Lehet hogy a World of Warcraft is az egyik oka annak, hogy rosszabbak a játékiparban mostanában az eladási mutatók? Vagy éppen csak a WoW révén derül ki, hogy mennyire gagyi egyik-másik játék?Az Age of Empires egyik készítője, Brian Sullivan az általuk készítendő
játékról, a Titan Questről nyilatkozik, ám közben többször is
átterelődik a szó napjaink egyik legnépszerűbb MMORPG-jére, a World of Warcraftra és a piac
jelenlegi helyzetére.

Sullivan véleménye szerint:

“For retail PC games, I think the biggest problem is World of
Warcraft
,” Sullivan said. “It is such a compelling MMO game that it sucks up a lot of money and
time that would normally be spent on other retail PC games.”

Azaz úgy gondolja, mivel
sok játékos megragadt egy MMO-nál, és havonta fizetnek jó sok pénzt a használatáért, ezt a pénzt
abból a keretből veszik el, amit amúgy más, dobozos játékok megvásárlására költenének.

Lehet
benne valami. De nem lehet, hogy inkább csak arról van szó, hogy a WoW jó történetet, aránylag
elfogadható játékmenetet, valamint egy komplex, kihívásokkal teli világot nyújtott az addigra már a
sok-sok tucat FPS-be és gagyi folytatásokba belefásult játékosoknak? Nem lehet, hogy a WoW példáján
inkább magukba kellene nézni a fejlesztőknek és kiadóknak és egy kicsit elgondolkozni azon, hogy
talán jobb minőségű játékokkal kellene előállni?

Bár ki tudja, lehet, a probléma megoldódik
majd magától. Hiszen a Burning Crusade önmagában is vízválasztó lesz. A jelenlegi hírek szerint
ugyanis a blood-elf fajba belekerül a paladin is, ami elég sok játékos kedvét veheti el a játéktól.
És ugyan eddig is folyamatosan ment a panaszkodás a különböző (amúgy jogos) problémák miatt, de ha
megjelenik a kiegészítő, ami újabb beruházást jelent, és ráadásul olyan tartalmat hoz majd, ami
kevéssé imponál a mostani játékosközönség számára, akik amúgy is picit már belefáradtak abba, amit
AQ40 és a kapu nyitása hozott számukra, lehet, újabb MMO-t fognak keresni maguknak, amiről amúgy
már több fórumon is lehet olvasni.

Hozzászólások

hozzászólás