Kivártuk a tegnapi bejelentés utáni nagy infolavinát és inkább egy csokorba gyűjtve, egy rövid előzetes keretén belül foglaljuk össze, hogy mire is számíthatunk a Star Wars: The Old Republic kapcsán.

A BioWare és a LucasArts állta a szavát és egy korábban meghirdetett San Fransisco-ban tartott buli keretén belül hivatalosan is leleplezték legújabb, közös játékukat. Azt a produkciót, amiről már évek óta pusmognak, mégis most jutott el odáig a két fél, hogy hivatalossá tegye az egészet. De valahol érthető a dolog, hiszen a Knights of the Old Republic örökösének egy nagyon magasra tett lécet kell átugrania, vagyis nem lehet csak úgy kijönni valami férc munkával. A Star Wars: The Old Republic a már eddig ismert infók alapján egy masszívan multiplayer online szerepjáték lesz, amit az majdani kiadó Electronic Arts egyértelműen a World of Warcraft kihívójának tekint. Lássuk a részleteket!

A bejelentésre tehát tegnap hajnalban került sor és a sajtótájékoztatón rengeteg hasznos és érdekes információról rántotta le a leplet a LucasArts. Első körben megtudtuk, hogy az Electronic Arts már jó rég óta tisztában volt a projekt létezésével, ezért is volt égetően fontos a BioWare bekebelezése, hiszen így ey újabb nagyobb franchise-t tudhatnak maguk mögött és valljuk be, azért egy Warhammer Online és a Star Wars: The Old Republic igencsak masszív párost alkot majd a majd 30 éves MMO-piacon.

A történet a Knights of the Old Republic eseményei után 300 évvel játszódik, azaz még mindig nem a filmekből megismert világba csöppenünk, hiszen a KOTOR sztorija 5000 évvel korábbra tehető. Természetesen ekkor is dúl a Régi Köztársaság és a hamvaiból főnix madárként feltámadó Sith Birodalom közötti ádáz csata. A Jedi Tanács központját a Coruscantról Tythonra költözteti, majd sikeresen fegyverszüneti megállapodást köt a sötét oldallal, azonban a közhangulat mégis erősen bírálja a jó oldal jeles képviselőit. Állításuk szerint ők a hibásak az egész háború kirobbanásáért, így végül épp egy hatalmas intergalaktikus hidegháború kellős közepébe csöppenünk. A történet amúgy komoly központi szerephez jut, ugyanis a bejelentéssel egy időben azt is megtudtuk a játék vezető írójától, Daniel Ericson-tól, hogy nem terveznek "sima" harmadik részt kreálni, ugyanis annyi tartalmat pakolnak a készülő MMO-ba, ami körülbelül felöleli a KOTOR 3,4…12. részét is, erre pedig egy sima epizódban nem lett volna lehetőség. Állítólag a megálmodott csavarokkal és ármányokkal teleszőtt történet, a sok-sok helyszín a BioWare eddigi legnagyobb tartalomgenerálása, ugyanis az összes eddigi produkciójukban nem tömték meg ennyi érdekességgel játékaikat. A sztori írásával kapcsolatban érdekes adalék lehet, hogy Daniel Ericson elmondása szerint több éve 12 író, teljes munkaidőben dolgozik annak kidolgozásán, tehát tényleg hatalmas hangsúlyt kap a történet elmesélése. Állítólag szólózva, a single player-hez hasonló módon is játszható lesz a Star Wars: The Old Republic , a különbséget nem fogjuk észrevenni.

A játék kreatív dizájnere is nyilatkozott a bejelentést követően és tőle a "virtuális barátokról" és azok szerepéről tudhattunk meg számos érdekességet. Ezek szerint nem csak valódi játékosokkal vághatunk neki a hosszú kalandnak, hanem rengeteg, az egész univerzumot behálózó NPC-k is a segítségünkre lesznek. James Ohlen elmondása szerint az a terve a BioWare-nek, hogy necsak "petként" tekintsünk ezekre az NPC-kre, hanem mint "virtuális barátra", akire igenis kihatással lesznek majd tetteink. Ha éppen nem teszünk a kedvükre, akkor bármikor, könnyedén elárulhatnak, hátba támadhatnak. Döntéseik nemcsak tetteinktől, hanem a választott oldaltól is függeni fognak, vagyis ildomos jól megfontolni első körben, hogy jediként vagy a sötét oldal ismerőjeként vágunk neki a túrának. Mivel nincs mentési lehetőség, így a döntéseiknek konzekvenciái lesznek, vagyis minden kihat majd környezetünkre. Az NPC-kre még kicsit visszatérve, annyit érdemes róluk elárulni, hogy szinteket lépnek, kereskedhetünk velük vagy barátságot köthetünk, esetleg saját minihadsereget kreálhatunk belőlük, ráadásul egyedi, spéci felszerelésekkel vértezhetjük fel őket. Egyszerre egy ilyen NPC tarthat velünk, de a KOTOR-hoz hasonlóan időről-időre itt is cserélhetők lesznek.

Hivatalosan két kasztot jelentette be a LucasArts-BioWare duó, azaz választhatunk majd a Köztársaság, vagy a Sith Birodalom között és egyelőre csak lovagok lehetünk. Habár szó esett más, az univerzumhoz köthető ismert karakterekről is, ezek bejelentésére egyelőre még várnunk kell. Érdekesség, hogy teljesen testreszaható lesz választott karakterünk, akinek nem csak küllemét, de harci stílusát is mi alakítjuk ki. A lényeg, hogy az univerzum ismert és kevésbé ismert planétáin csámboroghatunk, ahol jó vagy rossz oldaltól függetlenül saját magunk alakítjuk majd sorsunkat. Ha már szóba kerültek a bolygók, akkor itt megemlíteném, hogy az első információk alapján rengeteg jól ismert planétára látogathatunk majd el. Ezek szerint tiszteletünket tehetjük Coruscant, a Tython, a Koribban, az Alderaan, Utapau, az Agamar, a Dathomir és a Manaan felszínén is. Az utazás mikéntjéről egyelőre nincs információnk, azonban azt már tudni véljük, hogy akadnak majd olyan helyszínek, amit specifikusan egyetlen frakció ural. A PvE és PVP tartalom mellett Realm vs Realm opcióval is felvértezik a játékot.

Megjelenésről egyelőre nem akart beszélni egyik fél sem, de remélhetőleg az előbb, mint utóbb elvet követve egy-két éven belül lesz valami a projektből. A sajtótájékoztatón levetített videó egy erősen pre-alpha stádiumban leledző játék benyomását keltette, így biztos, hogy rengeteg munka lesz még a játékkal, ami állítólag egy közepes erősségű gépen is könnyedén elfut majd.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás