Oldal kiválasztása

RfB: Rush for the Bomb interjú

RfB: Rush for the Bomb interjú
17 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A játékkal kapcsolatos kérdéseinkre Kordován Csaba, a Stormregion marketingese közbenjárásával kaptuk meg a válaszokat.– A Rush for Berlin kapható volt magyar nyelven, a kiegészítőt is honosítva vásárolhatjuk meg?

Természetesen. A Stormregion számára nagyon fontos, hogy Magyarországon is ugyanolyan a feltételekkel és minőségi kondíciókkal juthassanak hozzá a játékosok termékeinkhez, mint külföldön. Ezért a Rush for the Bomb esetében is ugyan azt a koncepciót követtük mint az alapjátékunk esetében: a játék menüje és a kísérőszövegek mellett a narráció is szintén magyar nyelven hallható és olvasható, a küldetések közötti animációkat pedig feliratoztuk. A játékban található nációk – az RfB-hez hasonlóan – saját nyelvükön kommunikálnak.

– Az alapjátékhoz hasonlóan a kiegészítőt is meg lehet majd vásárolni rajtatok keresztül?

Igen, a http://www.rushforberlin.hu címen elérhető webáruházunkban hamarosan előrendelhető lesz a játék, amit a megjelenés után azonnal postázunk is.

– Mint már tudni lehet két új kampánnyal örvendeztetitek meg a rajongókat. A két kampány mennyire fedi egymást? A kampányok részét képező missziók mennyire kapcsolódnak egymáshoz? Egy történetszálon mehetünk végig, vagy különálló missziókat kell kommandíroznunk? Vagy a kettő között van valahol az igazság?

A kiegészítőlemez tervezésekor nagy hangsúlyt fektettünk egy izgalmas és magával ragadó történetszálra. Ezért nem különálló pályákat, hanem egy, nagyobb lélegzetvételű misszióstruktúrát vázoltunk fel, amit kampányonként 6-6 pályára osztottunk. A pályák így szigorúan követik a kibontakozó eseményeket, és csak az utolsó pálya végigjátszása után derülhet fény a teljes igazságra. Izgalmas újításként pedig mind a német mind a szövetséges hadjárat első pályája ugyanaz a norvégiai helyszín lesz, csak az ellentétes oldalakról játszva ágazik szét a történet ezután 2 szálra – az adott kampánytól függően.
 
– A történetnek egy vége lehet, vagy van alternatív befejezés is?

A két kampány befejezése más és más scenáriót vázol, így ha a játékosok  sikeresen teljesítik az utolsó pályát is, akkor a befejezéskor nem marad elvarratlan szál és fény derül a történet csattanójára is…
 
– Milyen új helyszíneken csatázhatunk majd?

Norvégia, és a semleges Spanyolország jelenik meg a kiegészítőben új helyszínként – továbbá játszhatunk akár éjjel, akár zord időjárási körülmények között is.

– Milyen új egységeket vethetünk majd be? Az új egységeknek milyen speciális képességei lesznek?

Új járművek a játékban:

Aero Sledge NKL-26
Horten Ho-229 Flying Wing
Messerschmidt  Bf-109
Junkers Ju 87 Stuka
M4 Sherman Calliope

– Régi egységek képességei között lesz változás?

Nem változtattunk az egységek képességein, helyette bekerültek a játékba új tisztek és újdonságként 5 hős is szerepet kapott a kiegészítőben speciális új képességekkel:

Hősök:

HAZARD, Brewster Thomas
O’DAY, Mavis Katherine

STURM, Harald
RATZE, Joachim
DE LA CONCHA, Don Gutiérez

Új tisztek és képességeik:

Gyalogsági tiszt (Szövetséges)
Háromszögelés
Mobil Szanitéc
Ihletett parancsnok

Hírszerző tiszt (Orosz)
Tűzálló burkolat
Bolsevik összetartás
Élenjáró gépműhely

Feldkommandant (Német)
Áthatoló találat
Német hatékonyság
Felderítési jelentés

Az összes új jármű, hős tiszt és képesség részletes leírása megtalálható a játék hivatalos magyar nyelvű fórumán amit a www.rushforberlin.hu webcímen keresztül tudtok elérni.

– A játék grafikai motorját is felpiszkáltátok vagy inkább a kampányok kidolgozására koncentráltatok?

A játék alatt doromboló 2.5-ös verziószámú Gepárd Engine-ből megpróbáltuk kihozni a maximumot, úgy, hogy a szükséges hardverkövetelmények ne változzanak meg számottevően, annak ellenére sem, hogy itt – összehasonlítva az alapjátékkal – nagyobb, részletgazdagabb pályák szerepelnek, még több egységgel. Ezért alapos optimalizáción esett át a motor és a pályák is egyaránt.

– Ez lesz az első kiegészítő a Rush for Berlin-hez. Várható még újabb vagy már inkább az új projektre koncentráltok?

Ez leginkább rajtatok, játékosokon és a kiadón múlik, ha – hasonlóan a Rush for Berlin-hez – sikeres lesz a kiegészítő is és a kiadó úgy dönt, hogy készítsünk még egy küldetéslemezt akkor szívesen állunk a feladat elé – de addig is gőzerővel dolgozunk a Stormregion legsikeresebb sorozatának a Codename: Panzers széria folytatásán.

– Az előző kérdésemben a Cold War-ra próbáltam utalni. Milyen fázisban van jelenleg az új játékotok?

Mire az interjú megjelenik, talán már túl is leszünk az alfa verziót övező nagy hajtáson. A fejlesztés a terveinknek megfelelően, remek ütemben halad – ami különösképp nagyszerű hír, hiszen augusztus végén, a lipcsei Game Convention alkalmával fogjuk először a közönség és a szakma elé tárni az eddigi munkánkat. Addig a játék design munkálataival párhuzamosan fejlesztjük a teljesen az alapoktól újraépített már multiplatform képességekkel rendelkező Gepard Engine  3-as verzióját, melynek segítségével olyan játékot fogunk tudni készíteni amely megfelel a kor technikai színvonalának, méltó folytatása lesz a Panzers sorozatnak és a stratégiai játékok hívein kívül azokat is a számítógép elé ülteti akik még csak most ismerkednek ezzel a műfajjal.
      
– Miben lesz más mint az eddigi játékaitok? Milyen újdonságokat/újításokat terveztek bele?

A Panzers játékosok igényeit messzemenően figyelembe véve fejlesztjük a Cold War-t, igyekszünk mindent megtartani az előző részekből amit már egyszer megszeretett a community és mellette olyan újdonságokat berakni amire egyrészt vagy igény mutatkozik, vagy úgy ítéljük meg, hogy hozzájárulhat a játék sikeréhez.

Egyrészt a technikai újítások közül példaként említeném a fizikai rendszerünket, ezen belül is a rongybaba rendszert (Ragdoll System), a teljesen megújult, moziszerű animációkat lehetővé tevő új animációs rendszert, a speciális látványelemeket (például hócsillanás, a fű hajladozása) vagy az új hangrendszert, amelynek segítségével a külső körülmények hatására (időjárás, talaj stb.)a járművek hangja is módosul. Ezeknek az újításoknak a többsége a minél valósághűbb megjelenítést szolgálják.

A játékmenetbeli újdonságok közül megemlíteném, hogy a játékos képes lesz az adott szituációnak megfelelően módosítani az egységei belső összetételét ezáltal olyan felszerelést biztosítani számukra ami lehetővé teszi a feladat legoptimálisabb megoldását. A járművek kapcsán is lehetőség lesz a testreszabásra akár a külalak akár a speciális kiegészítők felszerelése terén.

– Mikor várható a megjelenés az ütemtervetek szerint?

Erről még korai lenne beszélni, talán a Game Convention-t követően lesz hivatalos megjelenési dátum.

– A Cold War-nak lesz magyar nyelvű kiadása?

A Stormregion elkötelezett a magyar játékosok felé. Ezt bizonyítandó – a hivatalos magyar nyelvű honlapok és fórumok üzemeltetése mellett – eddig az összes játékunk is megjelent magyarul. Erőfeszítéseket teszünk arra nézve, hogy ez a hagyomány ne változzon meg a Cold War kapcsán sem.

– Mennyire vagytok megelégedve a magyar nyelvű játékaitok eladásával?

A hazai piac adottságaihoz és a nemzetközi tendenciákhoz mérten mindegyik játékunk teljesítette az általunk elvárt szintet de mint az előző válaszomból is kiderülhetett a Stormregion számára elsősorban presztízs értéke van a magyar változatok kiadásának nem az üzleti szempontok dominálnak.

Translate »