszi magáról, hogy ők találták fel a spanyolviaszt, így egy már jól bejáratott, több játékban is alkalmazott elemet, az időmanipulálást ültetik produkciójukba, de annyira egyedi és kreatív megvalósításban, amivel eddig nem nagyon találkozhatott az egyszeri játékos.

 

A Singularity főhőse egy amerikai tesztpilóta, Nate Ranco, aki egy ismeretlen szovjet sziget felett balesetet szenved és gépével lezuhan. A hidegháború kellős közepén vagyunk, az oroszok pedig titkos kísérleteket végeznek a lakatlan szigeten, azonban valami balul sül el, és egy időanomália áll be, aminek köszönhetően képesek vagyunk 1950 és 2010 között ingázni. Amíg az egyik idősíkban működő, frissen felhúzott gyárak, ipari létesítmények között egy virágzó, élő környezetet találunk, ahol egy egész hadseregnyi szovjet katonát és orosz tudóst kijátszva tudunk csak közlekedni, addig a jövőben egy, a Fallout világához hasonló univerzum köszönt minket, ahol a háború végeztével itt maradt maréknyi unatkozó szovjet őrt és omladozó, rozsda mardosta épületeket találunk. Feladatunk kezdetben pofon egyszerű – vagyis annak tűnik -, meg kell találnunk a segédpilótánkat, akivel a baleset után elveszítettük a kapcsolatot.

 

A fejlesztők szerencsére már a játék kezdetén a történések közepébe hajítják a játékost, így szinte azonnal elsajátíthatjuk a Singularity fő erősségének ígérkező időmanipulálásra alkalmas eszköz, a Time Manipulation Device (a továbbiakban TMD) használatának alapvető fogásait. A kütyü lényegében egy csuklónkra erősíthető szerkezet, amit folyamatosan energiával kell majd feltöltenünk – erről később -, és amivel nemcsak az időt tudjuk manipulálni, hanem a környezetben található összes tárgy mindegyikét is. Segítségével életet leheletünk olyan tárgyakba, amik az idő múlásával már idejétmúltak, nem működnek, esetleg épp a rozsda emészti őket, de ugyanezt fordítva is elsüthetjük, így az éppen álló hidakat, hordókat, de akár élő szervezeteket is "öregíthetjük". A TMD két különböző, de nagyon hasznos funkcióval bír, melyek közül mindegyiket bármikor bevethetjük. Persze, ezek használata szituációtól függ.

 

Az egyik opció, hogy kisebb méretű tárgyakat képesek vagyunk a gravitáció meghazudtolásával megemelni, ellenfeleinkhez hajítani, vagy épp továbbhaladásunk céljaira felhasználni. Ez a mód nagyon hajaz a Half-Life 2-ben megismert gravity gunjához, de sose szégyen a jobbtól "kölcsön venni". Ezenkívül különböző tárgyakat, amiket felénk hajítanak el is kaphatunk. A prezentáció során a fejlesztők a katonák által dobált gránátokat hozták fel példának, amiket nemcsak elkaphatunk a levegőben, hanem meg is akadályozhatjuk, hogy felrobbanjanak a kezünkben. Ezt felhasználva, esetleg kivárva akár vissza is hajíthatjuk a küldeményt, ami így a katonák csoportját küldi a túlvilágra. Ennél sokkal érdekesebb képesség az idő manipulálása. Nemcsak vissza tudjuk tekerni az időt, de azt felgyorsítva előre is mehetünk benne. Ez rengeteg taktikai elemmel egészíti ki az FPS stílus által szabott korlátokat. Például képesek leszünk bizonyos objektumok alkalmazhatóságát megváltoztatni, hiszen egy rozsdás hordót vagy bármi mást nem tudunk felhasználni céljainkra, azonban ha visszatekerjük az időt, akkor ismét az eredeti állapotában áll majd rendelkezésünkre. Ha ez nem lenne elég meggyőző, akkor a múltban álló objektumokat is visszavarázsolhatjuk eredeti helyükre. Például, ha a továbbjutásunkhoz egy hídra lenne szükség, akkor visszamegyünk arra a pontra, amikor a híd még nem roskadt össze a súlya alatt, és szépen átsétálunk rajta. Fordított esetben pedig taktikai elemként rengeteg szovjet katonát küldhetünk vele a halálba. Például egy csapatnyi katona támad ránk, de ahhoz hogy lőtávolba kerüljenek, egy hídon kell átsétálniuk. Felmérve a helyzetet, mikor épp a hídon állnak, előretekerjük az idő kerekét, a híd pedig rozsdás halomként dől össze a szovjetek alatt. Ezenkívül élő szervezetekkel, ergo magukkal a szovjet milicistákkal is megtehetjük ugyanezt a trükköt. Az időt előrepörgetve hamuként porlanak el a szemünk előtt.

 

A TMD-nek természetesen vannak korlátai, ezzel is próbál egyensúlyt teremteni a Raven Software alakulata. A csapat rákényszerít minket, hogy állandóan pótoljuk kézre szerelhető kütyünk energiáját, ami egy idő után lemerül. Továbbá az időben történő ugrálást is korlátozvák, hiszen csak 1950 és 2010 között tudunk váltani, ráadásul a helyszín nem változik, csak az időpont. További nehezítés, hogy sok-sok 2010-ben összeharácsolt cucc nem használható a múltban, vagy ahhoz alternatív energiaforrás szükséges.

 

Ellenfelekben sem lesz hiány, így ha azt hittétek, hogy a szovjet haderő katonáin kívül nem akad más célpont, akkor sajnos tévedtetek. Mivel egy olyan sziget a játék helyszíne, ahol komoly kísérletek folytak, talán nem meglepő, hogy a minket körülölő környezet is érdekes teremtményeket rejt. Mind a növény-, mind az állatvilág érdekes mutáns szörnyeket hordott ki. A Face Tick például egy hatalmas, rovarszerű valami, ami halálos "iszapszerű váladékot" lövell magából. A Zekek emberszerű, fekete teremtmények, akik rajban támadnak ránk és könnyedén bekeríthetnek, így pedig igencsak nehéz dolgunk lesz velük. A Zekek érdekes jellemzője, hogy ha visszatekerünk az időben, akkor korábbi formájukban szovjet katonákként jelennek meg. Mondanom se kell, hogy mennyivel egyszerűbb hús-vér embereket lelőni, mint mutált szörnyeket.

 

A Raven Software jelenleg egyszerre három produkción is dolgozik, így csak remélni tudjuk, hogy az újító megoldásokat felvonultató Singularityra is megfelelő idő jut, és egy zseniális ötletből nem egy középszerű játékot dob össze a csapat. Bár elnézve a Wolfensteint, az X-Men-adaptációt és jelen cikkünk témáját, egyelőre nincs miért aggódnunk. A játék PC mellett konzolokra is kapható lesz, viszont megjelenési dátumunk egyelőre nincs.

Translate »