Oldal kiválasztása

Universe at War: Earth Assault – demóteszt

Universe at War: Earth Assault – demóteszt
16 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Ha miden igaz, akkor a Petroglyph bolygóközi RTS-e a Universe at War: Earth Assault még idén a boltokba kerül. Ezen felbuzdulva nekiugrottunk a demónak…

A demó, a maga majd’ 2 és fél gigájával egy tutorial részt kínál, illetve a Hierarchy kaszt küldetéssorozatából két akcióban vehetünk részt. Az oktatás kb. 5-10 percét leszámítva a tesztverzió közel egy órás játékélményt nyújt —persze ez játékstílustól függően változhat, én mindent elolvastam, és végighallgattam, így jött össze a kb. 60 perc.

A fejtágító részről nem érdemes sokat beszélni, röviden elmagyarázza a játék kezelésének ügyes bajos dolgait (ez annak, aki már játszott RTS-sel, nem lesz nagy újdonság), illetve megmutat pár (a későbbiekben hasznos) extrát.

A kampánybeli két küldetés már sokkal izgalmasabb. Nem tudom pontosan, hogy a sztori mely részéből kaptunk most ízelítőt, de már javában folyik a Föld megszállása és mi most a földön kívüli inváziós erők oldalán szállhatunk harcba. Eleinte csak egy maroknyi csapattal kel végigzúznunk az embereken és szövetségeseiken, majd mikor kezd komolyodni a helyzet, megkapjuk az első lépegetőnket. Személy szerint én ezekre vártam, mióta megjelentek az első képek a stuffról. Innentől pedig nincs más dolgunk, mint rombolni az első küldetés végéig. A második viszont már ad egy kis ízelítőt az építgetős részekből és a nyersanyagbeszerzésből is (ez utóbbi nekem a klasszikus UFO-s filmeket jutatta eszembe).

A játékmenet nem tűnik túl bonyolultnak, a kezelőfelület kellően egyértelmű, s minden létfontosságú parancs könnyen elérhető. Az egységeinkért felelős A.I.-ra sincs sok panaszom, az útkereséssel volt néha pici gond, de mást nem tudok felhozni ellene és az ellenfél sem teljesen hülye… Igaz egyelőre erről az oldaláról a gammának nem tudok nyilatkozni, mivel a két misszió erőteljesen rush jellegű volt, és a gép a védekezésen kívül nem sok mindent csinált. Na, de erről a részről ennyit.

Következzék a grafikai rész. Itt esett le az állam igazán. Nem feltétlen a látvány lenyűgöző volta okán —bár egyáltalán nem csúnya progi, sőt—, hanem az optimalizálás miatt. Kezdésnél az autodetect funkciót használtam a grafikai beállításoknál, ami mindent majdnem maxra állított. Én itt már gyanakodtam, hogy majd a’la C&C3 ez is megy majd szépen egészen a nagyobb ütközetekig, de csalódnom kellett… A legnagyobb harcok közepette sem produkált semmi lassulást a game. A grafikai megvalósításra sincs igazi panaszom, bár a környezet textúrái nem a legrészletesebbek, ugyanakkor az összecsapások impozáns effektparádéval szolgálnak. Amit viszont kicsit rossz néven vettem, az az, hogy egységeink nem hagynak nyomot a talajon. Egy gyalogos, vagy egy humvee nem hagy nyomot a földben? Hát jó… De hogy az óriási monstrumok is csak picit felkavarják a port lábaik körül és ezzel kifújt… ez picit élményromboló.

A demó a hangeffektek terén is igen jól teljesít (legalább is szerintem). Igaz, a kis gyalogos egységek hangjaitól először fetrengtem a röhögéstől, de végül is elég artikulálatlan hangsorokat adnak ki, hogy elhiggyük, ezek tényleg nem földiek… A zene maximálisan elnyerte a tetszésemet. Mostanában alap, hogy dinamikus zenei keveréssel dolgoznak a játékok (azaz mindig a helyzetnek megfelelő zene szól), szóval ezt annyira nem kéne kiemelnem, de valahogy mégis megfogott. A játékmenet kb. 90%-át kitevő csatározások alatti masszív gitártémák szerintem őrült jól eltaláltak, bár lehet, hogy ez a metált kevésbé kedvelőknek nem fog ennyire bejönni, de lássuk be romboláshoz tökéletes aláfestés…

Összességében a demó alapján nekem ez egy vérbeli akció-orientált RTS-nek tűnik, amiből nem akartak többet kihozni a készítők, mint amennyit érdemes, ugyanakkor minden benne van, amit elvárhatunk. Valószínűleg a StarCraft 2-t nem fogja megszorongatni, de azzal szemben van egy jelentős ütőkártyája, nevezetesen, hogy elvileg még Karácsony előtt a boltokba kerül. Amiben nagy veszélyforrást látok, az a felek kiegyenlítettségének megoldása. Ugyanis a földi ellenállás nem okozott komolyabb nehézségeket, de ugye a teljes verzióban biztosan lesz ember kampány is…

A teszt alatt készült összes screenshot megtekinthető a galériánkban.

Tesztkonfig: AMD Sempron 3000+, 2GB DDR1 RAM, GF 7600GT 256MB DDR3

Translate »