Oldal kiválasztása

2008 legjobban várt játékai – első rész

2008 legjobban várt játékai – első rész
16 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Csak elérkezett a 2008-as év is, mi pedig összeállítottunk egy csokrot azokból a címekből, melyekre igazán érdemes lesz odafigyelni. A rengeteg jónak ígérkező játék miatt az összefoglalónk minimum két részes lesz. Az első felvonásért fáradjatok beljebb!Age of Conan (PC, Xbox360)

A Conan egy MMoRPG (online többjátékosra kihegyezett szerepjáték) lesz, ami az eredeti, Robert E. Howard által teremtett univerzumban játszódik majd. Végre barangolhatunk a hamisítatlan vérgőzös barbár vidékeken. Lélegzetelállító megvalósítást ígérnek a fejlesztők, s ez alatt értik a next-gen grafikát és az alapjáraton 7.1-re rendelt audió támogatást. S bár hivatalosan MMo program, belecsempésztek egy történetalapú szingli módot is. A játékmenetről is áradoznak rendesen, azaz változatos lesz és igazán rabulejtő élményt nyújt majd, de szerintem a játék igazi vonzerejét a nyers brutalitása adja majd, főleg hogy ebből a szempontból MMo színtéren úttörőnek számít. Egyébként az Age of Conant a Funcom nevű csapat fejleszti és a tervek szerint március 28-án láthat napvilágot, az Eidos égisze alatt.

Alan Wake (PC, PS3, Xbox360)

A Remedy üdvöskéje egy vérbeli akció-kaladnd móka lesz, erősnek ígérkező akció-thriller háttértörténettel. Eszerint egy Alan Wake nevű fickót irányítunk, aki mellesleg egy thriller műfajban alkotó best-seller író. A történet elején egy idilli kisvárosba érkezik, hogy kiderítse, mi áll menyasszonyának rejtélyes eltűnése mögött. Bár alapvetően küldetésorientált játékmenetel operálnak, szabadon barangolhatunk majd egy impozáns méretekkel rendelkező világban, amit állítólag eddig még nem látott részletességgel és realitással kívánnak megvalósítani. A küldetések viszont effektíve epizódokra osztják majd a történetet, melyek közt az átvezetést narrátorral oldják majd meg, így ha jól értem azt a hatást szeretnék elérni, hogy a játékos úgy érezze, mintha egy hátborzongató pszicho-thrillert nézne, melyben ő a főszereplő. Elviekben március 13-ától látogathatunk el Bright Falls (nem is annyira) idilli városkájába. (idő közben kiderült, hogy a Microsoft nyomására a játék idén sem készül el, így leghamarabb 2009-ben bújhatunk Alan bőrébe – a szerk.)

Alone in the Dark 5 (PC, PS2, PS3, Xbox360, Nintendo Wii)

Azt hiszem, ha van cím, ami mindenkinek ismerős, akkor az az Atari Alone in the Dark című sorozatának neve. A sztori ezúttal a Central Park körül bonyolódik, ugyanis az állítólag sokkal több annál, mint amit mi tudunk róla. Ezt szagolja majd ki az általunk alakított paranormális nyomozó, s mire minden szálat felgöngyölít New York többé nem lesz ugyanaz (hogy a hangzatos reklámszöveggel éljek). És hogy miért merek idézni a körítő szövegből? Egyszerűen azért, mert ez a sorozat azon kevesek egyike, amelyek eddig még nem okoztak igazán csalódást a rajongóknak. Szóval ha nem bánjátok én most el is tekintenék a további részletektől csak röviden összefoglalnám amit eddig tudni lehet: Az Alone sorozat megújul s állítólag elveti a szokásos kliséket, és március végén egy újabb hátborzongató alkotást vehetünk kezünkbe az Eden Studios jóvoltából.

Borderlands (PC, PS3, Xbox360)

A 2K Games új projektje igen hangzatos ígéretekkel kecsegtet. Ezek szerint ötvözi az FPS-ek és egy érdekfeszítő sci-fi/akció RPG legjobb tulajdonságait, s mindezt egy igazán erős online multi támogatással. Online a játékosok teljesen szabadon csatlakozhatnak mások játékaihoz, vagy léphetnek ki azokból. A kerttörténet szerint a távoli jövőben járunk, ahol az ember már több planétát meghódított és a kolonizálás még mindig folyik. Helyszínül, ahogy a cím is mutatja, a peremterületekre eső bolygók szolgálnak. Itt eshetnek egymásnak a játékosok, mindennel, ami a kezük ügyébe kerül. És itt következik a játék talán legnagyobb vonzereje, nevezetesen az úgynevezett tartalomgeneráló funkció. Ezzel szinte korlátlan szabadság szakad a nyakunkba, ugyanis minden tetszés szerint átépíthető, fejleszthető. Ennek köszönhetően pl. minden típust összeszámlálva több mint fél millió lőfegyverrel lehet dolgunk. De hogy erről saját szemünkkel is meggyőződhessünk, még egészen őszig várnunk kell.

Brothers in Arms: Hell’s Highway (PC, PS3, Xbox360)

A nagysikerű csapatközpontú II. világháborús FPS 2008 első negyedévében ismét tiszteletét teszi nálunk. Már a nyári kiállításokon is mutogatta a UbiSoft, ráadásul nem is sikertelenül. Ezen nincs is mit csodálkozni, végül is mindent meghagytak, ami az előző részeket naggyá tették, plusz amin lehetett, még javítottak is. Evidens, hogy a grafika és a hangok jelentik az első szembetűnő változásokat (reklámszövegekben az abszolút next-gen játékként beszélnek róla), természetes, hogy a fizikán is csiszolnak egy keveset a Gearbox Software emberei, a történetet pedig a kegyetlen valóság adja, ugyanis a második világháború legnagyobb ejtőernyős akciójának lehetünk aktív résztvevői. És nem mellékesen mindezt nyakon öntötték egy kellemesnek tűnő többjátékos móddal is.

Condemned 2: Bloodshot (PS3, Xbox360)

A Sega vérgőzös thrillere, a Condemned is visszatér 2008-ban. A folytatás Bloodshot alcímen fog futni és a már ismerős Ethan Thomas bőrébe bújhatunk ismét, aki mostanra már csak volt nyomozó a gyilkosságiaknál, ugyanis az első rész eseményei maradandó nyomokat hagytak az idegein szegénynek. Ezúttal mégis visszarendelik a hivatalba, mégpedig azért, hogy eltűnt társának nyomára akadjon. Röviden tehát, egy idegronccsal kell a sötét sikátorokban követnünk egy brutális gyilkost, hogy végül minden titokra fény derüljön, s megtaláljuk partnerünket is lehetőleg még élve… Az enyhén aberrált hangulat mellett a játékmenetre is nagy hangsúlyt fektetnek a Monolith Productions emberei. Ígéreteik szerint lesz rengeteg lőfegyver, tömérdek közelharci eszköz és egy teljesen új harcrendszer, támadó és védekező kombókkal. Hogy mi lesz belőle? Ha minden jól megy, kiderül az első negyedévben.

Devil May Cry 4 (PC, PS3, Xbox360)

Íme egy újabb cím, amiről fölösleges sokat írni, mivel majd’ minden játékos ismeri. A háttér változatlan, ugyanaz a csapat készíti a DMC 4 et is, akik a Resident Evil szériáért és Dante korábbi kalandjaiért is felelősek. Nézzük hát, mi újjal szolgál a negyedik epizód! Új történet, amiből, poéngyilkosságokat elkerülendő, nem sokat árulnak el, de eddigi tapasztalatok alapján nem kell félnünk. Változás, hogy kedvenc féldémonunk, Dante, kap egy társat Nero személyében, sőt inkább utóbbi kerül majd a középpontba. Hosszabb, hatásosabb, őrültebb és főleg halálosabb kombók várnak, mint eddig valaha (mind karddal, mint lőfegyverekkel). Szemetgyönyörködtető, de változatlanul kaotikus képi világ és környezet, s mindezt stabil 60 fps-en. És erre már nem is kell olyan sokat várnunk, ugyanis ha minden igaz, február végén (hivatalos dátum feb. 29) már ki is próbálhatjuk.

Fallout 3 (PC, PS3, Xbox360)

Ismét egy olyan cím, amit nem kell bemutatni, hisz’ a Fallout sorozat címe gyakorlatilag szinonima a poszt-apokaliptikus környezetben játszódó, brutálisan jó RPG-re. Még mindig a globális atom-háború utáni világban járunk, ahol kizárólagos biztonságos körzetnek a Vault 101 számít. Itt éldegélünk mi is, drága édesapánkkal, aki egyszer csak úgy dönt, hogy adrenalin hiánya van és elhagyja az egykori Washington DC-t. A jó fiú pedig természetesen utána indul, hogy kiderítse, mi is történt valójában. És hogy mit ígérnek? Korlátlan szabadság (egyedül a sugárzásszintjelzőt kell néha figyelnünk, merre érdemes menni, de térben teljesen szabadok leszünk), teljesen szabad kéz a karakterek testre szabásában, új pontrendszer,  új nézőpontok, korlátozatlan döntésszabadság (minden helyzetre több megoldás létezik), harc közben megállítható idő, így egyfajta stratégiai nézetet kapunk, ahol a támadások specifikációival bajlódhatunk. Ezekhez jön még az állítólag páratlanul okos A.I. és a meseszép grafika. Jól hangzik, igaz? Az viszont már kevésbé, hogy a Bethesda november 28-ára tűzte ki a nagy napot.

Halo Wars (Xbox360)

A Microsoft nagysikerű Halo sorozatának egyfajta folytatásáról van szó, vagyis inkább előzményéről. A sztori ugyanis Master Chief első kalandja előtt zajlik majd, amikor is a humanoid UNSC csapatok először akasztották össze a bajuszt a gonosz Kovenanttal. A sajátos atmoszférájú univerzum tehát marad, viszont most egy valós idejű stratégiával (RTS) lesz dolgunk. Rengeteg ígéret elhangzott bizonyos eget rengető újításokról, amik tekintve a Halo 3 multis teljesítményét, nem feltétlenül alaptalanok. Végül is melyik műfaj lenne jobb táptalaj egy izmos többjátékos résznek, mint az RTS? Egyébként a játék az Ensemble Studios boszorkány konyájában készül (ők követték el az Age of Empires sorozatot is), kizárólag X360-ra. A megjelenésről egyelőre nem túl sokat tudunk, így csak remélni tudjuk, hogy idén kézhez kapjuk.

Left 4 Dead (PC, Xbox360)

A Left 4 Dead a Turtle Rock Studios műhelyében készül. Ezek a srácok a Counter-Strike Source-ból lehetnek ismerősek, ugyanis amolyan társfejlesztőként rendesen kivették a részüket a CS feltupírozott változatából. Most a terroristák és az elhárítók nem fognak ugyan szerepelni, ám a multira kihegyezett játékmenet és a Source motor maradnak. Esetünkben egy túlélő horrorról van szó. A történet amolyan Romero ízű vágással indít: világunkat elözönlötték az élőholtak. Hogy hogyan és miért sétálnak újra a már elhalálozottak, azt nem tudni, de ez most nem is olyan lényeges. Adva vagyon nekünk négy túlélő, akiknek zombik ezrein kell átverekedniük magukat, hogy mentsék a bőrüket. Mint mondtam többjátékos mókára kihegyezett játékról van szó, úgyhogy a négyeknek segíteniük kell majd egymást, hogy esélyük is legyen (fedező tűz, mentés, töltények elosztása, miegymás). Plusz poénként igazi multi módban másik négy játékos csatlakozhat a zombik táborához is és ilyenkor nagy eséllyel ők veszik át az aktuális boss szerepét. Mostani állás szerint valamikor az első félévben érkezik az eladókhoz.

Mercenaries 2 (PC, PS2, PS3, Xbox360)

Úgy látszik a folytatások éve következik. Ismét belebújhatunk a kivarrt, tarajos svéd zsoldos bőrébe, s ezúttal egy fiktív venezuelai polgárháború aktív részesei lehetünk, s közben csúnya módon mások szenvedéséből gazdagodhatunk (de hát ezt csinálja egy zsoldos, nem?) Ha véletlenül új magánhadseregünk építgetése közben elfogyna a pénz, akkor sem lesz gond, mivel minden, ami előfordul a játékban megvehető, eladható vagy elrabolható. Tehát ha megtetszik valami, akkor már csak az eredeti tulajtól kell megszabadítanunk valahogy… Lesz rengeteg új cuccunk (fegyverek, járművek, szóval minden, ami kellhet). Becsempésztek még pár érdekes újítást. Ilyen pl. a tűz. Mindent és mindenkit felgyújthatunk és állítólag lángok még nem voltak olyan realisztikusak, mint amilyenek a Mercenaries 2-ben lesznek. De ne ragozzuk tovább, aki egy kemény zsoldoskalandra vágyik, az bizalommal fordulhat tarajos barátunk kalandjaihoz, persze csak 18 felett és február 29 után.

Ninja Gaiden 2 (Xbox360)

A változatosság kedvéért ismét megmenthetjük az emberiséget. A címből kiindulva az sem nagy meglepi, hogy kit (vagy inkább mit?) irányíthatunk. Igen ha Ninja Gaiden akkor nem lepődünk meg, hogy a fő karakter Ryu Hayabusa egy ninnya, éspedig egy igen jól felszerelt példány. Van nála minden, amit foglalkozása művelői valaha is használtak. És hogy ne írjuk le egy szimpla tucat terméknek, nézzük mi érdekeset is kínálnak a Team Ninja programozói! Áll-leejtős ninja eksön, persze itt is non-stop kiadásban, szövevényes történettel nyakon öntve. Mindemellé brutális grafika társul majd (és az eddig napvilágot látott képek alapján, nyugodtan tessék a brutális szót a szoros értelmében venni, nem véletlen az a tizennyolcas karika) Szintén Microsoft kiadásban kerül majd a boltokba, de sajnos egyelőre még nem tudni, pontosan mikor.

Spore (PC, DS)

A Spore már elég nagy port kavart 2007 kiállításain az egyedi koncepciójával. A Maxis készülő szimulátor-stratégia keverékében az evolúció lépcsőfokait járhatja majd végig a játékos, kezdve az egysejtű létformával, elvileg egészen a high-tech civilizációig. A játék alatt teremtményünk életének minden mozzanata tőlünk függ, ahogyan haladunk a hat fázison keresztül, bár a harmadik szakasztól kezdve már nem egyetlen lényt pátyolgatunk majd az élet rögös útján, hanem teremtett fajunk egész kolóniáját, hogy végül elérjünk az űrkorszakhoz. A világ pedig, melyben boldogulnunk kell, tele lesz élettel, furcsa lényekkel, más játékosok teremtményeivel, szóval, ha minden összejön, nem lesz könnyű ráunni a progira. Kényes pont lehet majd a kezelőfelület, hisz’ anno ha jól emlékszem, a hasonló témával operáló Evolva is ebbe bukott bele. Viszont ha minden akadályt ügyesen vesznek a srácok, akkor egy igazi sikergyanús alkotással lesz dolgunk. Június 20-a körül minden kiderül.


Too Human (Xbox360)

A Too Human már alaptörténetében sem mindennapos. Na jó, itt is megvan a mentsük meg a szegény emberiséget a gonosztól alapkoncepció, de ezúttal egy kibernetikus isten szerepében tehetjük mindezt. És a gonoszok, akiket Baldur képében le kell gyűrnünk, pusztító robotok lesznek, akiknek minden vágyuk hogy kipucolják a kék bolygót. Hogy ezt pontosan miért is csinálják azt nem tudom, végül is lényegtelen. Baldurnak le kell őket nyomni. Erre lesz lehetősége közelharcban, tűzfegyverekkel, vagy ami éppen a kezébe akad. A fejlesztőcsapat (Silicon Knights) non-stop pergő akciót ígér, lélegzetelállító grafikával és gyönyörű mozikkal. Elvileg február végén lát napvilágot a drágaság, a Microsoft gondozásában.

Folytatás hamarosan…

 

Translate »