Oldal kiválasztása

Call of Duty 4 demóteszt

Call of Duty 4 demóteszt
17 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Csütörtök este megérkezett az év egyik legjobban várt demója. Mostanra sikerült abbahagynunk, hogy írjunk is róla…

Hol is kezdjem? Először is én nem nagy reményekkel ültem neki ennek a demónak… Meg lehet kövezni, de én imádtam a II. VH-s hangulatot és féltem, hogy a játék elveszti a vonzerejét. Nos hatalmasat csalódtam… De szerencsére pozitívan.

Kezdjük a technikai oldallal. A próbaverzió 1,4 GB-ot foglal, ami valljuk be nem kevés, de higgyétek el megéri. A beállítási fülön a már megszokott rendszerben találjuk az állítani valókat. Jóval több van belőlük, mint anno a 2-nél volt, de sokkal jobban is néz ki a stuff és valószínű, hogy képes megmozgatni a legerősebb szörnyetegeket is. Én egy jó közepes beállításon tudtam játszani vele a konfigomon (Sempron 3000+, 1GB RAM, GF 7600GT), az eredményt, pedig a mellékelt képeken és a cikkhez tartozó galériában láthatjátok.

A főmenü a demó mellet felajánlja az E3-as trailer megtekintését és a teljes verzió megrendelését is, de minket most a demó érdekel. Az összes nehézségi fokozat elérhető benne, midegyik a szokásos elnevezésén Greenhorn-tól Veteran-ig. A naplós töltőképernyőt lecserélték mozgóképre, ami igen jó ötlet, mert így mire véget ér az animáció, kész a töltés és nincs az, amit eddig fájlaltam, hogy már rég végigfutottam a szöveget és még mindig töltögetett. Mellesleg meglepően rövid töltésidővel operál a progi.

Egy küldetést próbálhatunk ki, de abban van minden. Épületet kell megtisztítanunk a rossz fiúktól, tankokat levadászni, légi üteget hatástalanítani, szóval nem fog unatkozni, aki kipróbálja. Felszerelésünk kétféle fegyverből, éjjellátóból, illetve füst- és repeszgránátokból áll. A fegyvereket menet közben az eddigi gyakorlat szerint lehet -és kell is néha- váltogatni. Az irányítás gyakorlatilag a CoD2-ből van persze némi fejlesztéssel, de tökéletesen kézre esik minden.

A botok eddig sem voltak teljesen agyatlanok, de mintha fejlesztettek volna rajtuk egy keveset, legalábbis csapattársaim okosabbnak tűntek az eddigieknél, de az ellenfelek is alkalmaznak taktikákat, igaz, ez legtöbbször rush aztán vissza fedezékbe -ha tudnak- és néha valaki megpróbál a hátunk mögé is kerülni, de legalább van csapatmunka.

Nagyon kíváncsi voltam a nagyon reklámozott "a golyók átmennek a falon" részre. Azt is jól oldották meg az Infinity Wards emberei. Tényleg át lehet lőni a falakat, de persze nem mindennel és nem minden anyagú falat, meg ugye a távolság sem elhanyagolható tényező. És ami a legjobb az egészben, hogy minden tényezőt összevet a motor, és azok alapján számolja ki, hogy mekkorát sebeznek az ilyen találatok…ötletes.

Amit nagyon hiányolok belőle ,az a ténylegesen rombolható környezet, mert hát az elég jó dolog, meg divatos is mostanában, de végül is nem katasztrófa a hiánya. Bizonyos tereptárgyakat így is lehet lövésekkel mozgatni, megsemmisíteni. Ilyenek pl. az utcán felejtett autók, melyek adott számú találat után robbannak. Ez egész jó fegyver, ugyanakkor erős veszélyforrás is.

Ez a demó sem túl hosszú (harmadik fokozaton kb. 18 percbe tellett), de hát nem is az a dolga, hogy sokáig játszunk vele, arra ott lesz a teljes. Részemről tűkön ülve várom és gondolom, ezzel nem vagyok egyedül. Aki még nem próbálta ITT talál linkeket a demóhoz -akinek az eddigi CoD-ok tetszettek, azok számára kötelező!

Translate »