Oldal kiválasztása

Dead Space – Előzetes

Dead Space – Előzetes
16 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Az EA Redwood Shores műhelyében készülő Dead Space eddig közölt információit egy kalapba gyűjtve dobtunk össze egy rövid előzetest, melyből kiderül, hogy az esetleges egyedi húzások mellett miért is van olyan érzésünk, hogy a fejlesztők túl sok Alient néztek és rengeteget Doom 3-aztak.

Az Electronic Arts tavaly októberben leplezte legújabb túlélőhorror-játékát, a Dead Space-t. A beharangozó információk szerint rengeteg egyedi újítást felvonultatót sci-fi világba ágyazott akciójátékról azóta kiderült, hogy korántsem lesz annyira korszakalkotó, mint ahogy azt a fejlesztést végző EA Redwood Shores elhintette, de ettől függetlenül egy ígéretes, kiváló iparosmunkának ígérkezik Isaac Clarke űrbéli kalandja.

A történet a távoli jövőben játszódik. Az emberiség réges-régen felélte a biztonságos otthont nyújtó Föld energiakészleteit, így hát életben maradásunk céljából más planéták nyersanyag forrásainak kiaknázásába kezdtünk. Bányászhajók százai járják a végtelen világűrt, hogy a különböző bolygók energiakészleteit felhalmozva további életet biztosítson a megmaradt emberiség számára. Azonban egy váratlan pillanatban segélyhívás érkezik az USG Ishimura-tól. A vészjelzést az Concordance Extraction Corporatin (C.E.C) főhadiszállása fogja. A fejesek egyszerű műszaki problémára gyanakodnak, így Isaac Clarke mérnököt és kétfős csapatát küldik ki, hogy hozza helyre a problémát. Egy biztonsági tiszt, Zach Hammond hadnagy és Kendra Daniels számítógép-specialista kíséretében az Ishimura fedélzetére lépve azonban rögtön ráeszmélünk, hogy bizony itt komolyabb a gond, ahogy azt korábban hittük.

A fejlesztők ígérete szerint komoly hangsúlyt kap Clarke és a hajón történt események háttere. Az információkat a videó naplók megtekintése során szipolyozhatjuk magunkba, míg főhősünk életéről egyéb formába tájékozódhatunk. Az előzetesen elhintett infók szerint mérnökünk szülei gyerekkorában elváltak, édesapját több mint 12 esztendeje már, hogy nem látta, ráadásul édesanyja egy különös szekta, „Jelzőkövek” oszlopos tagja, akiknek tagjai idegen eredetű építmények után kutatnak a galaxisban.

A játék stílusától eltérően ezúttal nem áll majd rendelkezésünkre mindenféle csúzli. Isaac Clarke mérnöki vénáját használva kreál majd magának megfelelő gyilkoló eszközt, alapesetben pedig egy plazmavágó áll majd rendelkezésére, amivel egy-egy jól irányzott mozdulat után egyből túlvilágra küldhetjük a necromorph-oknak nevezett idegeneket.  Bizonyos esetekben akár igazi boncolást is végrehajthatunk rajtuk. A kizsigereléssel lassíthatók lesznek a szörnyellák, hiszen egy hatalmas vágás gyomortájékon és az éppen kibuggyanó belek valószínűleg nem újabb támadásra ösztökélik majd a különös életformákat. Hasonlóan a lassítás vagy inkább a bénítás eszközeként funkciónál majd egy sztázisfegyverrel. A fentebb említett barkácsolós módszer alkalmazásakor egy kinetikus karabéllyal bővíthetjük repertoárunkat. Ha elfogyna a muníció, akkor ezen fegyvert használva különböző tárgyakat leszünk képesek megemelni és elhajítani a célszemély irányába – ismerős lehet a Half-Life 2-ből a megoldás. Ellenben öltözékünk egyedinek mondható. A pályákon való előrehaladáskor nem lesznek életerő növelő pakkok, így csínnyán kell bánnunk az energiánkkal, melynek állapotát Isaac gerincén végigfutó csík jelzi majd. Ezen kívül a sisakunk által kivetett képekből informálódhatunk egészségi állapotunkról. Ruházatunk ezen felül saját oxigénellátó rendszerrel illetve mágneses csizmával rendelkezik, melynek egy-egy küldetés alkalmával hatalmas szerep juthat, hiszen gravitációmentes területekre juthatunk el, ráadásul egyes esetekben csakis a gravitáció manipulálásával juthatunk előrébb, így taktikai elemnek se lesz utolsó.

Mint olvasható a korábban beharangozott újdonságok helyett inkább innen-onnan „kölcsön vett” ficsőrökkel próbál a játék operálni, melynek fő hangulati elemét a sötét, szűk folyosókon való mászkálás jelenti, ami egyértelműen a Doom 3-ból átvett ötlet. Ettől függetlenül egy nagyon kellemes produkciónak ígérkezik a Dead Space, mely idén év végén kerül fel a boltok polcaira, így karácsony magasságában kitűnő lehetőség nyílik majd egy kis hátborzongásra. Várhatóan PC-re, X360-ra és PS3-ra debütál az EA alkotása.

Translate »