Oldal kiválasztása

X07 – Mass Effect bemutató

X07 – Mass Effect bemutató
17 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Az idei Microsoft rendezvényen, az X07-en a BioWare X360 exkluzív gammája, a Mass Effect is tiszteletét tette. Egy harminc perces demót próbálhattunk ki. Ennek a rövid beszámolója következik most.

Az idei PAX-on – Penny Arcade Expo – a Microsoft többek között a BioWare X360 exkluzív szerepjátékával, a Mass Effecttel is képviseltette magát. A hatalmas tömeg és folyamatos érdeklődés miatt a rendezvény három napja alatt egyszer sem sikerült rendesen időt szakítanunk az ott kiállított demóra, így az idei Torontóban zajló X07 rendezvényre kellett elutaznunk, hogy nyugodt körülmények között tesztelhessük az E3 óta igencsak felpumpolt Mass Effectet. A PAX-on ért csalódottságunkat a BioWare egyik alkalmazottjának, Christ Priestly is elpanaszoltuk, aki azonnal kényelmes fotelban ültett bennünket, majd a kontrollert a kezünkbe nyomva neki is álltunk a tesztelésnek.

A mostani, közel harminc percnyi játékélményt nyújtó demóban az emberiség szebb napokat is látott bolygóján, az Eden Prime-on barangolunk. Főhősünk Sheppard parancsnok, aki csapatával és egy különös kísértet szerű lénnyel, Nylusszal azért érkezett a bolygóra, hogy kivizsgáljon egy fura zavargást, amit egy rövid rádióüzenetben jelentettek az emberek lakta bolygóról. Priestly megjegyzi, hogy akik nem szimpatizálnak a "Kísértetekkel", azok valójában a rendszer békéjért küzdenek a kormány fegyveres haderőivel karöltve.

Az Eden Prime évekkel ezelőtt az emberi civilizáció fellegvára volt, azonban mára minden rémálomba fordult át. A fák és a teljes növényzet kipusztult, az égből az életet biztosító eső helyett hamu esik, gyakorlatilag élet megszűnt létezni.

Szóval ezen a bolygón kis csapatunkkal karöltve indulunk neki, hogy elérjük célunkat. Egy hatalmas területen átvágva kezdjük meg kalandozásunkat. Ez a küldetés kitűnő lehetőség Sheppard számára, hogy letesztelje Nylust, a "Kísértetet", hiszen számos alkalommal kritikus helyzetbe kerül a csapat. Mielőtt új területre tennénk be a lábunkat teljesen átfésüljük a terepet.

A legszembetűnőbb változás az előző, E3-as verzió óta a kezelőfelületen vehető észre. A srácok gyakorlatilag teljesen átszabták azt, azonban így sokkal gyorsabban és egyszerűbben érhetők el a legalapvetőbb dolgok. A harcrendszerből számos stratégiai elemet a kukába dobtak a fejlesztők, így most egy teljesen lecsupaszított, csakis a lényeges elemeket tartalmazó rendszert kapunk majd. Kezdetben, a fegyvereket a d-padon térképezhettük fel és úgy választhattuk ki a stratégiát, amit aztán a csatamezőn élesben is megvalósítottunk az egységek megfelelő helyre pozíciónálásával. Ez az egész most úgy néz ki, hogy egyetlen felületen keresztül érhetőek el a fegyverek és a "varázslatok". Amíg kiválasztjuk a számunkra megfelelő fegyvert és "varázslatot", addig teljesen megáll az idő.

A stratégiai kezelőfelület nagyon hajaz a Rainbow Six: Vegasban látott rendszeréhez. Amint célba vesszük a kívánt célt, megnyomjuk a "tűz" gombot  és a csapattagok is azonnal reagálnak cselekedeteinkre. A  Mass Effectben az NPC-k irányítását úgy oldották meg, hogy ha az egérrel egy fedezékre mutatunk majd rákattintunk, akkor  azok azonnal  odakúsznak vagy másznak, vagy ha egy  békénket megzavaró ellenre kattanunk, akkor azonnal nekiesnek szegénynek,  és így tovább.

Ugyan a Mass Effect tipikus RPG játéknak van hirdetve, mégis rengeteg akcióelemet préseltek bele a BioWare jómunkásemberei. Sok helyen a klasszikus szerepjáték részek az pergős akcióelemek miatt mellőzve lettek, de ettől még nyugodtan RPG gammák családjába sorolható a Mass Effect. És ha már akciórészletek, akkor a célzásról is ejtsünk pár szót. Sajnos eléggé felejhetőre sikeredett a kidolgozása, ugyanis elég ha a kiszemelt áldozatunk könyezete felé tesszük a célkeresztet és úgy sütjük el csúzlinkat. Valószínűleg így is találatot érünk majd el. Remélhetőleg a novemberi debütálásig ezt az órási bakit javítja majd a BioWare. Gyakorlatilag a mai FPS játékok célzórendszeréhez hasonlítható a játékban felbukkanó rendszer, ami egyben elég primitívnek is mondható, mégis lehetőséget biztosít a mozgás és pozíciófogás közbeni pontos célzásra. Természetesen képesek vagyunk az eszközeinket fejleszteni és képesek vagyunk bizonyos dolgokat letépni, feltépni vagy az aljzatról felszedni.

Természetes erőnk nem épp olyan lett, mint amilyenre számítottam. Önmagában se "mana", se "energia" csíkot nem találunk. Erőnk lényegében egy folyamatosan újratöltődő rendszerként működik. Miután használtuk, időbe telik míg újra erőre kap. Az életerőnk is hasonló elven működik majd. Szintén egy újratölthető rendszer része. A demóban főhősünk egy olyan páncélt viselt, ami ha sokáig elkerültük a sérüléseket, automatikusan feltöltötte életerőnket, habár ez elég sok időt vett igénybe. Ilyesmit már láthattatok a Master Chief papán a HALO sagaban.

Miután az ellenség egy kisebb csoportját kicseleztük egy épülethez érkezünk, ami sajnos zárva van. Viszont tovább haladásunkhoz muszáj kinyítni, így a játék egy kis mini hackerjátékot ajánl fel, ahol két lehetőség közül válaszhatunk. Műszaki szakiként lehetőségünk nyílik, hogy az elénk állított akadályt változatos készletünk segítségével nyissuk ki. A demóban az ajtó elektromos rendszerét hackelhetjük meg vagy egy bizonyos "omni-gelt" is alkalmazhatunk, ami egy univerzális, mindenki számára elérhető eszköz. Természetesen mi a hackelést választottuk. A mini hackelőjáték nem túl bonyolult, de azért kicsit próbára teszi a kézügyességünket.

Amint sikerül feltörni az ajtó elektromos rendszerét, továbbhaladunk és miután már teljesen magunk mögött tudhatjuk az előző akadályt, hirtelen belefutunk Sarenbe, a Mass Effect főellenségébe. Saren a beharangozó szerint hűvös, könyörtelen természet és a demóban látott kinézete alapján ez valóban így van.

A közel harminc perces demonstráció itt ért véget. Christ Priestly elárulta, hogy a játék mindenféleképpen novemberben érkezik és nagyon reméli, hogy a teljes játék végleges elkészülte előtt még egy játszható, publikus demót azért sikerül összeütniük.

A látottak minket nagyon meggyőztek. Ugyan akadnak még gyermekded hibák – lásd célzás -, de a fejlesztők tartották magukat, ahhoz amit előzetesen beharangoztak. A grafikai megvalósítások, a játékmenet és a hihetetlenül érdekes történet valóban azt nyújta, amit évekkel ezelőtt a bejelentéskor a BioWare megígért.

Translate »