Mindig is szerettük azokat a játékokat, ahol teremről teremre haladva újabb kihívások várnak ránk egészen addig, míg el nem jutunk a főellenségig, miközben folyamatosan fejlesztjük a felszerelésünket és erősödünk.

Genetic Disaster is egy közülük. Több dolog is feltűnt, mikor nekiláttam a játéknak. Az első, hogy a kinézete nagyon jó és ötletes, letisztult és szépen megrajzolt. Az ellenfelek változatosak, és a pályák véletlenszerűen generáltak, így nem válnak unalmassá. Van, amikor jégtömbök zuhannak az égből, ezzel nehezítve a dolgunkat. Van, amikor több ellenfél jön a megszokottnál és még sok más is. Nem vagyok benne biztos, hogy mindegyikkel sikerült már találkoznom, pedig jó pár órát eltöltöttem a játékkal.

Az egyik oka, hogy ez nem 10-en 20-on órákat takar, azaz hogy a játék nehezebb, mint az ember gondolná. És több játékosra van tervezve. Maximum 4-en játszhatunk egyszerre, online vagy local co-op módban, 4 különböző karakterrel, melyek között nagyon jó egyensúly van, és a sikerhez bizony szükséges legalább 2. Persze a legügyesebbek egyedül is nekiláthatnak, így sem lehetetlen a feladat, de ez esetben fel kell készülni a kihívásra.

Nemcsak a pályák, de a használható fegyverek is véletlenszerűen jelennek meg, a pályák elején, majd az adott termekben, az összegyűjtött érmékből pedig vásárolhatunk szintén véletlenszerű további fegyvereket vagy életet.

A fegyverek véletlenszerűsége mellett a fegyverek típusa is elég sokrétű, van olyan, ami nehezen kontrollálható, de nagyot sebez, van, amelyik nagyon pontos, de sokszor kell vele célba találni, van, amelyiknek pattan a lövedéke, és még sok-sok fajta. Az egyetlen probléma velük, hogy a célzás, ha egér + billentyűzet kombinációval játszunk, akkor elég nehezen kivitelezhető, mert pontatlan. Valahogy az egér mozgását nem igazán követi a célkereszt, vagy legalább is nem oda lő, ahova célzunk, ez kontrollerrel nem okoz problémát.

Amit hiányolok a játékból, az a karakterenkénti szintrendszer, illetve hogy ott folytathassuk a játékot, ahol elbuktunk, vagy legalább erősödhessünk minden körrel, de minimum maradjanak meg az érmék a következő körre. Én szeretem a kihívásokat, ezt már mind jól tudjátok, de ha az elért eredmények nem számítanak semmit, hamar érdektelenné válhat a játék. A másik dolog, ami szerintem szükséges lett volna, az egy történet. Ugyanis egyből a közepébe vágunk, a címen kívül (Genetic Disaster, azaz “genetikai katasztrófa”) semmi nem magyarázza meg, vagy tesz említést arról, hogy mi is történik, és igazából ez is csak a karaktereink kinézetére ad magyarázatot.

Tehát a játék alapvetően ötletes, és van benne potenciál, egy kihívásokkal teli co-op játéknak a barátokkal jó választás lehet, viszont mindenképpen kellene bele egy megoldás, hogy a kudarc esetén ne nulláról kelljen kezdenünk, mert ugyan a perma death mód jó, ha van a játékokban, de legyen mellette normál mód is.