Számos virtuális valóság szemüveg található már a piacon, de mindegyikükben közös az a tény, hogy vagy a játékmechanika alapjaiban vagy adalékként, de logikai feladatokkal próbálják munkára bírni ellustult agytekervényeinket. Érzésem szerint a VR még mindig nem tart ott, ahol kellene tartania és bár vannak ígéretes próbálkozások, eléggé egyirányú tendenciát mutat a játékfelhozatal alakulása. Pedig semmi másra nem lenne szüksége az eszközöknek, mint pár AAA címre, melyek képesek felhúzni az eszközök eladásait.

A Hurl VR nem ezeknek a játékoknak a sorába áll be. Egy egyszerű, de nagyszerű puzzle játékról van itt szó, mely bár teljesen egyedi, továbbra sem ez lesz az első játék, ha a VR élmény eszünkbe jut. Maga a program célja, hogy egy labdát eljuttassunk a kijelölt célba. Ehhez ráadásul kék paneleket is érintenünk kell, ugyanis ha nincs mindegyik aktiválva, úgy hiába jutunk el a célig, a szint teljesítetlen marad. Ahogy haladunk előre a pályákon egyre bonyolultabbá is válik a történet, ugyanis megjelennek a sárga felületek is, melyek kiszámíthatatlanul erősen lökik el magukról a labdát (bár néha pont ez fog kelleni), illetve feketelyukak, melyek máshová teleportálják az adott golyóbist.

Maga a játékban két kihívás vár ránk. Először is ki kell találni, hogy milyen útvonalon szándékozunk elindítani a labdát, másfelől helyesen kell belőnünk a dobás erejét és irányát. Nincs másról szó itt, mint színtiszta fizikáról, amihez számításba kell vennünk, hogyan állunk a kamera előtt és milyen magasan vagyunk. Nekem például sokszor könnyebb dolgom volt égimeszelő mivoltom miatt, mint a nálam a világot jóval alacsonyabbról szemlélő családtagjaimnak.

Természetesen nem maradunk teljesen magunkra sem és a fejlesztők néhanapján segítséget is nyújtanak egy-egy szint teljesítéséhez, például az idő megállításának lehetőségével. Ez különösen hasznos lehet például a mozgó felületek megállításához. Ugyanilyen mankó lehet például az a képességünk, mely egyfajta mágneses burkot hoz létre a cél körül és ha éppen csak mellé menne a lövés, előzékenyen korrigálja a labda útvonalát. Ezek mind hasznos dolgok és remekül jöhetnek a frusztrált játékos dühvel teli érzelmeinek enyhítésére, azonban az igazi siker ízét csak azok fogják megérezni, akik segítség nélkül vergődnek át a szinteken.

A Hurl VR remek szórakozást nyújt, bár nem túl sok ideig. Jómagam együltő helyemben végigjátszottam mind a 30 szintet, s ennyi elég is volt. Nincs túl nagy újrajátszási faktor, nincsenek külön kihívások vagy hasonló elemek. Pár órás kikapcsolódás csupán a komolyabb címek közepette.

Hozzászólások

hozzászólás